Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,012   Posts: 1,524,698   Online: 825

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 13 of 13
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    voor agefix 1+7 1 liter 15 filmpjes dacht ik. Ik fixeer er 10 filmpjes mee.
    Wat dus iets meer is als die 4 in 600ml van paul.

En toch had er overlaatst weeral een trix zo'n paarsachtige zweem....
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Plastic Cameras
    Quote Originally Posted by ahjh
    Op een 1 L fles Amalaco X89 Extrafix, wat volgens mij hetzelfde is als Agefix, staat dat je er maximaal 100 filmpjes 135-36 mee kunt fixeren (of 60 T-grain filmpjes).
    Ha Ton, dat zou heel goed kunnen hoor. Als je met "mijn" methode fixeert, heb je per 4 films 75ml Agefix nodig. Dat betekent dat je met een liter ongeveer 13 baden kunt maken, voor 4 films elk. Dus praat je over 52 films. Het zou me niet verbazen als je dit kan uitrekken tot 100 films. Maar ik probeer dat niet vanwege het "never change a winning team"-principe. Ik fixeer al 25 jaar op deze manier en heb nog nevernooitniet een probleem ondervonden. Dus verander ik dat niet! :-)

Groet, Paul.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Gele waas ontwaart op FP4+

Gisteravond nog even een paar filmpjes ontwikkeld voor het slapen gaan en de volgende ochtend tot de ontdekking komen dat er een gele waas over één van beide loopt. Heb de truuk die in deze draad beschreven is toegepast en alles is weer in het reine. Na het peinigen van mijn hersens over hoeveel films ik al gefixeerd had in het staande sapje kwam ik tot 5 stuks en dat is over de top. Dus 4 is een aardig goede maat.
    harry

Release, the best you can do...

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin