Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,953   Posts: 1,522,774   Online: 1004

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 16

Thread: Ilford

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

Ilford

http://www.apug.org/forums/forum37/13042-ilford-management-buyout.html

De oude getrouwe ID-11 blijft hier de belangrijkste ontwikkelaar...
    en de FP4 plus moet een 'zone testing' ondergaan dan...

mvrgr
    Fred

Shooter
    Multi Format
    The monochrome photographic market has been under considerable pressure due to the introduction of digital photography, and we have had to re-shape the business during the receivership, including making significant redundancies, in order to achieve this sale.
    Goeie zaak dat ze het ginder niet opgegeven hebben.
    Het is geen garantie dat Ilford nog héél lang zal blijven voortbestaan maar nu is er tenminste weer hoop, en uiteraard ook voor die bijna 400 werknemers.

G

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by argentic
    Nouvelles d'Ilford

Il vient d'être communiqué que la réforme à Ilford a réussi. Ilford va continuer et s'appellera Ilford Photo. Le 28 fevrier Ilford donnera une conférence de presse à la foire anglaise de photo professionelle "Focus".

Il semble que la plupart des produits vont continuer, sauf la SFX. Même les planfilms et la chimie Ilford vont continuer. Mais la chimie sera produite sous le nom d'Ilford par une autre entreprise.
    G
    Ik zag dat 'argentic' dit vandaag op het Franse forum heeft gepost... wil dit zeggen dat Ilford films als HP5 & FP4 plus op 35mm formaat zullen blijven bestaan?

Jeroen
    Last edited by argentic; 02-22-2005 at 07:13 AM. Click to view previous post history.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by SoulSurround
    Ik zag dat 'argentic' dit vandaag op het Franse forum heeft gepost... wil dit zeggen dat Ilford films als HP5 & FP4 plus op 35mm formaat zullen blijven bestaan?

Jeroen
    Op de Ilford website staat sinds vanmorgen een persbericht :

http://www.ilford.com/html/us_english/pr/prht.html

De informatie over de verschillende produkten kwam van shutterbug. Dus die is nog niet definitief. Maar er is grote kans dat die info juist is. Volgens mij zouden HP5+ en FP4+ in 35 mm ook zo'n beetje het laatste zijn wat ze opgeven, want dat zijn hun meest verkopende produkten.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by argentic
    De informatie over de verschillende produkten kwam van shutterbug. Dus die is nog niet definitief. Maar er is grote kans dat die info juist is. Volgens mij zouden HP5+ en FP4+ in 35 mm ook zo'n beetje het laatste zijn wat ze opgeven, want dat zijn hun meest verkopende produkten.
    Argentic, dat is goed nieuws. De informatie van shutterbug had ik al gezien, die link was nieuw voor me.

Thanks!
    Jeroen

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by fred
    http://www.apug.org/forums/showthread.php?t=13042

De oude getrouwe ID-11 blijft hier de belangrijkste ontwikkelaar...
    en de FP4 plus moet een 'zone testing' ondergaan dan...

mvrgr
    Fred
    Ik had zo'n 50 verpakkingen Ilford Microphen 1L in bestelling staan bij vier verschillende fotozaken vanaf september 2004. Vandaag kreeg ik onderstaande email:

"Wij hebben zojuist het bericht ontvangen van Ilford dat zij helaas zojuist het besluit hebben genomen om de Microphen ontwikkelaar definitief niet meer te leveren.
    Deze ontwikkelaar hebben wij reeds voor u uit backorder gehaald.

Met vriendelijke groeten,

Camex B.V."

Welke Ilford ontwikkelaars zijn er nog *wel* te leveren?

Ton H.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by ahjh
    Ik had zo'n 50 verpakkingen Ilford Microphen 1L in bestelling staan bij vier verschillende fotozaken vanaf september 2004. Vandaag kreeg ik onderstaande email:

"Wij hebben zojuist het bericht ontvangen van Ilford dat zij helaas zojuist het besluit hebben genomen om de Microphen ontwikkelaar definitief niet meer te leveren.
    Deze ontwikkelaar hebben wij reeds voor u uit backorder gehaald.

Met vriendelijke groeten,

Camex B.V."

Welke Ilford ontwikkelaars zijn er nog *wel* te leveren?

Ton H.
    Hoi Ton,

Voor zover ik weet is de chemie tak van Ilford overgenomen door een
    derde organisatie, en wat zij nog gaan leveren is onduidelijk.

René de Caluwé
    Kunstfotografie en papierimport
    Delft
    Last edited by argentic; 03-26-2005 at 01:46 PM. Click to view previous post history.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argus
    Goeie zaak dat ze het ginder niet opgegeven hebben.
    Het is geen garantie dat Ilford nog héél lang zal blijven voortbestaan maar nu is er tenminste weer hoop, en uiteraard ook voor die bijna 400 werknemers.

G
    Er is ook nog Kentmere papier bijv. in de markt alleen zij maken geen chemie. Dit is geen reclame uiting van mij, maar ik weet dat kentmere
    zal blijven leveren zolang er een potentiele markt blijft bestaan.

René de Caluwé
    Last edited by argentic; 03-20-2005 at 05:20 PM. Click to view previous post history.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Moersch papier en Chemie

Quote Originally Posted by bariet58
    Er is ook nog Kentmere papier bijv. in de markt alleen zij maken geen chemie. Dit is geen reclame uiting van mij, maar ik weet dat kentmere
    zal blijven leveren zolang er een potentiele markt blijft bestaan.

René de Caluwé
    Vergeet vooral het papier van Moersch niet. Heeft wel een eigen ontwikkelaarlijn in alle variaties en toonaarden die je maar bedenken kunt. Dus als je daar naar zoekt ben je met deze combinatie het beste uit.
    Voor Kunstfotografie een uitstekend produkt. Afgelopen zaterdag daar zeer ruim mee kunnen expirementeren. Fantastische resultaten ermee behaald.
    Dit is geen commercial voor Moersch produkten ben nl géén importeur, dealer of fotozaak of heb anderszins belangen in deze. Zou zeggen doe je voordeel ermee.
    harry

Release, the best you can do...

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    Harry,

Papier van Moersch is Forte.

Huib

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin