Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,328   Posts: 1,537,137   Online: 859

Results 1 to 9 of 9
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Gooit Ilford eigen glazen in...!!??

Had enige dozen met films van het merk Ilford nodig en kwam tot de verrassende ontdekking dat zowel film als papier heftig in prijs zijn (worden) verhoogd. Films (9x12cm) 30% en papier zal zeker 20% verhoogd worden.
    Wat er nu in Duitsland aan de hand is staat morgen of zelfs vandaag al ook hier of elders in de wereld te gebeuren.

Lees wat de leverancier schrijft op deze aktie van Ilford.

************************************************** **
    "Fotolabor - Fotopapiere
    ------------------------------------------------------------------
    Leider hat die Firma ILFORD schon wieder eine Preiserhöhung
    angekündigt, die ab 1. Januar 2006 gültig ist. Speziell die Preise
    für Multigrade IV Fotopapier werden in bestimmten Größen um bis zu
    20% steigen.

Wir halten diese Preispolitik des deutschen Importeurs für sehr
    Kundenunfreundlich.

Unsere Einkaufsabteilung ist bemüht, Ihnen ab Januar 2006 neue
    Gradationswandelpapiere anzubieten, die dann ein besseres Preis/
    Leistungsverhältnis bieten."

Nou zijn prijsverhogingen aan de orde van de dag alleen verbaas ik mij over de hoogte ervan en nog meer over de motivatie. Dat laatste ontbreekt helemaal en het ontgaat zelfs onze leveranciers.

Hopelijk denken niet alle leveranciers er net zo over dan zie ik het weer somber in voor de toekomst van Ilford. Meestal is het zo als er een schaap over de dam is volgen er meer.

Het positieve is echter dat andere aanbieders nu weer een nieuwe kans krijgen (als ze tenminste niet het volgende schaap zijn) om hun effort te steken in deze op dit moment nogal heftig in beweging zijnde markt.
    harry

Release, the best you can do...

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Ilford is altijd belachlijk duur geweest in Duitsland. Alhoewel ik hier ook in Belgie een stijging van 20% heb ervaren.

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    dus kentmere papier wordt steeds aantrekkelijker...

Shooter
    Multi Format
    Ik koop mijn MG papier nog steeds bij de lokale fotoboer: een pak van 100 vellen 18*24 bariet kost er nog steeds 15 Euro minder dan ik online via Duitsland zou bestellen.

G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    Ilford is altijd belachlijk duur geweest in Duitsland. Alhoewel ik hier ook in Belgie een stijging van 20% heb ervaren.

M.
    Marc,
    Heb jij dan een Belgische postorderleverancier die betere prijzen hanteert??
    Wie is dat dan??
    harry

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by hka
    Marc,
    Heb jij dan een Belgische postorderleverancier die betere prijzen hanteert??
    Wie is dat dan??
    Ik heb het geluk dat mijn dichtsbijzijnde fotoboer nog Ilford in stock heeft aan redelijke prijzen - (ik krijg studentenkorting).

M.
    Randy Pausch

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Ik zou nog willen vermelden dat het aanschaffen van een darkroom-analyzer de moeite loont.
    Ik had (even teruggerekend) vroeger 33% rendement (zndr. anapro) uit een doos van 100 vel, nu is dat ong. 85% (mét anapro). Zelfs met de gestegen prijzen, is mijn kost per geslaagde print gehalveerd.

M.
    Randy Pausch

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Diefstal

Quote Originally Posted by Marc Leest
    Ik zou nog willen vermelden dat het aanschaffen van een darkroom-analyzer de moeite loont.
    Ik had (even teruggerekend) vroeger 33% rendement (zndr. anapro) uit een doos van 100 vel, nu is dat ong. 85% (mét anapro). Zelfs met de gestegen prijzen, is mijn kost per geslaagde print gehalveerd.

M.
    Da's leuk maar geeft geen verklaring voor de prijsverhoging. Datzelfde roept onze regering al jaren wanneer ze weer eens tot diefstal overgaan om prijsverhogingen te relativeren. Voorbeeld; jaren geleden riepen ze allemaal dat je het huis moest gaan isoleren. Besparing op energie heette dat. Nederland ging masaal aan de slag. Ergo... de overheid incasseerde minder inkomsten en dus.. je raadt het al de energieprijzen gingen omhoog. Conclusie je bent er niets mee opgeschoten. Als je het niet gedaan had was de vergoelijking was je nog meer geld kwijt geweest. Ja, zo lust ik er nog wel een...en misschien wel meer.
    harry

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by bariet58
    Ik zeg toch steeds probeer nu eens .......

René

P.S. Geen prijsverhogingen en goede kwaliteit, waarom meer betalen als het niet
    hoeft, het loopt inmiddels storm.
    René,
    Zodra mijn huidige voorraad op is ga ik het zeker proberen. Bij deze bestelling zat al geen papier meer bij. Wait and See...
    harry

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin