Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,546   Posts: 1,572,949   Online: 1039

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 22

Shooter
    Multi Format

www.rolleiflexclub.nl
    www.pauljenner.nl

we've got everything you need - satisfaction guaranteed

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Een scan is natuurlijk nooit hetzelfde als een echte afdruk. Dus dat kan bedriegen. Maar ik moet toegeven dat dit er prima uitziet.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    Zonder meer een uitstekend resultaat. Ik ben blij dat al dat e-mail verkeer naar je niet voor niets is geweest.

De tweede foto van de fiets vind ik het fraaiste. Misschien wel een aardig idee deze naar Rollei en/of Maco te sturen met je bevindingen. Het idee van een oer hollandse fiets met deze avond/nacht opname zal ongetwijfeld in de smaak vallen.

Robert

Shooter
    Multi Format
    Argentic.

Wijs maar een plek in één van de foto's aan, dan zal ik daar een 3200 dpi scan van maken en hier full size tonen. Of desnoods als tiff aan je mailen. Misschien kun je daar dan al wat meer uit opmaken.

Ik ben overigens nog steeds benieuwd wat jij er van zou kunnen bakken, met jouw soort van fotografie, jouw ontwikkeling en afwerking.

Paul.
    www.rolleiflexclub.nl
    www.pauljenner.nl

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    Zonder meer een uitstekend resultaat. Ik ben blij dat al dat e-mail verkeer naar je niet voor niets is geweest.
    Daar ben ik ook blij om en nogmaals dank voor alle hulp. Als er iemand geschikt is als promotor voor deze film voor Nederland, dan ben jij het wel ....

Quote Originally Posted by Fotohuis
    Misschien wel een aardig idee deze naar Rollei en/of Maco te sturen met je bevindingen. Het idee van een oer hollandse fiets met deze avond/nacht opname zal ongetwijfeld in de smaak vallen.
    Denk je werkelijk dat ze daar in geinteresseerd zijn ? Wie zou ik dan moeten benaderen ?

Hmmm, toch vanavond de rest maar eens scannen, je weet maar nooit of er nog iets bruikbaars bij zit.

Paul.
    www.rolleiflexclub.nl
    www.pauljenner.nl

Shooter
    Medium Format
    Wie zou ik dan moeten benaderen ?
    zie e-mail.

Groetjes,

Robert

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Paul Jenner
    Argentic.

Wijs maar een plek in één van de foto's aan, dan zal ik daar een 3200 dpi scan van maken en hier full size tonen. Of desnoods als tiff aan je mailen. Misschien kun je daar dan al wat meer uit opmaken.
    Om korrel het best te kunnen beoordelen is een onscherp middengrijs deel van de foto het meest geschikt.

Scherpte is op deze foto's minder goed te beoordelen, omdat het een hoog contrast lichtsituatie is. Dan ziet alles er scherp uit. Maar je zou het stuur van de fiets kunnen nemen, met zowel wit, zwart als grijze tonen.

Neem kleine delen van de foto's en verklein ze niet. Knip simpelweg een deel uit wat op de apug webpagina past.

Ik ben overigens nog steeds benieuwd wat jij er van zou kunnen bakken, met jouw soort van fotografie, jouw ontwikkeling en afwerking.

Paul.
    Ik begin inderdaad geinteresseerd te raken om deze film te testen.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argentic
    Ik begin inderdaad geinteresseerd te
    raken om deze film te testen.
    Wij wachten in spanning af

Ik neem aan dat je de korrel wilt testen met een onscherp middengrijs deel,
    en de scherpte met dat stuur met al die lichtschakeringen ?

Quote Originally Posted by argentic
    Knip simpelweg een deel uit wat op de apug webpagina past.
    En hoeveel pixels passen er op een APUG webpagina ?

Paul.
    www.rolleiflexclub.nl
    www.pauljenner.nl

Shooter
    Multi Format
    Na het weekend komen de detailscans...

Paul.
    www.rolleiflexclub.nl
    www.pauljenner.nl

Shooter
    Multi Format
    Hier zijn de 3200 dpi detailscans. De obligate usm toegepast, maar met mate. De oorspronkelijke afbeelding met de fiets is ongeveer 99 % van het volle negatief. Jullie kunnen bij vergelijking met deze afbeelding zelf bepalen welk deel van de oppervlakte van het negatief hier getoond wordt.
    Ik weet niet meer precies waar ik op gefocussed heb in deze foto. Ik denk niet dat dat het stuur was, eerder de velgen.
    Keep in mind dat dit nachtopnames zijn bij het beoordelen van de filmprestaties. De bestanden worden op ware grootte getoond, waarbij de jpeg-compressie in de laagste stand is gehouden.

Ik hoor graag jullie commentaar.

Paul.

www.rolleiflexclub.nl
    www.pauljenner.nl

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin