Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,206   Posts: 1,531,853   Online: 953

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 35

Shooter
    35mm
    Een Durst 670 kom ik niet gemakkelijk tegen. Types die ik wel geregeld zie is een Durst 301 of 601.

Een Kaiser System V vergroter: is dat vergelijkbaar met Durst?

Een Leitz vergroter is me om te beginnen te begrotelijk.

Wat ik me nog wel afvraag is welk boek ik als 'handleiding' zou kunnen gebruiken. Iemand nog een tip?

Gerrit

Shooter
    ULarge Format
    Ik heb jaren met een 601 gewerkt en hem uiteindelijk vervangen door een Omega D2v. Ik had problemen met een aanzienlijke lichtafval naar de hoeken en hij kan tot maximaal 6x6. Achteraf had ik die vervanging veel eerder moeten doen, want ik kan op de afdrukken precies zien waar ik met de nieuwe vergroter ben gaan werken: scherper, meer contrast, minder lichtafval.
    Ik wil je aanraden meteen een goede vergroter te kopen. De Kaiser V is er zo een, net als de Durst 670. Maar ik zag op marktplaats bijvoorbeeld een Beseler 4x5 te koop en ook een Omega D5v. Ook de LPL 4x5 die voor 175 euro te koop staat, is eigenlijk voor de geef. Hij zal zeker 10x zoveel gekost hebben. Daarnaast bouwt DeVere uitstekende professionele vergroters. Je betaalt voor zo n vergroter 100 of 200 euro meer, maar je hoeft nooit meer een andere, tenzij je op 13x18 of 20x25 cm wilt gaan werken. Qua lensen maakt het niet zoveel, of je componon-s, een rodagon of een el-nikor hebt. Het is allemaal topklasse.

Huub

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by Hofmeijer
    Wat ik me nog wel afvraag is welk boek ik als 'handleiding' zou kunnen gebruiken. Iemand nog een tip?
    Gerrit
    Tim Rudman's The Photographer Master Printing course.

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Quote Originally Posted by Hofmeijer

Een Leitz vergroter is me om te beginnen te begrotelijk.

Gerrit
    Valt wel mee hoor. Enkel de V35 is wat duurder.
    (trouwens ik weet het niet want werk momenteel nog met een eenvoudige durst
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by PieterB
    Valt wel mee hoor. Enkel de V35 is wat duurder.
    (trouwens ik weet het niet want werk momenteel nog met een eenvoudige durst
    Hm, de type vergroters die me tot nu toe aangeraden zijn vind ik om te beginnen en om te kijken of ik er plezier aan beleef aan het zelf afdrukken een beetje duur (mag gek klinken met de huidige prijzen)

Wat is nou een leuk instappertje?

Gerrit

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Alles goed dan, als de lens maar ok is
    en de condensors in goede staat bij een condensorvergroter etc...

Wat wil je uitgeven?
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    35mm
    Goed objectief. Meopta vergroters van de nieuwere types kom je bijna nooit tweedehands tegen. Een durst 670 of een leitz focomat zijn heel goed, en kom je regelmatiger tegen.
    Ik ben op internet nog een Meopta 6 tegen gekomen. Dat is toch een van de jongere types?

Shooter
    Multi Format
    Meopta! Leuk en waarschijnlijk zeer betaalbaar. Ik heb zelf een model 5. Er zit zo'n handig scherpstel-ding op.
    De 6 is recenter dan de 5.

http://www.meopta.cz/index.php?id=117&lang=en

G

Shooter
    35mm
    Alles goed dan, als de lens maar ok is
    en de condensors in goede staat bij een condensorvergroter etc...

Wat wil je uitgeven?
    Qua vergroter wil ik niet zo veel verder gaan dan € 75,- om te beginnen.

ouyang's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    1
    als alles goed gaat heb ik vanaf deze week een andere (grootformaat) vergroter. Dit zou beteken dat mijn LPL 67 kleurenvergroter beschikbaar zou zijn. Dit is een erg mooie vergroter, met een goede lens.. Woon je in de buurt van Leiden?

grt. Onno

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin