Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,717   Posts: 1,483,092   Online: 917

Results 1 to 5 of 5
    jelke's Avatar

efke 4x5 inch vlakfilm

zijn er gebruikers op het forum van efke vlakfilm?? ik ga binnenkort op 4x5 inch werken, voor het middenformaat gebruik ik fomapan 200 en efke 50,

de efke film is echter nogal gevoelig voor krasjes en het is een hele dunne film met een slechte vlakligging, geldt dit ook voor de vlakfilm??

Shooter
    Multi Format
    Naar wat ik in andere forums lees: ja.

G

MTK
    MTK is offline
    MTK's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ik gebruik de Adox 100 (=efke) in 4x5". Het ontwikkelen vereist enige voorzichtigheid omdat de emulsie nogal snel beschadigt. Maar als je daar rekening mee houd is het een erg mooie film.

Groet,

Marcel

jelke's Avatar
    de emulsie is inderdaad kwetsbaar en je moet hier ook erg voorzichtig mee omgaan maar heeft de adox (efke) vlakfilm ook de neiging om te gaan krullen??

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    ik gebruik de adox 100 vlakfilm (de naam efke is weer weggehaald).
    Vlakfilm is keurig recht.
    Echter zeer gevoelig voor krassen. om het voor mijn diffusor op gradatie 2 te krijgen moet ik hem belichten als 50 en in rodinal 1+50 11 minuten met om de 15sec. kiepen ontwikkelen. anders wordt ie veel te slap.

Daarnaast heb ik in het verleden rare lijnen over het neg gehad wat misschien te maken heeft met statische electriciteit of iets dergelijks en emulsielijnen op het neg doordat het snijden niet zuiver gebeurde in de fabriek. Ik heb zo'n 250 vel hiermee geschoten en ben nu overgestapt op delta/fp4+.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin