Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,760   Posts: 1,516,081   Online: 891

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 34

Shooter
    Medium Format
    In een sterk teruglopende global markt is er geen plaats meer voor 4 wereldspelers. Agfa heeft een aantal jaren geleden de boot al eigenlijk gemist en wordt daar nu keihard op afgerekend. Het digitale scanner en digicamera verhaal is voor Agfa niets geworden, de minilabs leggen het af tegen Fuji (Frontier), de dia en kleurennegatief films lopen achter bij de concurrentie en met producten als Rodinal en Scala kun je geen geld (meer) verdienen.

Met een beetje efficiency kun je de hele wereldmarkt voorzien van Rodinal met 3 werknemers, maar wat moeten de overige 1997 werknemers dan gaan doen?

Zoals ik al een jaartje geleden heb voorspeld: Er gaan rake klappen vallen in de analoge fotoindustrie en dit is er dus ééntje van. Uitermate triest voor de medewerkers van Agfa Photo. Agfa Photo zal zwaar moeten saneren of verdwijnt misschien zelfs wel. Er zal daarom automatisch meer lucht komen voor de overige fabrikanten om de resterende markt (hopelijk) te kunnen blijven bedienen.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka
    voorbijgaand aan het leed van deze 1900 personeelsleden, is toch net even iets anders...
    Kijk Harry, ik vindt het uiteraard erg voor de mensen die op straat komen te staan. Toen ik mijn grootste opdrachtgevers kwijt raakte, kon ik ook ner-
    gens op terugvallen, en ik stortte ieder jaar geld in de ruif, en ik mag ook niet mee eten, kijk dat is erg. En dan kan je roepen maar je bent onderne-
    mer, gelijk heb je, maar ik hield ook een leger werklozen aan het eten. Al-
    leen nu sta ik er ook alleen voor, en dan zeg ik, wellicht gaat het de overige aanbieders dan wel iets beter. Maar nogmaals, ik en ook Robert Vonk moeten erg knokken ieder maand weer om te zien of we het redden.

René de Caluwé

P.S. Ik denk dat het nu geen tijd is voor valse sentimenten, als wij het niet
    oppakken dan doen andere het wel, zo simpel zie ik het. ( noemt men dat
    wellicht ondernemersgeest ?)

Shooter
    Multi Format
    als wij het niet oppakken dan doen andere het wel
    En gelijk heb je!

G

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Laten we dat gekissebis over René en Robert nou eens varen. Beiden proberen hun hoofd boven water te houden in een sterk krimpende markt. Ik ben al lang blij dat er enkele van deze idealistische ondernemers zijn. Want tot nu toe worden ze er beiden niet rijk van.

Natuurlijk is het een ramp voor de werknemers van Agfa. Maar iedereen kon het mijlenver aan zien komen. Agfa heeft al jaren geleden deze markt gemist zoals Robert zei. Ze hebben gerentenierd op vergane glorie. En ze deden geen moeite meer om te investeren in klanten of in onderzoek. Wie ooit met de helpdesk van Agfa te maken heeft gehad, weet waar ik over spreek. En het voortijdig sluieren van MCC papier hebben ze nooit opgelost. Nu de markt echt kleiner wordt verwondert het mij niet dat Agfa als eerste echt in het stof bijt. Wel betreur ik een aantal van hun produkten.

Ik vrees dat Forte de tweede wordt. Want die respecteren zelfs hun eigen tussenhandel niet. Ze leveren niet, of het tegendeel van er besteld is. Is dat een Hongaarse oostblokmentaliteit? Volgens mij is het gewoon miserabel ondernemerschap. Want als je importeur of tussenhandel niet kan leveren gaat de klant elders kijken.

Ook Ilford is de detailhandel aan het frustreren met belachelijke levertijden. En als er geen HP5 in de schappen ligt, wat doe je dan als consument? Dan neem je wat er wel is. Fuji bijvoorbeeld. Want de Japanners timmeren niet aan de weg, maar die film blijkt wél altijd op voorraad. En voor de kwaliteit van de Neopans/Acros hoef je het niet te laten. Of je gaat eens online rondkijken bij RoVo, FotoImpex, Efke, Foma, Maco, Kentmere enz. enz.

Ik weet nog hoe ik vroeger alleen franse wijn dronk. Toen heeft Frankrijk zijn kernproeven hervat, en ben ik tijdelijk gestopt met hun produkten kopen. Daarna ben ik nooit meer helemaal terug gegaan. Want Italiaanse, Spaanse of Marokkaanse wijnen bleken mij ook prima te smaken. Alleen mijn franse vrouw heb ik niet ingeruild
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    Weer een artikel, het geeft te denken....

http://www.ksta.de/servlet/OriginalC...e=Druckfassung

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Het lijkt op een onfris zaakje...
    harry

Release, the best you can do...

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Flash:
    AgfaPhoto werkt terug na interventie van het moederhuis Agfa (Mortsel)
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Multi Format
    Meer info graag, Marc.

Gaat AgfaPhoto door zonder faillissement of zijn de werknemers terug aan het werk in volle onzekerheid?
    En in beide gevallen, voor hoelang? ...

G

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ik ben ook wel geïnteresseerd, Marc. Heb je ergens een bron of link? Of een informant ?

Anders moet ik zoeken naar een alternatief voor APX100 met rodinal, ik begon de film nu juist relatief goed te kennen. Ik HOU van APX - dus ie mag niet verdwijnen :rolleyes:
    Andere fixeer en een wetting agent zou ik wel gevonden hebben.
    Is amaloco goed? (hebben zij ook gn "milieuvriendelijke" producten?)
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by PieterB
    Ik HOU van APX - dus ie mag niet verdwijnen :rolleyes:
    Andere fixeer en een wetting agent zou ik wel gevonden hebben.
    Is amaloco goed? (hebben zij ook gn "milieuvriendelijke" producten?)
    APX100 is inderdaad een prachtige film.

Amaloco heeft prima produkten. Zij hebben ook een milieuvriendelijke papierontwikkelaar. Een filmontwikkelaar gebaseerd op Vitamine C hebben ze niet. Maar ik maak die Vit C filmontwikkelaar gewoon zelf met uitstekende resultaten. Dus waarom niet eens gedacht aan zelf mengen?
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin