Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,955   Posts: 1,522,817   Online: 1006

Results 1 to 5 of 5

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

FP4 vs. TRI-X in D76

Beste film-in-testers,

Ik vroeg me af of er iemand is die zowel TRI-X als FP4 heeft ingetest in 1+1 D76. Ik heb namelijk al m'n N-ontwikkeling voor TRI-X maar wil nu ook een gevoeliger film (FP4) in gaan testen. En om dit proces wat te bespoedigen vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die met dezelfde combinaties werken en hoe dan de ontwikkeltijden tot elkaar verhouden (dan heb ik een goed startpunt). In het boek van Mitch Buschman zijn de tijden van beide films in 1+1 D76 gelijk (9 minuten voor een condensor). Hoe is dat bij jullie?

Alvast bedankt,
    Jeroen

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Als je er wat aan hebt hierbij mijn test gegevens voor FP4+ als EI 70 ASA in ID 11 1+1 (vergelijkbaar met D76) is N=8:30 min, C1=6:15 min (ISO50), C2=5:15 min (ISO40), E1=14:30 min (ISO125). Er zij bijgezegd dat dit in rotatie is bij 20°C en 70RPM.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by hka
    Als je er wat aan hebt hierbij mijn test gegevens voor FP4+ als EI 70 ASA in ID 11 1+1 (vergelijkbaar met D76) is N=8:30 min, C1=6:15 min (ISO50), C2=5:15 min (ISO40), E1=14:30 min (ISO125). Er zij bijgezegd dat dit in rotatie is bij 20°C en 70RPM.
    Kun je je gegevens van TRI-X ernaast zetten? Dan kan ik kijken of ze ongeveer hetzelfde reageren in ID11.

Alvast bedankt,
    Jeroen

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Het spijt me maar met Tri-X werk ik niet, derhalve daarover geen gegevens bij mij bekend.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by hka
    Het spijt me maar met Tri-X werk ik niet, derhalve daarover geen gegevens bij mij bekend.
    Da's jammer... maar toch bedankt!

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin