Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,745   Posts: 1,515,612   Online: 933

Results 1 to 8 of 8

Thread: bruine AM6006

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

bruine AM6006

Gegroet allen,

Ik heb een pragmatische vraag. Er zit nog 250ml papierontwikkelaar (AM6006) in een 1 literfles en dat is redelijk bruin geworden (niet donkerbruin... maar ook niet heel licht bruin). Ik moet eigenlijk alleen wat contactafdrukken maken... en wil dat vanavond gaan doen (kortom, het komt niet super-precies, maar ik zou wel een redelijke zwarting willen verkrijgen).

Als ik voor vanavond op APUG nog geen reactie heb ga ik dat dan ook proberen... maar wellicht kan iemand van jullie me tijd besparen als dit gewoon niet zal gaan lukken (gezien de kleur)... of wellicht help het als ik de ontwikkelaar iets minder verdun?!?!

't Is geen issue van op de centen letten overigens... er is vandaag helaas gewoon geen winkel open.

Alvast bedankt,
    Jeroen

Shooter
    Multi Format
    Gewoon doen.
    Met het eerste vel ontdek je snel of de ontwikkelaar nog iets waard is.

G

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by argus
    Gewoon doen.
    Met het eerste vel ontdek je snel of de ontwikkelaar nog iets waard is.

G
    Thanks... jammer alleen dat ik knallende koppijn heb gekregen :-(. Maar ik ga het inderdaad gewoon proberen!
    Jeroen

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by SoulSurround
    Thanks... jammer alleen dat ik knallende koppijn heb gekregen :-(. Maar ik ga het inderdaad gewoon proberen!
    Jeroen
    Zonneslag?

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    door de lucht in de fles begint de ontwikkelaar te oxideren. naarmate er meer lucht in zit, wordt de oxidatie heftiger.

ik gebruik van die 5 liter containers die vacuum trekken, waardoor je dit probleem niet hebt. Qua kosten ligt een 5liter tank op de prijs van 3 losse liters.

Willie Jan

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Willie Jan
    ik gebruik van die 5 liter containers die vacuum trekken, waardoor je dit probleem niet hebt.
    Dat wist ik niet... hoe lang doe jij gemiddeld met 5 liter, zodat ik een inschatting kan maken of het iets voor mij is. Of is het best lang houdbaar omdat het dus vacuum trekt... enig idee hoe lang 't houdbaar is na de eerste ingebruikname?

Alvast bedankt
    Jeroen
    P.S. Nee, geen zonnesteek gelukkig... vandaag is het alweer over!

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    het vat dat ik nu gebruik is meer dan een jaar oud.
    wel iedere sessie (niet bewaren voor over 2 weken...) nieuwe ontwikkelaar gebruiken om maximale zwarting te krijgen.
    Door een densiteitstest van het papier kan ik zien dat het nog steeds prima is. (wel donker bewaard).
    Eerste keer heb je tevens een kraantje nodig.

is te bestellen bij camex Eindhoven (lid van een fotoclub, dan krijg je korting)

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Willie Jan
    is te bestellen bij camex Eindhoven (lid van een fotoclub, dan krijg je korting)
    Ook de 2002? Fotohuis RoVo heeft die namelijk niet (alleen de multigrade variant)... ik zal 'm vanavond eens vragen of ik die ook via Robert kan bestellen... vast wel.
    Ik maak namelijk ook per sessie de ontwikkelaar aan... maar eerst eens even kijken of de 2002 in de buurt komt van Neutol NE.

Thanks Willie Jan!

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin