Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,897   Posts: 1,584,335   Online: 850

Page 1 of 6 123456 LastLast
Results 1 to 10 of 54

Thread: Slecht nieuws

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Slecht nieuws

Het kon niet uitblijven en vandaag gebeurde het. Was vanmiddag bij de lokale fotoboer en daar vernam ik dat AMALCO de stekker er ook uit trekt. Dan gaat er weer een icon voor de analoge fotografie verloren die het niet meer kan bolwerken. Jammer, jammer...

Beste Jaap van Beugen,
    Dank voor alle inspanningen die je de afgelopen tientallen jaren hebt verricht om ons amateurs op het "goede" pad te brengen en te houden met je voortreffelijke producten. Niet te vergeten de Dokakrant die door menig amateur fotograaf werd verslonden zodra er een nieuwe versie verscheen.
    Hopelijk is er nog een "investeerder" te vinden die de chemieproductie of althans de recepten op een of andere wijze in de markt kan houden. Wellicht is dit 'wishfull thinking' maar toch. Ik wens je het allerbeste toe.
    harry

Release, the best you can do...

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Verdorie. Nu is alles waarvan ik de producten gebruik al verdwenen... agfa... amaloco...

(Ilford here I come... weer een kleine customer erbij voor jullie
    en neem maar wat dingen over...
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    ULarge Format
    Slecht nieuws, inderdaad. Ik heb de aflopen jaren veel gebruik gemaakt van hun producten en zal moeten omzien naar een goede vervanging.

Huub

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Eh, wat moet het kosten?
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

Wat gaan jullie doen?

Ik vroeg mij af hoe de 'DoKa-elite' omgaat met dit soort nieuws:

a) "Hoezo Amaloco... ik meng alles zelf"
    b) "Sh*t, weer alles calibreren met materialen van andere producenten"
    c) "Och, ze zullen in 't oostblok wel doorstarten"

Zelf ben ik nu wel serieus aan het overwegen voor bijvoorbeeld mijn film-ontwikkeling op Ilford over te stappen: ID11, Ilfostop Pro, Hypam & Ilfotol. Of is dat niet verstandig?

Jeroen

Shooter
    35mm
    Ik zie nog geen bevestiging op de site van amaloco dat zou je toch wel verwachten.

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Hanfo
    Ik zie nog geen bevestiging op de site van amaloco dat zou je toch wel verwachten.
    Ik denk dat ze dat zo lang mogelijk uitstellen... anders komen ze natuurlijk niet van hun voorraden af. Gok ik...

kraker's Avatar
    The Netherlands, close to the Belgian border
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by hka
    Het kon niet uitblijven en vandaag gebeurde het. Was vanmiddag bij de lokale fotoboer en daar vernam ik dat AMALCO de stekker er ook uit trekt. Dan gaat er weer een icon voor de analoge fotografie verloren die het niet meer kan bolwerken. Jammer, jammer...
    Ik zou ervan schrikken, maar zoals ik het tot nu toe lees, vind ik het niet veel meer dan een gerucht. (Ik hoop ook maar dat het niet meer is dan dat...)

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Schotc's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    AMALCO weg, het zou me spijten gebruik op het papier na bijna alles van deze firma.
    Er zullen vast wel vervangende producten zijn, maar ik weet wat ik heb, en het is maar afwachten wat je krijgt.
    Verandering van spijs doet eten, laten we het hopen en er zijn natuurlijk meer bakkers die brood verkopen.
    Het is de bedoeling om zaterdag even in Groningen te winkelen, toch maar even een extra boodschappentas meenemen.
    In hoeverre is de stekker er al uit.

Shooter
    35mm
    Na een kort telefonisch gesprek wat ik heb gehad met een van de medewerkers van Amaloco kan ik je vertellen dat zij doorgaan met produceren van de chemie tot 31 december 2006.
    Daarna is het de vraag of het bedrijf doorgaat omdat op de eerste plaats de gemeente milieu eisen op tafel heeft gelegd waarvan de vraag is of de investering daarvoor te rechtvaardigen is gezien de huidige ontwikkeling op fotografie gebied en kosten technisch.
    Op de tweede plaats gaat na 2006 de eigenaar met pensioen, wie volgt hem op en neemt het bedrijf over?

Het is zo dat Amaloco een zelfstandig bedrijf is dat niet bedreigd wordt door faillisement o.i.d. Met het verdwijnen van bedrijven zoals Agfa is het wellicht mogelijk dat Amaloco een belangrijke speler blijft of wordt in de fotochemie. Er is nog genoeg belangstelling voor traditionele fotografie en indien je een wereldmarkt zou kunnen bedienen dan doe je voorlopig nog goede zaken (althans tot het zilver op is )
    Het zou ook kunnen zijn dan Amaloco straks fuseerd met een ander chemie bedrijf.

Al met al: Amaloco blijft voorlopig nog even verkrijgbaar.

Groet,

Hanfo

Page 1 of 6 123456 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin