Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,840   Posts: 1,582,587   Online: 984

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 16 of 16
    forzarossa's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    tnx voor de replies!

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Tip:
    bij office centre hebben ze van die double clip klemmetjes die ideaal zijn voor het drogen van vlakfilm.

http://discountoffice.nl/shop/p/d/double-clip-41mm-10/

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by forzarossa View Post
    Hoi,

als totale analogabeet (ben altijd eigenlijk digitaal bezig geweest) zit ik vol vragen nu ik toch iets analoogs wil proberen. En ik begin niet met 35mm, maar meteen met vlakfilm (4x5).

Ik heb een ComiPlan ontwikkeltankje en wil dus zelf m'n negatieven (zw/w, 320TRX) gaan ontwikkelen. Maar wat voor chemicalien moet ik daarvoor kopen en kan iemand mij ook uitleggen in welke stappen ik het moet doen?
    En wat moet je met de chemicalien doen die je er weer uit laat lopen? Kan je die nog een keer gebruiken? Hoe vaak? Etc. Etc.
    Echt vragen van een leek... Maar wel 1 met veel interesse!

Hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast dank.

Gr. Waldo
    Ik gebruik een Combiplan tank met succes. Jij woont verder vlak bij mij in de buurt. (Bilthoven). Ik zal laten weten wanneer ik een volgende sessie draai. Dan kun je zien hoe dat gaat. Welke ontwikkelaar je gaat gebruiken zal afhangen van het resultaat dat je wil hebben. Grootformaat laat alle keus aan je. Maar een grote keus is soms wel eens lastig! Dat is niet alleen in de fotografie van toepassing.

Jed

forzarossa's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Tnx! Lijkt me leuk om een keer te komen kijken hoe het werkt! Ga nu elke keer op en neer naar Maarssen (vaklab).

Gr.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by forzarossa View Post
    Tnx! Lijkt me leuk om een keer te komen kijken hoe het werkt! Ga nu elke keer op en neer naar Maarssen (vaklab).

Gr.

De laatste tijd is het nogal slecht weer. Zodra er weer wat te doen is laat ik het weten.

Jed

forzarossa's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    De laatste tijd is het nogal slecht weer. Zodra er weer wat te doen is laat ik het weten.

Jed
    Als je keer interesse hebt in een studioshoot met je TC... heb een eigen studio in Utrecht (600m2) met flitsers etc.
    Heb er vorig weekend een 'film noir' foto gemaakt met m'n Cambo! Erg geslaagd! (incl. rook uit rookmachine)!

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin