Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,699   Posts: 1,549,131   Online: 1143

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 22

Thread: Rodinal (e.a)

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    De Agfa rodinal zou naar verluid opnieuw verdeeld worden.
    City Photo in Eindhoven heeft nog een schapje vol staan (althans afgelopen maandag toen ik er was).
    Jeroen

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Mijn volgende combo wordt Tri-X met ID11, mss xtol afhankelijk van de tests (ook interessant omdat je die kan mengen met rodinal) En rodinal voor waar ik korrel wil, de klassieke combinatie.

Ik ga afzien van het regelmatige gebruik van 100 iso-film op een KB-camera, dat is voor de 120 later...

Tenzij jullie me dit afraden???
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    AM74 van amaloco is ook een goed alternatief.

Shooter
    35mm
    Als mensen nog Rodinal zoeken: In utrecht weet ik bij een fotozaak nog twee flacons te staan.
    Wat is er zo bijzonder aan Rodinal eigenlijk? (Ja, ja ik weet het: ik ben nog maar een beginner..)

Gerrit Hofmeijer

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Hofmeijer
    Wat is er zo bijzonder aan Rodinal eigenlijk? (Ja, ja ik weet het: ik ben nog maar een beginner..)

Gerrit Hofmeijer
    't is lekker ;-)

Aja, en het is ook nog eens een goede én economische ontwikkelaar.

G

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by argus
    't is lekker ;-)

Aja, en het is ook nog eens een goede én economische ontwikkelaar.

G

Is Rodinal t.o.v. de andere ontwikkelaars dan uniek of zo? Of is de naam legendarisch en daarmee ook de reden dat de naam nog zoveel valt?

Gerrit

Shooter
    Multi Format
    Of hij/zij zo uniek is, daar ben ik niet zeker van, maar Rodinal is wel lichtjes legendarisch.

Het is een veelzijdige ontwikkelaar voor films met lage snelheid, pakweg tot EI 400 .

Voorts is hij ook redelijk vergevingsgezind als je je gaat concentreren op hogere verdunningen.
    Dat is misschien de reden waarom ik er zo goed mee overeen kom.

G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Op de Fotografica in Houten werd gisteren zoveel Rodinal en Neutol aangeboden dat je haast zou denken dat er geen nood is. Halve liter voor €9,50. In mijn ogen te gek voor woorden maar ze geven het ervoor en grif ook. Ter vergelijking 1 liter benzine voor € 1.33. Waarbij ik denk dat er in die laatste meer geld in R&D gestoken is en word dan in de overige sapjes. Wie is de huidige verdeler ook alweer is dat niet ..... MACO ook bekend van de Rollei filmpjes???
    harry

Release, the best you can do...

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argus
    Of hij/zij zo uniek is, daar ben ik niet zeker van, maar Rodinal is wel lichtjes legendarisch.

Het is een veelzijdige ontwikkelaar voor films met lage snelheid, pakweg tot EI 400 .

Voorts is hij ook redelijk vergevingsgezind als je je gaat concentreren op hogere verdunningen.
    Dat is misschien de reden waarom ik er zo goed mee overeen kom.

G
    Geert,
    Is Rodinal altijd een "one shot" ontwikkelaar? Bij elke verdunning en bij elke hoeveelheid gebruiksklare oplossing? Ik bedoel dus wanneer je Rodinal aanzet op 1+50 en één liter oplossing maakt en je stopt daar 3 platen in van 9x12 cm dan lijkt ie me toch nog niet "uitgewerkt"? Of neem je dan wel een risico...??
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    ULarge Format
    Harry,
    Rodinal is altijd one shot. Daar is hij ook goedkoop genoeg voor. Fameus is hij door zijn extreem lange bewaarbaarheid, doordat hij een mooie scherpe korrel geeft en doordat hij een goed randeffect geeft. Persoonlijk vind ik de toonschaal met TX400 in 1+50 erg mooi. Staat tegenover dat hij de gevoeligheid wat minder goed benut.
    Huub

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin