Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,548   Posts: 1,544,587   Online: 896

Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 31 to 35 of 35

Shooter
    35mm
    Nou woon ik in een drie-kamer appartement waar ik geen permanente doka kan opzetten. We hebben een kleine douche waar een stopcontact zit. Is daar op een redelijke manier zo nu en dan een doka van te maken of moet ik daar niet aan beginnen?

Iemand anders nog tips?

Gerrit Hofmeijer

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Als je enkel filmpjes moet ontwikkelen: ik heb drie maanden onder een trap gekropen (bij de drankvoorraad...) na het inspoelen mag alles toch bij (dag)licht. Dus dat zou ik zeker doen.

Om af te drukken: je kan dat mss wel in die douche doen, maar als je echt geboeid bezig wil blijven, dan is het beter als je wat luxe hebt - anders hou je op termijn toch op: een iets ruimere ruimte met twee gescheiden tafels.

Het enige waar ik nu nog over klaag (tegen mezelf) is een iets te lage tafel - en lopend water zou ook wel gemakkelijk zijn...
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    ULarge Format
    Quote Originally Posted by Hofmeijer
    Nou woon ik in een drie-kamer appartement waar ik geen permanente doka kan opzetten. We hebben een kleine douche waar een stopcontact zit. Is daar op een redelijke manier zo nu en dan een doka van te maken of moet ik daar niet aan beginnen?
    Dat doet me denken aan mijn eerste doka, waar ik enkele jaren mee gewerkt heb. Neem een oude bureaulamp voor het rode licht. Zorg dat je een stevige en voldoende grote plank ergens vast tussen kunt klemmen of neem een stevige tafel (je vergroter moet stabiel staan) en bedenk een constructie voor drie of liever vier baden en je bent waar je wezen wil. Je moet nog wel even checken of er nergens licht in komt.

Huub

Shooter
    35mm
    Nou heb ik een Meopta Opemus 6 vergroter gezien en een Kaiser System V Multigrade 3502 VP vergroter met een neotar (?) objectief. Wat zou van de twee de betere keuze zijn? Misschien toch de Kaiser?

Gerrit Hofmeijer

Aodhán's Avatar
    Shooter
    35mm
    Ik bezet regelmatig de badkamer van onze 3-kamerflat voor Dokazaken, de vergroter gaat op de wasmachine, ideale stahoogte voor mij, en voor de bakken heb ik een stuk houten aanrechtblad aan de muur bevestigd. Ziet er ook nog leuk uit met een plantje erop . Het kan wel vervelend worden wanneer je enige toilet zich ook in je Doka ruimte bevindt en je woont met meer.
    Het is niet altijd even praktisch om de boel heen en weer te blijven sjouwen, een trolley is misschien een aardige toevoeging, maar het is wel te doen. Ik heb het bovenraampje afgeplakt met kranten, komo-zakken en eenden-tape en leg een stel handoeken tegen de onderkant van de deur tegen lichtinval. Het werkt als je creatief met vierkante meters om moet gaan!

Page 4 of 4 FirstFirst 1234

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin