Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 72,555   Posts: 1,599,266   Online: 1283

Results 1 to 7 of 7
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

AM8008 Ecomax - tips?

Vanavond of morgen zou ik graag wat foto's afdrukken, maar het is de eerste keer dat ik deze ontwikkelaar gebruik. Indien de resultaten goed zijn zou ik deze ook blijven gebruiken (en hij is ook niet zo milieubelastend...al is het geurtje niet zo denderend ) Voorlopig op agfa 310 pe papier, later mss op bariet.

Hebben jullie ervaringen of tips met deze ontwikkelaar. Goede combinaties en dergelijke? Welk papieroppervlak kan je met een liter ongeveer doen? (of hoeveel blaadjes 10x15 zijn echt goed te doen?)

Is het mogelijk om met deze ontwikkelaar ook WA te bekomen (met bvb wa-papier en wat toevoegingen ofzo?) Of gebruik je voor zoiets ook beter iets anders zoals neutol wa?
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Wat met de examens Pieter??

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ik zal eerst maar antwoorden op je vraag Fred: ik was er voor net iets minder dan de helft door dit jaar (en heel goede stage), jullie weten wel wat o.a. de oorzaken zijn... (veel te veel interesses)

Donderdag net begonnen met eerste examendag, informatica. Access was al heel wat beter maar webdesign was een ramp... ik had er ook niet genoeg voor geoefend (mijn probleem is dat ik meestal code bekijk en ik ben niet echt te vinden voor dat klikgedoe dat wij moeten uitvoeren met dreamweaver, dan nog met verouderde technieken (framesets) die totaal onoverzichtelijk zijn...) Programmeren en Excel waren daarentegen heel goed... maar in het totaal wrsl een slecht resultaat! Ik probeer er voor een 3-tal vakken nog absoluut door te geraken. (het is ook raar als lectoren van je vinden dat je een goede inzet hebt tijdens de lessen maar uiteindelijk niet genoeg doet...of taken blijft uitstellen)

Welja deze vakantie overdag wel meestal thuis gezeten, maar weeral te veel uitgesteld... en met andere interesses bezig geweest.... Welja het is nogal moeilijk om over zo'n dingen te schrijven maar het komt erop neer dat ik volgend jaar een deel opnieuw zal moeten doen - maar de druk van stage die goed moet zijn is ervan af en ik ga ook al aan scriptie beginnen van het laatste jaar. En ook meteen goed beginnen dan... ik krijg niet eindeloos kansen. De motivatie is ook naar Noorwegen gaan: denk dat daar wel heel mooie foto's zullen mogelijk zijn.

Fotografie heeft me nog niet afgeleid hoor (ik herinner me maar al te goed mijn 'ban' ), wou vandaag enkel eens testen met nieuw papier en ontwikkelaar, en kwaliteitsvol ontspannen (om weg te gaan is het nu niet de goede periode...)
    Een vijftal-fotos afgedrukt: ondanks de oude vergroter toch veel betere resultaten: echt zwart en wit. Dat wou ik bekomen: test geslaagd (ook al waren de foto's niet dat qua compositie...) , morgen werken aan een taak...
    Na de examens achter wat materiaal, een oude abdij gaan vastleggen en kalibreren.
    En ja, we moeten ook nog eens samenkomen hé - wat dachten jullie van een bw-drink? Ik moet echt nog een trappist aan een aantal van jullie
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by PieterB
    Ik zal eerst maar antwoorden op je vraag Fred: ik was er voor net iets minder dan de helft door dit jaar (en heel goede stage), jullie weten wel wat o.a. de oorzaken zijn... (veel te veel interesses)
    hmmm. ik kan me wel iets voorstellen

Donderdag net begonnen met eerste examendag, informatica. Access was al heel wat beter maar webdesign was een ramp... ik had er ook niet genoeg voor geoefend (mijn probleem is dat ik meestal code bekijk en ik ben niet echt te vinden voor dat klikgedoe dat wij moeten uitvoeren met dreamweaver, dan nog met verouderde technieken (framesets) die totaal onoverzichtelijk zijn...) Programmeren en Excel waren daarentegen heel goed... maar in het totaal wrsl een slecht resultaat! Ik probeer er voor een 3-tal vakken nog absoluut door te geraken. (het is ook raar als lectoren van je vinden dat je een goede inzet hebt tijdens de lessen maar uiteindelijk niet genoeg doet...of taken blijft uitstellen)
    tja... that's life...

Welja deze vakantie overdag wel meestal thuis gezeten, maar weeral te veel uitgesteld... en met andere interesses bezig geweest.... Welja het is nogal moeilijk om over zo'n dingen te schrijven maar het komt erop neer dat ik volgend jaar een deel opnieuw zal moeten doen - maar de druk van stage die goed moet zijn is ervan af en ik ga ook al aan scriptie beginnen van het laatste jaar. En ook meteen goed beginnen dan... ik krijg niet eindeloos kansen.
    Kun je het nuttige niet met he aangename combineren... Scriptie met ergens een fotografie thema ?

De motivatie is ook naar Noorwegen gaan: denk dat daar wel heel mooie foto's zullen mogelijk zijn.
    Niet in de winter doen: Koud en donker.

Fotografie heeft me nog niet afgeleid hoor (ik herinner me maar al te goed mijn 'ban' ), wou vandaag enkel eens testen met nieuw papier en ontwikkelaar, en kwaliteitsvol ontspannen (om weg te gaan is het nu niet de goede periode...)
    Een vijftal-fotos afgedrukt: ondanks de oude vergroter toch veel betere resultaten: echt zwart en wit. Dat wou ik bekomen: test geslaagd (ook al waren de foto's niet dat qua compositie...) , morgen werken aan een taak...
    Na de examens achter wat materiaal, een oude abdij gaan vastleggen en kalibreren.
    Agfa 310 is een goed en gemakkelijk papier. De ontwikkelaar ken ik niet, maar kaliumbromide of natriumchloride (keukenzout maar zonder jodium) geven een warmere toon, natriumcarbonaat (soda) zou een afkoelende werking hebben.
    Laat iets weten als je het experiment eens wilt doen.

En ja, we moeten ook nog eens samenkomen hé - wat dachten jullie van een bw-drink? Ik moet echt nog een trappist aan een aantal van jullie
    12 september kan ik, bv. Leuven ergens ?

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    Kun je het nuttige niet met he aangename combineren... Scriptie met ergens een fotografie thema ?
    Dat zou wel tof zijn... maar we moeten scriptie met minstens 2 doen (maw iemand vinden die dit ook interessant zou vinden) en je moet ergens een verband kunnen leggen met lesgeven...
    Persoonlijk had ik ''linux in het onderwijs'' in gedachten mss kan ik ook ergens fotobewerking in linux hieraan verbinden maardit in mijn ogen nog steeds mac en windoos-gebied
    maar hoe zou ik specifiek analoge fotografie kunnen verbinden met aardrijkskunde godsdienst of informatica. Ook mogelijk is het vastleggen van sprekende zwart-wit reportages voor godsdienst natuurlijk, bvb van 4e wereld... maar is verre van gemakkelijk denk ik.

Niet in de winter doen: Koud en donker.
    Nee zal net iets eerder dan binnen een jaartje zijn
    (veel te lang nog als je het mij vraagt)

Agfa 310 is een goed en gemakkelijk papier. De ontwikkelaar ken ik niet, maar kaliumbromide of natriumchloride (keukenzout maar zonder jodium) geven een warmere toon, natriumcarbonaat (soda) zou een afkoelende werking hebben.
    Laat iets weten als je het experiment eens wilt doen.
    Ja hoor, wil ik zeker eens proberen.

12 september kan ik, bv. Leuven ergens ?
    Voor mij zal dat wel lukken, maar er zijn nog een aantal mensen die moeten kunnen natuurlijk

Pieter

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Persoonlijk had ik ''linux in het onderwijs'' in gedachten mss kan ik ook ergens fotobewerking in linux hieraan verbinden maardit in mijn ogen nog steeds mac en windoos-gebied
    Enne: GIMP ?

maar hoe zou ik specifiek analoge fotografie kunnen verbinden met aardrijkskunde godsdienst of informatica. Ook mogelijk is het vastleggen van sprekende zwart-wit reportages voor godsdienst natuurlijk, bvb van 4e wereld... maar is verre van gemakkelijk denk ik.
    Ik zou wel iets kunnen verzinnen, geef een PM ( off topic) indien je wil.

Nee zal net iets eerder dan binnen een jaartje zijn
    (veel te lang nog als je het mij vraagt)
    Kan ik meegaan ?

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    Enne: GIMP ?
    Ja maar dat programma heeft toch nog een aantal grote tekorten... als ik iets doe met linux moet het echter zeker aan de orde komen. Misschien kan ik een cursus beeldbewerking met gimp voor het secundair fabriceren.

Ik zou wel iets kunnen verzinnen, geef een PM ( off topic) indien je wil.
    Je mag ook altijd een mail sturen hé

Kan ik meegaan ?
    Van mij wel. Als je ook te vinden bent voor veel wandelen. Ik heb een vermoeden dat dat alvast geen probleem zou zijn

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin