Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,977   Posts: 1,523,668   Online: 1194

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 19

Shooter
    ULarge Format

Vervanging van Neutol

Ik heb de afgelopen jaren tot mijn grote tevredenheid vele flessen neutol en neutol wa gebruikt. Door welbekende omstandigheden is daar nu helaas een einde aan. Ik stond vanmiddag bij mijn lokale fotoboer te kijken naar de alternatieven van Amaloco en moest constateren dat ik een keuze uit zeker vier alternatieven had: AM1001, AM2002, AM3003 en AM6006, als ik me niet vergis. Een blik in een oude dokakrant leverde niet veel inzichten op in de verschillen tussen de alternatieven, behalve de evidente tussen warmtoon, neutraaltoon en koudtoon, maar dat was me de winkel ook al opgevallen.
    Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende tussen deze ontwikkelaars qua toonschaal en tint op ilford rc-papier en afga mcc - de papieren die ik de komende jaren zal gebruiken.

Huub

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Tja, Ik had een gelijkaardig probleem: zie lagerstaand draadje ... Ik heb nog een beetje Neutol WA, maar heb bijwijze van test Amaloco 1001 aangeschaft.

Ik zal zeker een berichtje laten ivm. eerste ervaringen.

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Foto prisma in Utrecht heeft nog een aantal 5 liter containers met Neutol NEmet 50% korting

Ben

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    ik gebruik al jaren de AM6006 naar tevredenheid.
    De 5liter container is zeer interessant qua prijs. daarnaast blijft de chemie afgesloten van lucht doordat de container inzakt.

De neutol gaf altijd een stank af. Amaloco chemie is reukvrij.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Huub S
    Ik heb de afgelopen jaren tot mijn grote tevredenheid vele flessen neutol en neutol wa gebruikt. Door welbekende omstandigheden is daar nu helaas een einde aan. Ik stond vanmiddag bij mijn lokale fotoboer te kijken naar de alternatieven van Amaloco en moest constateren dat ik een keuze uit zeker vier alternatieven had: AM1001, AM2002, AM3003 en AM6006, als ik me niet vergis. Een blik in een oude dokakrant leverde niet veel inzichten op in de verschillen tussen de alternatieven, behalve de evidente tussen warmtoon, neutraaltoon en koudtoon, maar dat was me de winkel ook al opgevallen.
    Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende tussen deze ontwikkelaars qua toonschaal en tint op ilford rc-papier en afga mcc - de papieren die ik de komende jaren zal gebruiken.

Huub
    Huub,
    ik heb nog een aantal flessen (5x) Neutol NE 1,25L staan. Vloeistof is wel bruin á la Rodinal weet dus niet of dat oke is.
    Mag je gratis ophalen. Of als je liever hebt dat ik stuur dan tegen verzendkosten.
    harry

Release, the best you can do...

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format

Huub
    AM1001 = Agfa Neutol WA = Tetenal Neutraltype= Ilford ID-78
    AM2002 = Agfa Neutol NE = Tetenal Eukospeed
    AM3003 = Tetenal Eukobrom
    AM4004 = Ilford Multicontrast
    AM5005 = Ilfospeed 2000 TL
    AM6006 = Kodak Dektol = Ilford Bromophen = Ilford Multigrade
    AM7007 = Ilfospeed 2000 TL
    AM8008 = Neutol Plus

Als je in de dokakrant tussen de regels kunt lezen, dan zegt Jaap van Beugen dat ook.
    Last edited by argentic; 01-08-2006 at 04:34 PM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argentic
    AM8008 = Neutol Plus

Als je in de dokakrant tussen de regels kunt lezen, dan zegt Jaap van Beugen dat ook.
    Alleen klinken de namen niet zo goed en dat is volgens mij wel een marketing-probleem.

G
    Last edited by argentic; 01-08-2006 at 04:35 PM. Click to view previous post history.

Shooter
    ULarge Format
    Quote Originally Posted by argentic
    AM8008 = Neutol Plus

Beste Gilbert,

Ik had dat niet tussen de regels door gelezen, maar bedankt voor het lijstje. Het is zeker handig bij het vinden van vervangende ontwikkelaar. Nu nog uitzoeken welk ontwikkelaar welk effect heeft op de specifieke papieren die ik gebruik.

Huub
    Last edited by argentic; 01-08-2006 at 04:35 PM. Click to view previous post history.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Ik heb de afgelopen jaren tot mijn grote tevredenheid vele flessen neutol en neutol wa gebruikt. Door welbekende omstandigheden is daar nu helaas een einde aan.
    Op het Engelse forum staat dat a&o imaging solutions GmbH
    de Agfa Chemie verder gaat produceren: Rodinal, Neutol WA enz.

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    ULarge Format
    Dat had ik ook al gelezen op photo.net maar dan alleen over Rodinal. Op een ander forum stond iets over de prijs van een flesje van 500 ml. van dat spul: tegen de 40 dollar. Voor die prijs moet je het zeker rendabel in de markt kunnen zetten. Overigens hoop ik dat de import van de voorheen agfa chemie goed geregeld gaat worden zodat het gewoon in de winkel te krijgen zal zijn.

Huub

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin