Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,971   Posts: 1,558,639   Online: 999

Results 1 to 4 of 4
    fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

De kracht van de analoge fotografie.

Anno 2005...
    KB filmpje uit 'archief' opgevist, opnames van omstreeks 1980.
    Geen schimmel, alle data nog aanwezig, niks gewist, niks zoek, filmpje nog altijd intact. mijn vergroter nog altijd compatibel met het filmpje

5h30 de baden aangemaakt
    7h30 '25' haast perfecte rc-afdrukjes 13/18 geprint en gedroogd.

Nog nooit is, dank zij digitale hulpmiddelen (de Splitgrade), het routine afdrukken zo eenvoudig en tegeljkertijd snel geweest.

mvrgr
    Fred

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Dan hebben we het zelfs nog niet over het gevoel van analoge fotografie...

het gelukzalige gevoel dat je krijgt wanneer je negatiefjes prachtig gelukt blijken te zijn, net zoals je het wou. Telkens blijft het een verassing. Het gevoel dat je krijgt omdat je er aan gewerkt hebt, meer dan als je een instant -resultaat zou hebben, zoals al zoveel dingen in onze westerse wereld.

Oh wat kijk ik er naar uit zelf adrukjes te maken...

Groeten Pieter
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

MTK
    MTK is offline
    MTK's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Dit weekeinde naast vele doka-uren ook een CD-ROM met digitale foto's opnieuw gebackupt (doe ik elk jaar ivm degradatie van CD-ROM's), en wat denk je: al na een jaar gaf de CD-ROM leesfouten!

Naast het 'gevoel' dus ook technisch 1-0 voor analoog (maar dat wisten wij al lang)

Marcel

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by MTK
    Dit weekeinde naast vele doka-uren ook een CD-ROM met digitale foto's opnieuw gebackupt (doe ik elk jaar ivm degradatie van CD-ROM's), en wat denk je: al na een jaar gaf de CD-ROM leesfouten!

Naast het 'gevoel' dus ook technisch 1-0 voor analoog (maar dat wisten wij al lang)

Marcel
    Laten we dit dan maar snel in de krant zetten

G

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin