Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,592   Posts: 1,545,984   Online: 1032

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11
    Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9

doorloop bariet glansdroger

ik heb een vraag.
    Iemand bied mij een FTC doorloop machine aan voor het drogen en glansen van bariet papiet met een breedte van 80cm en de lengte is onbeperkt. er schijnen er 5 van in nederland tezijn. Het bariet wordt om een trommel heen getrokken met een doek. De temperatuur en de loopsnelheid is instelbaar. om de glans te regelen. Dit werkt beter en constanter dan een gewone glanspers volgens deze man. Kent iemand misschien zo'n machine of heb je er wel eens meegewerkt?
    Deze man zegt dat de machine in top conditie is en wil er 250 euro voor hebben. hij heeft er vroeger 1000 gulden voor betaald bij een collega fotograaf.

Ik wacht op je antwoord en bevindingen.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Beste Daan,

Hoogglans voor bariet is imho minder aangewezen dan het opzoeken van de typische eiglans van het aan de lucht drogen.

Je wil meestal vermijden dat je niet naar de foto kan kijken door de spiegeling erin.

Daarom vind dat een afdruk ook glasloos moet ingekaderd worden.

slecht mijn 2 eurocenten natuurlijk...

Shooter
    35mm
    Het klopt wel, bij een bepaalde temperatuur en constante omloop snelheid heb je altijd het zelfde resultaat. Maar als je wat meer ervaring hebt krijg je bij een simpele glanspers ook goede resultaten.
    Of de prijs klopt weet ik niet, het lijkt mij wat aan de hoge kant.
    Kijk anders eens rond op marktplaats, speurders en dat soort sites. Ze worden toch wel regelmatig aangeboden.
    Bedenk wel dat de eenvoudige persen al voor een paar tientjes aangeboden worden.

gr. Jan

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Jan van Veen
    Bedenk wel dat de eenvoudige persen al voor een paar tientjes aangeboden worden.
    Of zelfs voor slechts 6 Euro in mijn geval

G

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Of voor niets in mijn geval (buiten veel digitale hulp aan deze persoon...) - maar ik gebruik het (on)ding dan ook niet of zelden - en zeggen dat dit vroeger voor tentoonstelling een 'must' was pfff...
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    ik gebruik een barietpers om de liquid light emulsie te smelten

mijn ervaring met barietpersen en glansplaten is dat een vuiltje je foto ruineert, daarnaast vind ook ik de glans na droging aan de lucht mooier.

ik span de foto op met aquareltape op een glasplaat.

Shooter
    Multi Format
    't is een kwestie van smaak.

Ik heb een tijdje geleden, toen ik de glanspers pas had, een paar tests gedaan en mijn vriendin vond de foto's die met de glanspers behandeld waren, mooier dan de luchtgedroogde.

G

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Ik moet toegeven dat 'dry-mounting' met een seal/bienfang pers een mooi resultaat geeft: meer glans dan eiglans en toch niet hoogglans en zo vlak als een biljard laken.

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by argus
    en mijn vriendin vond de foto's die met de glanspers behandeld waren, mooier dan de luchtgedroogde.
    G
    when the girls get in the darkroom, be alarmed!

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan
    when the girls get in the darkroom, be alarmed!
    Ze mag er niet in als ze haar regels heeft, dat brengt ongeluk

G

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin