Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,312   Posts: 1,536,660   Online: 836

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 19 of 19
    argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Huub S
    Dat had ik ook al gelezen op photo.net maar dan alleen over Rodinal. Op een ander forum stond iets over de prijs van een flesje van 500 ml. van dat spul: tegen de 40 dollar.
    Belachelijke prijs. Dan zijn er een heleboel goedkopere alternatieven. Je kunt zelfs heel simpel zelf een Rodinal kloon maken met paracetamol.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    paracetamol.
    Daar zul je een boel van nodig hebben met een prijs van US$40,00 per fles van 500ml.
    Eur. 9,00 en dat blijft nog even zo.

Als onze (Rodinal) verkoopprijs meer dan 2 cijfers moet gaat bevatten dan is de Fomadon R09 import een feit en kan O&A maar beter in de IT business blijven.

Robert

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argentic
    Je kunt zelfs heel simpel zelf een Rodinal kloon maken met paracetamol.
    Voor als je last hebt van hoofdpijn na het ontwikkelen? Hoeft niet voor mij. Pas als je Rodinal met 1-(benzo-d-1,3-dioxol-5-yl)-N-methylpropaan-2-amine (= extacy) er in verkopen, zal het die prijs waard zijn...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    Daar zul je een boel van nodig hebben met een prijs van US$40,00 per fles van 500ml.
    Nee hoor. 60 tabletten van 500 mg. Dat kost bij mijn lokale drogist exact € 2,- Voeg daar nog 60 gr natriumsulfiet en 20 gr natriumhydroxide aan toe, en je hebt een ontwikkelaar die dezelfde resultaten geeft als Rodinal. Alles bij elkaar misschien € 3,- per 500 ml. Je kunt dezelfde verdunningen en ontwikkeltijden gebruiken, maar ik weet niet of hij ook net zo lang houdbaar is.

Waar het mij om ging is dat $ 40 voor een 500 ml fles Rodinal van A&O een belachelijk hoge prijs is. Voor € 9,- bespaar ik me de moeite en koop gewoon Rodinal bij jou. Maar voor $ 40 mogen ze hem houden.
    Last edited by argentic; 01-08-2006 at 10:54 PM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    60 tabletten van 500 mg
    Zal wel tot een overdosis leiden bij hoofdpijn van een prijs van US$40,00

....en gezien de huidige ziektekosten premie's belooft dat ook niet veel goeds

De prijs van een evt. Fomadon R09 250ml zal niet boven Eur. 5,00 uitkomen ondanks relatief duur transport vanuit Tsjechië. Verdunning: 1+20 tot 1+80. Onze eerste testen laten een bijna 1:1 transfer zien van Rodinal 1+50 en Fomadon R09 1+40. Als onze Rodinal voorraad is uitgeput hangt het van O&A af wat het gaat worden. Wij gaan in ieder geval nooit Eur. 34,00 per fles calculeren, belachelijk.

Robert

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    60 tabletten van 500 mg
    Zal wel tot een overdosis leiden bij hoofdpijn van een prijs van US$40,00

....en gezien de huidige ziektekosten premie's belooft dat ook niet veel goeds Zal wel tot een overdosis leiden bij hoofdpijn van een prijs van US$40,00

....en gezien de huidige ziektekosten premie's belooft dat ook niet veel goeds
    Bij 60 paracetamol tabletten heb je geen hoofdpijn hoor. Dan ben je gewoon kasjewijle. Paracetamol kan bij overdosis een dodelijke leverbeschadiging opleveren. En dat is al bij een tiental tabletten per dag.

Maar dan heb je ook geen problemen meer met ziektekostenpremies.

Genoeg Off-topic gel...
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by argentic
    Bij 60 paracetamol tabletten heb je geen hoofdpijn hoor. Dan ben je gewoon kasjewijle. Paracetamol kan bij overdosis een dodelijke leverbeschadiging opleveren. En dat is al bij een tiental tabletten per dag.

Maar dan heb je ook geen problemen meer met ziektekostenpremies.

Genoeg Off-topic gel...
    Is dat nu met paracetamol een running joke of is dat nu echt iets nieuws ?

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Medium Format
    Net als ascorbine(zuur) (vitamine C) kan paracetamol ook als ontwikkel component gebruikt worden. De eerste stof wordt tevens in allerlei vitamine preparaten gebruikt, de tweede is een bekende hoofdpijn tablet (en kennelijk mogelijk een snelle (??) euthanisie oplossing.)

Over het inwendig gebruik van Rodinal zullen we het maar niet hebben. Lijkt mij zeer onverstandig.
    Het gebruik van Ascorbine is in gebruik gekomen toen zowel Ilford (Ilfosol-S) als Kodak (X-tol) deze stof in hun nieuwe ontwikkelaars zijn gaan gebruiken. Minder/geen giftige ontwikkelaars met alleen één groot nadeel: Zeer beperkte houdbaarheid.

Groetjes,

Robert

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    de tweede is een bekende hoofdpijn tablet (en kennelijk mogelijk een snelle (??) euthanisie oplossing.)
    Niet echt. Je krijgt een zware leverbeschadiging. En voordat je daaraan dood gaat mag je eerst nog een weekje geel worden en jezelf vergiftigen. Volgens mij zijn er aangenamere manieren van euthanasie.

Het gebruik van Ascorbine is in gebruik gekomen toen zowel Ilford (Ilfosol-S) als Kodak (X-tol) deze stof in hun nieuwe ontwikkelaars zijn gaan gebruiken. Minder/geen giftige ontwikkelaars met alleen één groot nadeel: Zeer beperkte houdbaarheid.
    Dat is niet helemaal exact. Vitamine C ontwikkelaars kunnen heel lang houdbaar zijn. Ik heb hier 5 liter Xtol sinds negen maanden luchtdicht opgeslagen en het werkt nog prima. En mijn eerste flesje eigen vitamine C ontwikkelaar in PG werkt na 2 jaar nog steeds als de eerste dag.

Het probleem is dat Xtol van de ene op de andere dag uitgewerkt kan zijn. En omdat hij niet bruin wordt kun je dat niet aan de vloeistof zien. Daar is een simpele oplossing voor. Voor dat je gaat ontwikkelen even testen met een stukje film of papier. Wordt dat zwart, dan is er niks aan de hand.
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin