Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,681   Posts: 1,482,200   Online: 1044

Results 1 to 5 of 5
    Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49

Fuji Across in 4x5" (geen quickloads)

tip: Er is nu fuji 4x5 verkrijgbaar in 20 vel a 32,50 euro.

zie http://www.moersch-photochemie.de/

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Let wel het zijn maar 20 vel voor deze prijs. Doorgaans wordt dit formaat geleverd in 25 vel of meervouden hiervan.
    harry

Release, the best you can do...

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Hij is duurder ja...

In het verleden heb ik efke/adox 100 gebruikt. problemen in emulsie, ik nu nog 40 vel liggen die een gevoeligheid heeft van rond de 25 asa (exp date 05/2008). Ja het is goedkoop, maar daardoor heb ik wel enkele mooie opnames gemist.

Daarnaast rare lijnen gehad op het neg zie:
    http://www.foto-art.nl/articles/efke100/article.htm

ik gebruik nu ilford fp4+ (23 euro voor 25 vel), maar gebruik fuji across op 120 formaat en vind het een hele mooie film!

Wat is wijsheid....

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Het was er niet om begonnen om over duur of kwaliteit te praten. Ik wilde alleen aan geven dat slimme marketeers je (soms) op het verkeerde been zetten door af te wijken van wat gemiddeld standaard verpakkingen zijn. Neem zelf ook geen risico met "goedkope' films cq verouderde ontwikkelaars. Het is niet altijd wijsheid. Soms zie ik mensen om me heen met beperkte middelen die toch graag willen blijven fotograferen. Welke keus heb je dan..? Het risico dat er een keer een negatief de mist in gaat wordt dan m.i. ingecalculeerd.
    harry

Release, the best you can do...

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    volgens mij heeft de verpakkingseenheid van 20 te maken met japanse gewoontes. Zelfs de nummers moeten in evenwicht zijn (net zoals de tuin)....

De across is een heel mooie film met een reprociteitsfactor die pas begint bij een belichting van rond de 100 seconde (weer een heel getal )

overigens heb ik hem nu ook gevonden voor 25 euro http://www.unicircuits.com/shop/
    Weet nog niet hoe of het zit met vervoerskosten....

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin