Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,548   Posts: 1,544,534   Online: 1024

Results 1 to 2 of 2

Thread: Polaroid 55

Shooter
    Multi Format

Polaroid 55

Enkele vragen ivm met het gebruik van Polaroid 55 p/n.

Ik werk eigenlijk heel graag met deze polaroids, omdat naast het handige aspect van controle, de negatieven een heel mooie grijsschaling hebben naar mijn gevoel.
    Alleen zijn ze zo ontzettend duur en zo gevoelig voor krassen en stof enz.
    Daarom volgende vragen: waar kopen jullie polaroid 55? (hier in belgië koop ik ze of in brussel (fotoguy) of gent (focilux) maar daar zit te prijs telkens rond de 4euro per polaroid, betere adressen? mag ook in duitsland of zo zijn)

Andere vraag: wie heeft er de ultime truc om heel het gedoe met waterbakken, wasknijpers, koordjes ed (met alle krassen van dien) te verminderen? Maw, hoe doen jullie concreet de afwerking van een polaroid 55 negatief na ontwikkeling? (ik spoel er steeds de vettige overgebleven ontwikkelresten af, en fixeer ze nog een minuutje of 3)

Nog een vraag: ik heb hier ooit een voorbeeld gelezen van cyanotypie met polaroid 55 negatieven, en het leek zeer simpel. Zelfs op reis en zo. Hoe pak je dit concreet aan?

dank,

Jasper

Shooter
    Multi Format
    wasknijpers, koordjes ed (met alle krassen van dien)
    Geen ervaring mee... gezien mijn interesse in zelfbouw van allerhande, had ik nog voor ik op een ernstige manier een 4x5 vel ontwikkeld, gespoeld en gedroogd had, al een droogbakje gemaakt (kan evengoed dienen voor pola 55 negatieven):
    ik heb een bakje op breedte van een negatief + 2mm gemaakt, waarin plastic rails (met een geringe diepgang) gekleefd zijn. Een gewassen negatief schuif ik in de rails en zo kunnen de negatieven rustig en stofvrij drogen.
    Plastic rails (U-vorm) in verschillende maten vind je zonder probleem in iedere betere modelbouwzaak.

BTW: ik vind polaroid negatieven akelig dun!

G

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin