Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,570   Posts: 1,545,477   Online: 1218

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 37

Shooter
    ULarge Format
    Quote Originally Posted by hasselbladuser
    Ik heb de Ilford 3200 asa rolfilm in bestelling staan en die kan niet geleverd worden. De ander films wel. Volgens mij geldt de norm van 3000 euro overigens voor de landen distributeurs en niet voor de individuele winkels.
    Maar wellicht kan een winkelier hier opheldering verschaffen?

Jeroen
    Ik kwam afgelopen vrijdag bij Foto Klein aan de Weena een compleet nieuwe voorraad delta 3200 tegen op 120 spoel. Ook de HP5+ op 4x5 is weer leverbaar.
    Dat er dingen gaan veranderen in de markt waar wij van afhankelijk zijn, is wel duidelijk. Bij de meeste fotowinkels is al geen papier en chemie meer te krijgen en als het er al is, is het niet te vertrouwen qua leeftijd (papier), danwel is het in maten en soorten die niet interessant zijn. Ook de prijzen zijn vaak belachelijk hoog. Gelukkig zijn er nog enkele zaken die zich toeleggen op ons marktsegment en doordat ze redelijk wat omzetten hun prijzen laag kunnen houden, en is er internet. Dat de spoeling dunner gaat worden in het aanbod van producten, moge duidelijk zijn. Maar`zolang geen van de grotere fabrikanten er mee kapt, kunnen we nog niet te hard klagen.

Huub

Shooter
    Large Format
    En ik heb sinds zaterdag weer een dus HP5 op 13x18 liggen

Wat een verademing na dat slappe Forte/Berrger spul

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by reinierv
    En ik heb sinds zaterdag weer een dus HP5 op 13x18 liggen

Wat een verademing na dat slappe Forte/Berrger spul
    Wat bedoel je met "dat slappe spul"? Wat zijn jouw ervaringen met Forte film? Kun je er iets meer details over vertellen?
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Ander geluid

Laat ik jullie nu vertellen dat ik tot op heden geen enkele moeite gehad heb om het Ilford materiaal te verkrijgen wat ik wilde hebben. Films, papier, ontwikkelaar en noem maar op. Hooguit 4 tot 6 dagen na bestelling thuis bezorgd. Zoeken jullie niet teveel bij de verkeerde zaken?? Nederlandse "importeurs/leveranciers" denken te klein voor een bestelling van €3000,00. Tweemaal nee verkopen en de klant komt nooit meer en zoekt zijn heil via internet en dat bevalt goed. Geen leuter verhalen meer en geen nat pak en spullen die je graag en snel wilt kunnen gebruiken.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Ik heb ook geen problemen Harry. Aan de andere kant van het kanaal is alles volop verkrijgbaar.
    Anne Marieke

Shooter
    Large Format
    Forte is uitermate geschikt voor hoog-contrast situaties, het geeft een vrij zacht negatief. Wil je wat contrastrijkere negatieven voor bv palladium prints, dan is het eigenlijk ongeschikt, omdat het nauwelijks reageert op door ontwikkelen. Ik heb eens een negatief 2x de tijd gegeven als gespecificeerd en dat leverde nauwlijks resultaat op, hetgeen bekend is van Forte.
    Forte met bepaalde pyro ontwikkelaars (niet PMK) schijnt te kunnen om een contrastrijker negatief te krijgen, maar dan gebruik ik liever Illford of geef meer uit aan Kodak.

BdN
    BdN is offline

Shooter
    35mm
    Welke internetzaken gebruik je voor het bestellen van papier? Kan bij mij in de buurt niet veel krijgen en wat er is, is vrij duur.

BdN

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Oost - West ...

Quote Originally Posted by Annemarieke
    Ik heb ook geen problemen Harry. Aan de andere kant van het kanaal is alles volop verkrijgbaar.
    Anne Marieke
    Ja, dat is goed om te weten en aan de andere kant, de oostkant, zijn er ook geen leveringsproblemen zoals we deze wel kennen in NL. Ra, ra....
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by BdN
    Welke internetzaken gebruik je voor het bestellen van papier? Kan bij mij in de buurt niet veel krijgen en wat er is, is vrij duur.

BdN
    Firstcall Photographic, Silverprint en Retrophotographic.

Voor film is Morco zeer betaalbaar.

Anne Marieke

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by reinierv
    Forte is uitermate geschikt voor hoog-contrast situaties, het geeft een vrij zacht negatief. Wil je wat contrastrijkere negatieven voor bv palladium prints, dan is het eigenlijk ongeschikt, omdat het nauwelijks reageert op door ontwikkelen. Ik heb eens een negatief 2x de tijd gegeven als gespecificeerd en dat leverde nauwlijks resultaat op, hetgeen bekend is van Forte.
    Forte met bepaalde pyro ontwikkelaars (niet PMK) schijnt te kunnen om een contrastrijker negatief te krijgen, maar dan gebruik ik liever Illford of geef meer uit aan Kodak.
    Hoi Reinier,

Dan vraag ik me toch een beetje af hoe jij ontwikkelt. Ik heb enige tijd geleden Forte vlakfilm getest en doorgemeten, en volkomen normale curven gekregen. Ik had wel wat problemen met die films, zoals hoge grondsluier of onregelmatige ontwikkeling. Maar absoluut niet op het vlak van te laag contrast o.i.d.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin