Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,896   Posts: 1,520,985   Online: 918

Results 1 to 3 of 3

Thread: Welk RC papier?

Shooter
    Medium Format
    Images
    6

Welk RC papier?

Welk RC papier kunnen jullie mij aanraden? Ik heb tot nu toe Amaloco Variprof gebruikt. Weliswaar naar tevredenheid, maar ik vroeg me af of er qua kwaliteit nog wat winst te behalen valt bij een ander merk.
    Waarom RC en geen bariet? Ik weet niet of ik me de investeringen in allerlei spoel- en drooginstallaties op de hals wil halen. Bovendien heb ik het idee dat ik (mijn doka-vaardigheid) nog niet aan bariet toe ben...
    In dit kader is het misschien ook aardig om weer eens de discussie rc vs. bariet aan te zwengelen. Hoe is het kwaliteitsverschil achter glas (een mooie afdruk wordt natuurlijk ingelijst)? Is het echt al die moeite waard??

Tim

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Het enige RC papier dat ik gebruik is Ilford WT RC pearl. Haalt lang niet de dynamiek/tonaliteit die ik kan vinden in zijn FB tegenhanger.

M.

NB.
    Barietprints worden doorgaans niet achter glas ingelijst daar te veel van het beeld verloren gaat.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    ULarge Format
    Quote Originally Posted by TimH
    Welk RC papier kunnen jullie mij aanraden? Ik heb tot nu toe Amaloco Variprof gebruikt. Weliswaar naar tevredenheid, maar ik vroeg me af of er qua kwaliteit nog wat winst te behalen valt bij een ander merk.
    Het papier van Amaloco is gemaakt door Ilford. Verschil in kwaliteit met andere merken zal zich met name uiten in de toonschaal. Of dat past bij het beeld wat je zoekt, kom je alleen achter door het te proberen. Dus gewoon een doosje kopen en gebruiken...

Quote Originally Posted by TimH
    Waarom RC en geen bariet? Ik weet niet of ik me de investeringen in allerlei spoel- en drooginstallaties op de hals wil halen. Bovendien heb ik het idee dat ik (mijn doka-vaardigheid) nog niet aan bariet toe ben...
    The proof of the pudding is in the eating. Je kunt de talrijke draadjes over bariet versus RC napluizen, maar of het iets is voor je eigen fotografie kom je alleen achter door het te proberen. De verschillen zijn wel te beschrijven, maar in het echt kijken, zegt zoveel meer.
    En die investeringen vallen wel mee. Spoelen kan gewoon in een schaal en voor drogen heb je genoeg aan een waslijn.

Huub

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin