Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,527   Posts: 1,572,391   Online: 1109

Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 10 of 34

Shooter
    Multi Format

Agfa foto failliet?

zie hier in de Engelse forums.

Liever niet, zou ik zeggen.

G

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    De Duitse forums melden het ook. Ik vrees dat was het.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    zou mij niks verbazen als dit een opzetje is om snel personeel te lozen, agfa is overgenomen door investeerders en die stappen niet in zo'n deal als het er niet goed uitziet, omzet neemt af dus moeten de uitgaven daaraan worden aangepast. Lijkt alsof ze een beetje ilford aan het nadoen zijn.

Shooter
    Multi Format
    Hehe, eerst medelijden opwekken, doorstarten en de klanten in een euforie brengen?

G

Shooter
    Medium Format
    Het drama is langzamerhand compleet. Agfa Photo is deze maand niet in staat de salarissen van het personeel te betalen en het crediet is door de banken ingetrokken.

Verdere informatie is beschikbaar op deze website: http://www.handelsblatt.com/pshb/fn/relhbi/sfn/buildhbi/cn/GoArt!200012,200038,904307/index.html

Robert

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

AGFA pleite?

Quote Originally Posted by argus
    zie hier in de Engelse forums.

Liever niet, zou ik zeggen.

G
    In het Handelsblatt staat in een bericht hierover meer..
    http://www.handelsblatt.com/pshb/fn/relhbi/sfn/buildhbi/cn/GoArt!200012,200038,904307/index.html

Overigens dienen zich hier weer nieuwe kansen aan voor andere overlevenden zoals o.a. Ilford. Wellicht dat Agfa dezelfde constructie gaat toepassen als Ilford gedaan heeft om de organisatie weer op lijn te brengen en winstgevend te krijgen.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    35mm
    Ik heb zojuist nog wat agfa bariet kunnen bemachtigen. Moest er wel 6 weken op wachten wegens onduidelijke problemen (het ging over geld...). Dat ze failliet zijn verklaart het wellicht

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Huib
    zou mij niks verbazen als dit een opzetje is om snel personeel te lozen, agfa is overgenomen door investeerders en die stappen niet in zo'n deal als het er niet goed uitziet, omzet neemt af dus moeten de uitgaven daaraan worden aangepast. Lijkt alsof ze een beetje ilford aan het nadoen zijn.
    Nou, het zou me ook niks verbazen als dit gewoon het einde was. Want wat doe je als je een verlieslijdende tak van je goedlopende bedrijf af wilt stoten? Personeel gewoon ontslaan kost teveel geld door sociale afvloeiingsregelingen. En de schuldeisers wil je eigenlijk ook niet betalen. Nou, dan maak je er toch gewoon een onafhankelijk bedrijf van wat een "doorstart" maakt.

Vervolgens dump je de voorraden voor prijzen waaruit je geen winst meer kunt halen. (Dat is precies wat Agfaphoto de laatste tijd gedaan heeft.) Als de voorraad op is wordt het personeel aan de kant gezet door het bedrijf failliet te verklaren. Niks sociale afvloeiingsregelingen. En daarna wordt de zaak ontmanteld om in onderdelen verkocht te worden. Zodra ook dat geld op is hebben de schuldeisers het nakijken. Want de echte AGFA is immers niet meer verantwoordelijk. Opgeruimd staat netjes, en het heeft je in verhouding niks gekost. Een doodnormale sterfhuisconstructie.

Natuurlijk zeiden de "investoren" aanvankelijk dat ze het bedrijf gezond wilden maken. Maar waarschijnlijk was het faillissement de echte doelstelling. Vervolgens mag de belastingbetaler opdraaien voor de kosten van het ontslagen personeel.

Maar misschien ben ik wel veel te cynisch.
    Last edited by argentic; 05-28-2005 at 03:08 PM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Jan met de "pet" is weer de klos

Quote Originally Posted by argentic
    Natuurlijk zeiden de "investoren" aanvankelijk dat ze het bedrijf gezond wilden maken. Maar waarschijnlijk was het faillissement de echte doelstelling. Vervolgens mag de belastingbetaler opdraaien voor de kosten van het ontslagen personeel.

Maar misschien ben ik wel veel te cynisch.
    Had vanmorgen met een paar mensen die aardig tot zeer goed ingevoerd zijn in de fotografiebranche hierover een gesprek en dat mondde uit in éénzelfde sombere gedachte. Fair Play is hier ver te zoeken. Arme medewerkers en hun families. Voor hen vind ik deze situatie nog het ergst.
    harry

Release, the best you can do...

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ja laten we in de eerste plaats aan de werknemers denken - wij hebben genoeg alternatieven. (maar mijn film nr 1 was wel apx 100...)
    Over het algemeen zal de situatie er in het westen niet beter op het worden hoor, als we de grafieken doortrekken zitten we nu juist over de top.... China (en ook India) wordt nu een van de grote jongens...

ZDNet steekt het volledig op digitaal: zie http://www.zdnet.be/news.cfm?id=46000
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Page 1 of 4 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin