Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,931   Posts: 1,585,449   Online: 1073

Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 31 to 37 of 37

Shooter
    4x5 Format
    Wat zoeken jullie het allemaal ver weg, ik kan je zo 8 winkels opnoemen
    in Nederland die alle materialen verkopen. Ilford, Amaloca, Forte, Kentmere, Agfa etc. etc.

René de Caluwé

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Ook Ilfotec DD-X ontwikkelaar?

Anne Marieke

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by bariet58
    Wat zoeken jullie het allemaal ver weg, ik kan je zo 8 winkels opnoemen
    in Nederland die alle materialen verkopen. Ilford, Amaloca, Forte, Kentmere, Agfa etc. etc.

René de Caluwé
    Een paar jaar geleden kon je alles bij Wolt op maandag bestellen en had je het diezelfde week nog in huis. Tegenwoordig duurt het daar allemaal wat langer. Bovendien zijn de prijzen van Ilford daar behoorlijk verhoogd. Een fles Ilford DD-X zie ik daar in de prijslijst staan voor EUR 24,80. Bij Foto Prisma in Utrecht betaalde ik daar voor zo'n fles EUR 18,40. En die stond daar net een week op de plank. Ik heb daar direct nog twee flessen besteld, maar dat gaat zeker een maand of langer duren. Bij Foto Cinecentrum in Den Haag hebben ze erg veel bij Ilford Nederland besteld, maar er is nog niets geleverd. Dus wat Ilford betreft, is de situatie zeker nog niet normaal.

Ton H.

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Ton,
    Bij Mayr kost zo'n fles 16,95, maar daar komen nog verzendkosten bij (voor het totale pakket was dat 8,31 euro). En ze hebben DD-X op voorraad, binnen twee werkdagen geleverd uit Duitsland.

Mijn ervaring is dat als een fotozaak DD-X in de prijslijst heeft staan, dat nog helemaal niets zegt. Vaak is het niet leverbaar, zelfs niet in Engeland bij Firstcall Photographic, waar een fles DD-X maar 7 Pond kost.

Ik kan ook wel 8 fotozaken opnoemen in Nederland, maar ze hebben vaak nét niet datgene dat ik wil hebben.

Groetjes, Anne Marieke

Shooter
    4x5 Format
    Ik kan ook wel 8 fotozaken opnoemen in Nederland, maar ze hebben vaak nét niet datgene dat ik wil hebben.

Groetjes, Anne Marieke
    Kijk wat chemie betreft weet ik dat de poederchemie van Ilford uit de productie is, er zijn natuurlijk alternatieven. Wat papier betreft is er ge-
    noeg leverbaar, alleen Ilford doet moeilijk, en de prijzen zijn significant
    gestegen met min. 10 %. Informeer is bij Ignaas van Puffelen, Heymans van Foto Patent (Utrecht), Jos Lange (Groningen), Den Boer (Amsterdam)
    Hans Vree (Den Haag Foto Cine Centrum), De Leeuw (Haarlem), Guy Meurs
    (Diest Belgie), Foto Klein (Rotterdam) om maar een paar zijstraten te noemen.

René de Caluwé
    Kunstfotografie en papierimport
    Delft
    Last edited by argentic; 04-14-2005 at 03:02 PM. Click to view previous post history.

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    DD-X is vloeibare chemie, geen poeder.
    Een dijk van een ontwikkelaar, en zolang Ilford het blijft maken (uitbesteden) hoef ik geen alternatief.

Toch bedankt voor de suggesties, René.
    Anne Marieke

Shooter
    Medium Format
    Vorige week kon ik voor het eerst sinds bijna een jaar weer Microphen 1L verpakkingen kopen. Het lijken me nieuwe verpakkingen, de produktiecode is W.08C. Ik heb gewoon alle aanwezige verpakkingen gekocht.

Ton H.

Page 4 of 4 FirstFirst 1234

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin