Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,228   Posts: 1,532,731   Online: 831

Results 1 to 5 of 5

Thread: Carbon toning

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12

Carbon toning

Wat is het, wat heb je nodig en hoe gaat het ?

thx, Marc
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Multi Format
    Ik zag in de Engelse forums een thread over Carbon Prints maar dat zal het wel niet zijn zeker?

Welk effect moet Carbon toning geven? Het zou zeer toepasselijk zijn voor je toekomstige foto's van de koolmijnen in Winterslag

G

Shooter
    35mm
    Bedoel je misschien de Carbon toner van Moersch? Deze moet je gewoon volgens de gebruiksaanwijzing verdunnen met water. Papier er in, wachten tot je de gewenste tint hebt en daarna spoelen. Ik heb er nog niet veel ervaring mee. Afhankelijk van de verdunning en tijd krijg je of een verdieping van het zwart (vergelijkbaar met selenium) of een violetbruine tot bruine kleur. Op de website van Moersch staan voorbeelden en een beschrijving.

Walter

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Walter
    Bedoel je misschien de Carbon toner van Moersch? Deze moet je gewoon volgens de gebruiksaanwijzing verdunnen met water. Papier er in, wachten tot je de gewenste tint hebt en daarna spoelen. Ik heb er nog niet veel ervaring mee. Afhankelijk van de verdunning en tijd krijg je of een verdieping van het zwart (vergelijkbaar met selenium) of een violetbruine tot bruine kleur. Op de website van Moersch staan voorbeelden en een beschrijving.

Walter
    Uit jouw beschrijving komt dat overeen met de inmiddels uit de handel genomen polytoner van Kodak. In feite een mengsel van zwavel(sepia) toner en selenium.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argentic
    Uit jouw beschrijving komt dat overeen met de inmiddels uit de handel genomen polytoner van Kodak. In feite een mengsel van zwavel(sepia) toner en selenium.
    Ik heb ook begrepen dat Wolfgang Moersch deze heeft "nagebouwd" op basis van andere bekende receptuur.
    harry

Release, the best you can do...

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin