Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,051   Posts: 1,561,177   Online: 866

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 19 of 19
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Beste mensen wanhoop niet. Nu de kogel door de kerk is is het alleen nog wachten op de hernieuwde leveringen van het Ilford materiaal. Denk maar niet dat Ilford alleen zijn prijzen aanpast. Normaliter volgen de anderen in rap tempo. Dan is het evenwicht weer hersteld. Kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs en dat is wat ik in alle voorgaande threads steeds weer lees, dat Ilford absoluut top is op zowel papier- als filmgebied. In plaats dat we blij zijn gaan we nu weer OH-en over de prijs. Het alternatief was dat ze voorgoed de deuren moesten sluiten. Zorg dat ze voortbestaan en koop die fantastische producten nou weer en heb vertrouwen. Als ze voor de 2e keer in zwaar weer terechtkomen is het over en uit. Zijn we dan blij!!!
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    Alles is relatief:

Ik neem een willekeurige prijs van een Delta 400 135-36: Eur. 5,60 (Wolt BV).

R3: Eur. 5,25

Zonder dat Rollei ervoor had het vast wel Eur. 5,00 kunnen zijn.

Ik denk dat de prijzen bij Ilford alleen nog maar omhoog zullen gaan.
    Alles is relatief:

http://www.versandhaus-foto-mueller.de/filme.html

Delta 400: 4 Euro
    R3 : 6 Euro, dus bij deze zaak 1,5 keer zo duur.

Overigens betaalde ik bij Wolt onlangs Eur 15,60 voor een pakje 9x13 Ilfospeed papier, en op dezelfde dag bij Foto Prisma in Utrecht betaalde ik voor zo'n zelfde pakje Eur 11,50 (nieuwe verpakking, dus geen 'winkeldochter').

Ton H.

Shooter
    Medium Format
    R3 : 6 Euro
    We moeten maar gaan terug exporteren naar "die Heimat" .

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka
    Beste mensen wanhoop niet. Nu de kogel door de kerk is is het alleen nog wachten op de hernieuwde leveringen van het Ilford materiaal. Denk maar niet dat Ilford alleen zijn prijzen aanpast. Normaliter volgen de anderen in rap tempo. Dan is het evenwicht weer hersteld. Kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs en dat is wat ik in alle voorgaande threads steeds weer lees, dat Ilford absoluut top is op zowel papier- als filmgebied. In plaats dat we blij zijn gaan we nu weer OH-en over de prijs. Het alternatief was dat ze voorgoed de deuren moesten sluiten. Zorg dat ze voortbestaan en koop die fantastische producten nou weer en heb vertrouwen. Als ze voor de 2e keer in zwaar weer terechtkomen is het over en uit. Zijn we dan blij!!!
    [I]Ik ben als papierimporteur natuurlijk deels blij dat Ilford weer een doorstart maakt. Aan de andere kant wil ik graag Kentmere en Forte blijven verkopen in ieder geval papier met een uitstekende reputatie.

René de Caluwé

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Flauw

Quote Originally Posted by bariet58
    [I]Ik ben als papierimporteur natuurlijk deels blij dat Ilford weer een doorstart maakt. Aan de andere kant wil ik graag Kentmere en Forte blijven verkopen in ieder geval papier met een uitstekende reputatie.

René de Caluwé
    Erg flauw René. We weten nu hoe we je reacties in moeten schatten.
    harry

Release, the best you can do...

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Wat een onzin. De reakties van Robert Vonk van Fotohuis RoVo zijn veel meer commercieel en worden ook geaccepteerd. Vergeet niet dat wij analogen via deze mensen toegang hebben tot een schat aan informatie. Verder juig ik het van harte toe als er een grotere variëteit aan kwalitatief fotopapier is!
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    4x5 Format
    Ik weet niet of dit een flauwe opmerking van mij is, ik probeer alleen maar iets te doen aan de concurrentie positie van Kentmere en Forte. Ik begrijp
    best dat het Ilford is wat de klok slaat, maar dankzij de kleinere merken papieren wordt het drukken alleen maar goedkoper. In ieder geval zullen de
    prijzen van Forte en Kentmere niet stijgen het prijs nivo blijft dezelfde als voor het moment dat Ilford het besluit nam om door te gaan. Ilford had sowieso al prijzen die gemiddeld 20 % hoger lagen en nu komt er zeker nog
    10 % bovenop, dus al met al kan je wellicht ook stellen dat de concurrentie
    alleen nog groter wordt voor Ilford. Maar eerlijk is eerlijk ik ben blij dat Ilford doorgaat, want dat betekent dat alle analoog werkers voorlopig ook doorgaan, al zou ik het ook leuk vinden als men ook eens andere papieren
    zou proberen, en dan tot de conclusie komen dat Ilford niet de enige die goede papieren levert blijkt te zijn.

René de Caluwé

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Merlin
    Wat een onzin. De reakties van Robert Vonk van Fotohuis RoVo zijn veel meer commercieel en worden ook geaccepteerd. Vergeet niet dat wij analogen via deze mensen toegang hebben tot een schat aan informatie. Verder juig ik het van harte toe als er een grotere variëteit aan kwalitatief fotopapier is!
    Hoi Jaap,

Ik ben blij met jouw opmerking, want mijn intentie is alleen maar om de markt levendig te houden, en dat ik voor mijn inspanningen en risico's die ik loop betaald wordt, vindt ik redelijk logisch. Nogmaals ook ik ben een lief-
    hebber en niet alleen maar uit of financieel gewin. Het is zo dat een voor-
    raad aanleggen geld kost, en alleen dan aan de vraag kan voldoen van de mensen. Ik raad niemand aan om zoiets te beginnen tenzij je gestoord ben zeker gelet op de marktontwikkeling, want rijk worden doe je niet (is ook niet mijn intentie trouwens, ik doe dat ook uit liefde voor het vak ). Voorbeeld ooit had ik een klant die bijv. bromide papier wilde hebben, daarin geinvesteerd, nooit meer iets van gehoord, vervolgens een bulk aan papier
    wat ik aan de straatstenen niet meer kwijt kan, conclusie behoorlijke verlies
    post. Maar niet getreurd " we keep on going, no matter what ".

René de Caluwé

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by bariet58
    Voorbeeld ooit had ik een klant die bijv. bromide papier wilde hebben, daarin geinvesteerd, nooit meer iets van gehoord, vervolgens een bulk aan papier wat ik aan de straatstenen niet meer kwijt kan, conclusie behoorlijke verlies post.
    Wat bedoel je met bromidepapier? Alle neutraaltoon zoals Ilford Multigrade IV is toch gewoon bromidepapier? Of bedoel je AZO chloride contactpapier, mat oppervlak, POP papier o.i.d.?
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin