Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,493   Posts: 1,542,997   Online: 804

Results 1 to 3 of 3

Shooter
    Medium Format
    Images
    6

ontwikkelaar in poedervorm of iets dergelijks....

Ik heb laatst van iemand een grote doos fotopapier in alle soorten en maten gekregen (! ) en een aantal dozen poederontwikkelaar. Na een korte zoektocht op het www heb ik echter nog steeds geen idee om wat voor 'n ontwikkelaar het gaat. Op de doos staat Litex G90p ontwikkelaar (voor 10 liter) van het merk Agfa. Kan iemand mij hierover meer vertellen?

Tim

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Tim

Ontwikkelaar voor lithografische films. Via google krijg ik:

Produits Alliance Impower Agfa

Les supports Alliance films et papiers existent pour les sources laser argon, HeNe, diode laser rouge, diode électroluminescente ou diode laser infrarouge.
    · Films Litex :Films Alliance Recording
    · Films et papier pour la photographie aérienne, cartographie et autres :
    Produits chimiques :
    · Révélateur : G101C - G90D
    · Développement en cuvette : G90P
    · Régénérateur : G90R
    · Fixateur : G333C.
    Couche et support Agfaproof :
    · MPE - CPE - YPE - BP respectivement pour Magenta, cyan, jaune et noir - SME - SLE - SHE - SDE : des support.
    Produits chimiques pour Agfaproof :
    · G605B : révélateur - G606B : fixateur - Aditon.

Shooter
    Medium Format
    Images
    6
    Hmm.. even mijn middelbareschool-frans uit m'n geheugen opdiepen.. Révélateur lijkt mij ontwikkelaar, maar développement en cuvette??? Ik heb ooit wel iets gelezen over de effecten die met lith-ontwikkeling te behalen zijn, maar ik heb geen persoonlijke ervaring met het proces. Voor zover ik begrijp moet er onderscheid worden gemaakt tussen lith-negatieven en lith-afdrukken. De ontwikkelaar die ik heb is dus uitsluitend voor lithografische films en niet voor papier? Zijn deze films ook nog verkrijgbaar?

Tim

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin