Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,503   Posts: 1,543,420   Online: 861

Results 1 to 10 of 10
    Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49

Arista film verkrijgbaar?

Ik lees op forums over Arista 4x5 dat door freestylephoto wordt geleverd goede resultaten levert en zeer goedkoop is (10 dollar voor 25 vel, 100vel voor 33 dolllar).

weet iemand of dit ook in europa verkrijgbaar is en of het inderdaad een fp4+ clone is?

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Daar ben ik ook benieuwd naar!
    harry

Release, the best you can do...

MTK
    MTK is offline
    MTK's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Hallo Willie Jan,

Wanneer je op zoek bent naar betaalbare vlakfilm kun je ook eens kijken naar Adox film: 50 vel voor 22 Euro (FotoImpex, Berlijn).

Ikzelf gebruik de ISO100 versie. Ik vind het een hele mooie film. De film is overigens wel gevoelig voor krassen, dus voorzichtigheid tijdens het ontwikkelen is geboden.

Wat de Aristafilm betreft: deze ken ik niet. Wel lees ik op verschillende fora, dat het zeer waarschijnlijk Ilford film is.

Groet,

Marcel

Shooter
    Medium Format
    Freestyle is o.a. een OEM afnemer van Foma uit Hradec Kralové.

Onder dat label (Arista) worden films verkocht van zowel Forte als (2e keus) Foma films (EDU) Education. Misschien dat Ilford z'n aanloopserie's daar ook verkoopt.
    Goedkoop voor wat extra $$$ maar kwalitatief minder.

Ons Fotohuis levert alleen A+ kwaliteit films van Foma en Rollei.

MTK
    MTK is offline
    MTK's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Na een kijkje op de Freestyle webstek lijkt het dat alle EDU en EDU ULTRA films uit Tjechie en Hongarije komen, geen Ilford dus. Alleen de Arista Pro 400 zou Ilford kunnen zijn, maar van deze is nog maar weinig voorraad.

jelke's Avatar
    wordt de foma T200 ook als 4x5 inch vlakfilm geleverd??

Shooter
    Medium Format
    wordt de foma T200 ook als 4x5 inch vlakfilm geleverd??
    Ja, speciaal voor de US markt. In Europa vanaf volgende maand alleen de Fomapan 100 in 4X5". (T200 wordt nog bekeken).
    Ook het nieuwe Fomabrom Variant III barietpapier wordt dan leverbaar. Lijkt veel op het Agfa MCC.

Groetjes,

Robert

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by MTK
    Hallo Willie Jan,

Wanneer je op zoek bent naar betaalbare vlakfilm kun je ook eens kijken naar Adox film: 50 vel voor 22 Euro (FotoImpex, Berlijn).

Ikzelf gebruik de ISO100 versie. Ik vind het een hele mooie film. De film is overigens wel gevoelig voor krassen, dus voorzichtigheid tijdens het ontwikkelen is geboden.

Wat de Aristafilm betreft: deze ken ik niet. Wel lees ik op verschillende fora, dat het zeer waarschijnlijk Ilford film is.

Groet,

Marcel
    De efke/adox film heb ik reeds enige tijd gebruikt en is inderdaad zeer gevoelig voor krassen. Daarnaast had ik ook merkwaardige strepen over de negs lopen. Goedkoop is 1, maar ik ga niet 3 uur in de natuur lopen voor 6 mooie platen die vernield worden door inferieur materiaal....
    Toen heb ik ilford fp4+ en delta 100 gekocht om te testen. Vind de negs veel brillianter dan de efke/adox. Echter ik hoopte dat er een rebrand merk in omloop was zoals men suggereerde dat de arista ilford fp4+ zou zijn om goedkoper aan film te kunnen komen.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan
    Ik lees op forums over Arista 4x5 dat door freestylephoto wordt geleverd goede resultaten levert en zeer goedkoop is (10 dollar voor 25 vel, 100vel voor 33 dolllar).

weet iemand of dit ook in europa verkrijgbaar is en of het inderdaad een fp4+ clone is?
    Arista is een huismerk. In werkelijkheid WAS het Ilford FP4+. Maar de deal met freestyle was een van de belangrijkste redenen waarom Ilford failliet ging. Dus of er in de Arista verpakkingen nu nog steeds FP4+ zit is maar zeer de vraag. Bij elk huismerk kan de inhoud van de ene op de andere dag veranderen.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argentic
    Arista is een huismerk... Bij een huismerk kan de inhoud van de ene op de andere dag veranderen.
    Da's natuurlijk niet handig om je ontwikkelproces te standardiseren

G

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin