Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,930   Posts: 1,585,366   Online: 1019

Page 3 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 21 to 30 of 54

Thread: Slecht nieuws

jelke's Avatar
    ach...de films en chemicalien mogen dan duurder worden, de apparatuur wordt steeds goedkoper

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by jelke
    ach...de films en chemicalien mogen dan duurder worden, de apparatuur wordt steeds goedkoper
    Hmm, da's maar half goed nieuws. Wat ben ik met een kast vol fototoestellen als ik een dagloon moet betalen om een filmpje te komen en de chemie hiervoor?

Gelukkig zijn we zover nog niet.

G

Shooter
    35mm
    Het duidelijk: de toekomst van analoge fotografie komt steeds meer onder druk te staan en er blijft een kleine groep over. Nu maar hopen dat de overheid geen stop zet op de foto chemicaliën uit milieu overwegingen.
    Een geluk: we zijn creatief en vinden wel weer een mannier om met analoge fotografie door te gaan.

gr Sip
    -----------------------

Ik ga aan het werk
    als de zon opkomt
    en ga rusten
    als zij onder gaat
    ook graaf ik een put
    om mijn dorst te lessen
    en bewerk het land
    om mijn honger te stillen
    dus wat gaat mij
    de macht van de keizer aan

(China 3000 v Chr.)

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Positief nieuws dat slecht valt...

Begrijp de commotie niet. De fotozaak waar ik dit vernomen heb staat als zeer betrouwbaar bekend en is, denk ik, nog een van de weinige zaken die investeren in analoog en met name het gehele assortiment van Amaloco is daar uitvoerig te vinden. Ook producten die niet alledaags zijn zoals toners, verzwakkers en dergelijke. Het was zijn bezorgdheid die sprak van een verlies voor de analoge fotografen met daarachteraan een zucht dat het voor hen (lees, de handel) wel erg moeilijk begint te worden. Een gerucht, nogmaals, was het niet. Dat blijkt ook uit de navraag van deze en gene die dan wèl weet hoe de vork in de steel zit.
    Dat het me zorgen baart dat er weer een leverancier van producten voor analoge fotografie om reden zoals hierboven omschreven waarschijnlijk, misschien, vermoedelijk, niet helemaal zeker of onzeker met de productie, misschien, wellicht, waarschijnlijk, niet ondenkbaar stopt, mag duidelijk zijn. Heb voorlopig mijn voorraad toch maar even bijgevuld. Met de verhalen van Agfa en Kodak, om er maar twee te noemen, nog vers in het geheugen. Als we dat allemaal doen ziet de wereld er volgend jaar misschien wel heel anders uit.
    harry

Release, the best you can do...

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by hka
    ...
    Dat het me zorgen baart dat er weer een leverancier van producten voor analoge fotografie om reden zoals hierboven omschreven waarschijnlijk, misschien, vermoedelijk, niet helemaal zeker of onzeker met de productie, misschien, wellicht, waarschijnlijk, niet ondenkbaar stopt, mag duidelijk zijn. Heb voorlopig mijn voorraad toch maar even bijgevuld. Met de verhalen van Agfa en Kodak, om er maar twee te noemen, nog vers in het geheugen. Als we dat allemaal doen ziet de wereld er volgend jaar misschien wel heel anders uit.
    Het heeft ook te maken met het op pensioen gaan van de verantwoordelijke begrijp ik. En dan heeft het niets te maken met de rentabiliteit van een onderneming.

Bovendien, een minimum aan dagelijkse intoxicatie van een de markt (marketing) blijft noodzakelijk.
    Waar men niet meer overspreekt, bestaat niet.
    De perceptie van ons allemaal is dat het een beetje slabakt, het zou me niet verwonderen dat de verkoopcijfers van bariet ruimschoots het haalt van de verkoopscijfers van de "digi-plastiek-pseudo-z-w-papieren" (hier in België).
    Dus onze perceptie zou wel eens niet kunnen stroken met de realiteit.

Dus, zélfs met een tanende verkoop...

Zolang er film en papier leverbaar is, is het nog geen probleem.

Bovendien, film kan je wel voor een hele poos stockeren in de diepvries en papier kan je desnoods zelf coaten.

Bovendien, als er één leverancier overblijft voor de wereldmarkt van film, papier en andere doka materialen, "zélfs" met correcte prijzen zal die zéér goed zijn boterham verdienen.

Bovendien, elk nadeel heb een voordeel!
    Je bariefafdrukjes worden dan ook "erggggg" exclusief.
    Er komt dan een beroep: de doka meester printer.

Hier "doen" het haast alle opleidingen het nog analoog: Anderlecht, Gent, Hasselt, Temse, Luik, Antwerpen en nog vele andere... ze leiden nog jaarlijks een grosso mode schat ik, een 200-tal zwart-wit doka werkers op.

En dan spreken we nog niet over de toekomst, wanneer we ons 100% met de analoge intox kunnen bezighouden... :-) Wacht maar...

mvrgr
    Fred

PS: de beste manier om promotie te maken is met het tonen vanal jullie top bariet afdrukjes.
    Wanneer wordt er die eerste APUG Benelux tentoonstelling geörganiseerd??
    Kwestie van tam tam te maken...

allez, aan het werk!!

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ik had ook al een mailtje gestuurd een aantal dagen geleden, Jaap van Beugen was zo vriendelijk te antwoorden - maar we wisten dit al dus ik ga niet de hele tekst hier nog eens plakken

Het blijkt in ieder geval van een goede ingesteldheid. Kopen die amoloco producten
    Niemand kandidaat nieuwe eigenaar/directeur te worden?
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    LS,

Het vreemde is dat ik momenteel het gevoel heb dat ik meer keuze heb dan 5 jaar geleden (alhoewel ik het verdwijnen van Agfa betreur - en Kodak ook zwaar aangeslagen is). Zeker als ik weet dat de kleinere bedrijven als SPUR, Moersch, Maco en de oostblokkers als Foma, Adox, Forte toch een plaats veroverd hebben hebben met goede producten. Het schort m.i. alleen aan goede distributiekanalen, maar internet biedt dan weer nieuwe mogelijkheden.
    Als ik dan hoor dat Ilford momenteel niet kan volgen met de productie en zelfs van plan is nieuwe producten op de markt te brengen, en Kentmere investeringen gaat doen in nieuwe productiecapaciteiten dan zie ik de toekomst van de analoge (en zeker Z/W fotografie) niet al te duister in.

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Schotc's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    LS,

Het vreemde is dat ik momenteel het gevoel heb dat ik meer keuze heb dan 5 jaar geleden (alhoewel ik het verdwijnen van Agfa betreur - en Kodak ook zwaar aangeslagen is).

M.
    Deze menig deel ik ook, de spoeling wordt wat minder wat winkels betref.
    Maar degenen die overblijven, hebben over het algemeen een groter assortiment dan een paar jaar geleden. Bestel wel mijn films via Internet, en ik denk dat hier in het gevaar schuilt dat er nog enkele winkels zullen zijn, die door deze ontwikkeling was sneller hun papier en chemie de deur uit zullen doen.
    Voor de rest kan ik alles krijgen wat ik wil, bel tegenwoordig eerst even om te vragen of ze het ook op voorraad hebben. Zo niet dan word het voor me besteld, en zolang je netje op afgesproken tijd je besteling komt afhalen zijn ze altijd bereid om wat extra moeite voor je te doen.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Schotc
    ...Maar degenen die overblijven, hebben over het algemeen een groter assortiment dan een paar jaar geleden...
    Leuk he, keuze te over. Wel spijtig voor Fred: 1 film, 1 ontwikkelaar, 1 papier

G

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Hanfo
    Ik zie nog geen bevestiging op de site van amaloco dat zou je toch wel verwachten.
    Er is geen erfopvolger die de zaak over wil nemen. Dat was al jaren bekend. Helaas werden nieuwe initiatieven nauwelijks meer ontplooid. Zo werd pas drie jaren na aankondiging een website met enkele pagina's gemaakt. Dat is een gemiste kans. De markt is veel groter via internet. Dat is gebrek aan visie. Aan zoiets gaat een bedrijf ten onder. (Ik heb begrepen dat de markt voor amaloco helemaal niet slecht is.) Het verbaasd me dus niets dat wanneer het bedrijf daadwerkelijk (en tot mijn spijt) op de fles is, de site nog jaren ongewijzigd zal zijn.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Page 3 of 6 FirstFirst 123456 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin