Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,283   Posts: 1,534,955   Online: 937

Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 10 of 37

Shooter
    4x5 Format

Levering Ilford blijft lastige zaak

Onlangs vernomen van een collega dat Ilford koste wat kost vast blijft houden aan een minimale levering van 3000 Euri. Verder is het zo dat de
    prijzen stijgen van 10 tot 50 %. Desondanks een doorstart is levering van sommige produkten erg moeilijk en traag. Vraag is blijft Ilford het redden en zijn de gebruikers van plan om trouw aan het merk te blijven. Het assorti-
    ment wordt ook alsmaar magerder. Hopenlijk houden ze het vol, zie trouwens ook een substantiele toename van de vraag op doka-artikelen als
    ik de winkeliers mag geloven. Wishful thinking of niet.

R.d.C.

Shooter
    Multi Format
    Klopt, althans wat ik hoorde van de fotoboer in Ninove. Hij vind die situatie ook helemaal niet aantrekkelijk om als kleine winkelier op die manier nog in te kopen.

Kwestie van leveringen vanuit Ilford zelf zou er geen enkel probleem zijn. In één of ander magazijn in de streek van Antwerpen zou er een grote stock beschikbaar zijn. Allen moet er nu nog besteld worden.

G

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by argus
    Klopt, althans wat ik hoorde van de fotoboer in Ninove. Hij vind die situatie ook helemaal niet aantrekkelijk om als kleine winkelier op die manier nog in te kopen.

Kwestie van leveringen vanuit Ilford zelf zou er geen enkel probleem zijn. In één of ander magazijn in de streek van Antwerpen zou er een grote stock beschikbaar zijn. Allen moet er nu nog besteld worden.

G
    Alles wat ik bij Ilford heb besteld, heb ik geleverd gekregen, BEHALVE de 50 1L verpakkingen Microphen. Ik hoorde dat ik die ook niet meer zal krijgen, van Camex in Amsterdam. Maar Ilford Ilfospeed gradatiepapier op 9x13 formaat en op 24x30 formaat was geen probleem en Ilford FP4 rolfilms ook niet.

Ton H.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Onlangs vernomen van een collega dat Ilford koste wat kost vast blijft houden aan een minimale levering van 3000 Euri.
    Ze verplaatsen hun eigen risico en kosten naar de onafhankelijke distributeurs. Volgens mij is dat erg onverstandig, want ze jagen daarmee de fotohandelaars weg. Dat kon hen op de middellange termijn wel eens de kop kosten. Daarom ben ik nog steeds Ilford vlakfilm aan het hamsteren. Het heeft weliswaar lang geduurd, maar mijn 50 pakjes 4x5 inch HP5+ zijn uiteindelijk geleverd volgens bestelling. Hetzelfde geldt voor de 120 films.

In feite zou zich een importeur op moeten werpen die een grotere voorraad bestelt om het vervolgens in kleinere hoeveelheden door te verkopen aan de detailhandel. Net als wat er nu gebeurd is met Ilford Duitsland. Maar dan wordt wederom het risiko verplaatst nvan Ilford naar de klant (in dit geval de tussenhandel).

Voor papier ben ik de laatste tijd vooral met alternatieven bezig. Forte PWT14 bariet is geweldig papier. Het is anders, maar absoluut niet minderwaardig aan Ilford Warmtoon FB. Kentmere en Foma ga ik binnenkort proberen.
    Last edited by argentic; 03-26-2005 at 01:43 PM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argentic
    Kentmere ... ga ik binnenkort proberen.
    Ga ik ook doen maar ik heb hier nog een vel of 120 Ilford FB die eerst op moet/mag.

G

Shooter
    Medium Format
    Ik heb de Ilford 3200 asa rolfilm in bestelling staan en die kan niet geleverd worden. De ander films wel. Volgens mij geldt de norm van 3000 euro overigens voor de landen distributeurs en niet voor de individuele winkels.
    Maar wellicht kan een winkelier hier opheldering verschaffen?

Jeroen

Shooter
    4x5 Format
    BEHALVE de 50 1L verpakkingen Microphen.
    Ik weet trouwens nog wel een adresje waar nog een aantal Poederontwik-
    kelaren van Ilford te koop zijn alsmede bergen papier. Foto Cine Centrum
    in Den Haag, 070-3651940, de eigenaar is trouwens een zeer onderlegde
    man, die alles gedocumenteerd heeft je kan het zo gek niet noemen.

René de Caluwé
    Last edited by argentic; 03-26-2005 at 01:40 PM. Click to view previous post history.

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by bariet58

René de Caluwé
    Bedankt. Ik ben er vroeger wel eens geweest om de laatste FP4-films te kopen, vlak voordat de FP4-plus films uitkwamen. Ik had de indruk dat de zaak toen niet zo goed liep (zie http://hagazine.denhaag.org/2000/12/wijk.html onderaan), want veel beter lopende fotozaken in de binnenstad van Den Haag zijn inmiddels geruisloos verdwenen. Maar deze zaak bestaat dus nog steeds, gelukkig.

Ton H.

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by bariet58

René de Caluwé
    Van de 1L Microphen verpakkingen was er inderdaad één aanwezig in een oude verpakking met een prijsstikker nog in guldens. Van de 2,5 L verpakkingen waren er drie aanwezig. Dus ik kan weer een paar weken vooruit. Intussen experimenteer ik met Ilford DD-X als vervanger van Microphen. Negatieven, gemaakt met diafragma 11 en 10,5 minuut ontwikkeld in Microphen 1+3 geven bij mij vrijwel dezelfde afdruk als negatieven gemaakt met diafragma 13 en 7 minuten ontwikkeld in Ilford DD-X 1+4.

Ton H.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by ahjh
    Intussen experimenteer ik met Ilford DD-X als vervanger van Microphen. Negatieven, gemaakt met diafragma 11 en 10,5 minuut ontwikkeld in Microphen 1+3 geven bij mij vrijwel dezelfde afdruk als negatieven gemaakt met diafragma 13 en 7 minuten ontwikkeld in Ilford DD-X 1+4.

Ton H.
    Volgens velen is DDX niets anders dan Microphen in vloeibare vorm.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 1 of 4 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin