Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,943   Posts: 1,557,715   Online: 1258

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 36

Shooter
    Multi Format
    Ik geloof dat ik weer vooraan kan beginnen... Ik probeer net Rodinal te bestellen (bij Camex Eindhoven) maar krijg te horen dat dat niet meer leverbaar is. Ik had al zo'n donkerbruin (Rodinal ;-) ) vermoeden, omdat ik hoorde dat Agfa failliet gegaan was. Maar niemand van jullie noemde dat. De Rodinal gebruikers hier gebruiken nog hun oude voorraad?

Ik krijg nu het vermoeden dat ik me ook voor de ontwikkelaar (ik had vooralsnog al gekozen voor FP4 / HP5) het beste ook op Ilford kan richten vanwege de continuiteit. Ik heb een beetje op hun website gekeken. En aangezien ik graag vloeibare/eenmalige ontwikkelaar gebruik kom ik uit op Ilfosol-S, Ilfotec LC-29 of Ilfotec DD-X. Enige suggestie? Ander alternatief waarvan de leverbaarheid enigzins gegarandeerd lijkt?

Shooter
    Multi Format
    En dan word ik net nog teruggebeld door Camex dat er in Nederland ook geen Jobo spullen meer gelevered worden.... De suggestie is om dat in Duitsland te bestellen. Iemand een adres? Of een Jobo drum (bijv. 2521 ) in de aanbieding?

Shooter
    Multi Format
    Fotohuis Rovo levert op het moment JOBO in Nederland!

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by Joost
    En dan word ik net nog teruggebeld door Camex dat er in Nederland ook geen Jobo spullen meer gelevered worden.... De suggestie is om dat in Duitsland te bestellen. Iemand een adres? Of een Jobo drum (bijv. 2521 ) in de aanbieding?
    Voor nieuw kun je inderdaad bij ROVO terecht. Ik heb goede ervaringen met zijn handel. Maar, hoewel ik hem de wind niet uit de zeilen wil nemen, voor Jobo spullen zou ik toch eens de 2e handssites afzoeken. Er worden zeer regelmatig Jobo spullen aangeboden tegen dumpprijzen.

Als je toch in Eindhoven woont, ben je dan al eens bij City Foto wezen kijken? Die hadden voorheen een en ander van Jobo op voorraad. Misschien hebben ze wel wat in de uitverkoop.

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Frits Flits
    Als je toch in Eindhoven woont, ben je dan al eens bij City Foto wezen kijken? Die hadden voorheen een en ander van Jobo op voorraad. Misschien hebben ze wel wat in de uitverkoop.
    LOL, city foto en uitverkoop. Dat heb ik daar nog nooit meegemaakt. Maar ehhh, rodinal is voor zover ik weer in Duitsland gewoon weer verkrijgbaar (postorder).

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Kijk voor Rodinal eens op deze site. Hebben ook alles van JOBO. Zij wonen haast naast de fabriek. Heb daar uitstekende ervaringen mee. http://www.lumiere-shop.de/index.php...chemicals.html
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by hka
    Kijk voor Rodinal eens op deze site. Hebben ook alles van JOBO. Zij wonen haast naast de fabriek. Heb daar uitstekende ervaringen mee. http://www.lumiere-shop.de/index.php...chemicals.html
    Is 11 Euro de nieuwe prijs voor 500ml Rodinal? Ik kocht er in januari nog bij fotomayr.de voor geen 9 Euro.

G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argus
    Is 11 Euro de nieuwe prijs voor 500ml Rodinal? Ik kocht er in januari nog bij fotomayr.de voor geen 9 Euro.

G
    Zij kunnen het momenteel niet leveren... vandaar de switch naar Lumiere
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    ik heb nog wat verder gezocht. Cityfoto Eindhoven heeft nog wel wat, maar alleen de standaard Jobo 1500 serie, niet geschikt voor vlakfilm. Nog opnieuw het internet afgespeurd. Ik heb misschien wat in het buitenland gevonden. Als dat niks wordt dan maar Rovo of lumiereshop proberen.

Wat Rodinal betreft heb ik begrepen dat de productie door een ander bedrijf (ben de naam kwijt) is overgenomen. Zou daardoor wel een stuk duurder geworden zijn.

Over Rodinal nog het volgende: ik vind veel lofuitingen over de randscherpte. Ik geloof dat ik het mechanisme een beetje begrijp. Door een diffusie-effect wordt het contrast aan de rand een beetje "kunstmatig" versterkt. Lijkt me (ongeveer) hetzelfde principe als digitaal (pardon!) gedaan wordt met "unsharp masking". Aangezien ik (in ieder geval voorlopig, maar ik moet toegeven dat de neiging minder wordt!) digitaal wil afdrukken zou dat effect wat minder waarde hebben in mijn geval.

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Joost
    Door een diffusie-effect wordt het contrast aan de rand een beetje "kunstmatig" versterkt. Lijkt me (ongeveer) hetzelfde principe als digitaal (pardon!) gedaan wordt met "unsharp masking".
    Mijn advies: DOEN. Oftewel, why not give it a try... waarom je zinnen op iets zetten wat straks misschien niet je ding lijkt. Ik zou gewoon wat doordachte combinaties proberen en dan kijken wat jou bevalt... wij weten toch ook niet wat jij graag op je boterham eet?!

P.S. Geniet van de "weg" voor je bij het "eindpunt" bent!

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin