Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,322   Posts: 1,536,881   Online: 1104

Results 1 to 4 of 4
    jelke's Avatar

kodak polymax II

iemand bekend- of gebruikerservaringen met dit variabele pe papier? kan ik bij dit papier ook de ilford filters gebruiken of moet ik de kodak filters gebruiken??

Magnus's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Diepere tonaliteit dan Ilford.
    (veel)Goedkoper (www.nordfoto.de)
    Ilford filters hebben andere waarde dan Kodak filters, voor jezelf eiken, moet dan geen problemen opleveren.
    Belichting Geel in plaats van Oranje.
    Met Tri-x wonderbaarlijk goede resultaten .... (persoonlijke mening!)

Groeten

Magnus

München.

Shooter
    Medium Format
    Kwalitatief zit Polymax duidelijk onder Ilford MG IV. De sturing in contrast gaat veel minder goed.
    Overigens heeft Kodak recent besloten te stoppen met de hele productie van Z/W papieren, wereldwijd. De nog enige productie locatie (in Brazilië) wordt gesloten.

Gezien de policy van Kodak verwacht ik ook op termijn het verdwijnen van de Kodak chemie, of in ieder geval een groot aantal producten hiervan en een verdere uitdunning van het film assortiment.

Robert

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    Gezien de policy van Kodak verwacht ik ook op termijn het verdwijnen van de Kodak chemie, of in ieder geval een groot aantal producten hiervan en een verdere uitdunning van het film assortiment.
    Ik snap het allemaal niet goed hoor. Bij plextor is nog steeds +80% van de afgedrukte foto's van analoge afkomst. Bij Kodak kan dat toch niet zoveel verschillen?

Ik bedoel spector
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin