Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,445   Posts: 1,569,911   Online: 1117

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

Kodak 400TX versus 320TXP

L.S.,

Als groentje op middenformaat gebied, vroeg ik mij af wat het verschil is tussen Kodak 400TX en 320TXP... behalve dan de snelheid van de film.

Ik heb wel op de website van Kodak gekeken, maar 't enige dat daar staat is:
    "TRI-X 400 Film is recommended for push-processing applications. TRI-X 320 Films (320TXP) feature excellent tone gradation and brilliant highlights. They are especially well suited to low-flare interior lighting or flash illumination. They are also useful for portraiture with low-contrast backlighting outdoors."

Wat zijn jullie ervaringen?

Ben benieuwd,
    Jeroen

Shooter
    Medium Format

txp320

Beste Jeroen

Ik krijg zeer goede resultaten met TXp320 ontwikkeld in Kodak Hc-110
    ik stel de ISo op 640 en ontwikkel dan + 25%
    Is vaak mooier voor portretten

Johan

Shooter
    ULarge Format
    Quote Originally Posted by SoulSurround
    L.S.,

Als groentje op middenformaat gebied, vroeg ik mij af wat het verschil is tussen Kodak 400TX en 320TXP... behalve dan de snelheid van de film.

Ik heb wel op de website van Kodak gekeken, maar 't enige dat daar staat is:
    "TRI-X 400 Film is recommended for push-processing applications. TRI-X 320 Films (320TXP) feature excellent tone gradation and brilliant highlights. They are especially well suited to low-flare interior lighting or flash illumination. They are also useful for portraiture with low-contrast backlighting outdoors."

Wat zijn jullie ervaringen?

Ben benieuwd,
    Jeroen
    Jeroen,

Als je in de zoekmachine van APUG TX400 en TXP320 intypt, kom je dezelfde vraag enkele keren in het Engels tegen. Beide films hebben verschillen in hun zwartingscurve, zodanig dat TXP320 wat beter geschikt is voor studiowerk waar je het licht beter kunt controleren en TX400 voor het reportage-achtige werk, waarin je licht wat minder voorspelbaar is en waar je ook nog wel eens in tegenlicht terecht komt. TXP320 heeft een wat beter scheiding van de middentonen en TX400 kan hoge contrasten wat beter hanteren. Ik heb in het verleden met beide films gewerkt en heb er weinig verschil in gemerkt. Tegenwoordig pak ik altijd de TX400.

Huub

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Huub S
    Ik heb in het verleden met beide films gewerkt en heb er weinig verschil in gemerkt. Tegenwoordig pak ik altijd de TX400.
    Super, dat gebruik ik ook voor kleinbeeld... dus ga ik dat ook voor 6x6 gebruiken. Nu nog eraan zien te komen... hier in Eindhoven hadden ze niets meer (noch bij de Camex noch bij de City Foto noch bij Starink)!

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Ik kan hier mis zijn .... maar ik dacht dat TX400 niet als 120 film bestaat.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    Ik kan hier mis zijn .... maar ik dacht dat TX400 niet als 120 film bestaat.
    Volgens mij wel:

http://www.kodak.com/global/en/profe...23.16.14&lc=en

Jeroen

Shooter
    Medium Format
    Ik gebruik TXP320 omdat deze op 220 formaat te krijgen is (24 opnames 6x6) en dat in het veld net wat handiger werkt. Ik ontwikkel deze film in ILFOTEC HC (een HC110 kloon) 1+31 7:30 bij 20C in patterson tank.
    Mooie resultaten bij nominale belichting of 1/3 stop onderbelicht. Wat minder mooi bij pushprocessing, tenminste die paar keren dat ik dat gedaan heb
    Geef voor lowlight situaties toch de voorkeur aan Delta 3200 van Ilford.

Shooter
    Medium Format
    Ik gebruik TXP320 omdat deze op 220 formaat te krijgen is (24 opnames 6x6) en dat in het veld net wat handiger werkt. Ik ontwikkel deze film in ILFOTEC HC (een HC110 kloon) 1+31 7:30 bij 20C in patterson tank.
    Mooie resultaten bij nominale belichting of 1/3 stop onderbelicht. Wat minder mooi bij pushprocessing, tenminste die paar keren dat ik dat gedaan heb
    Geef voor lowlight situaties toch de voorkeur aan Delta 3200 van Ilford.
    Helaas alleen in 120 formaat te krijgen.

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by SoulSurround
    Super, dat gebruik ik ook voor kleinbeeld... dus ga ik dat ook voor 6x6 gebruiken. Nu nog eraan zien te komen... hier in Eindhoven hadden ze niets meer (noch bij de Camex noch bij de City Foto noch bij Starink)!
    Ik koop mijn TX400 altijd gewoon bij Camex hoor. Een kwestie van bestellen en dan is het er meestal binnen een week.

Shooter
    Medium Format
    Heb net weer wat TXP320 besteld bij Capi Lux. 4 x 5 films. Sturen ze me 1 doosje toe met de mededeling dat de rest later geleverd wordt. En 1 dag later kreeg ik de rest geleverd.

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin