Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,274   Posts: 1,534,652   Online: 1112

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 32

Shooter
    4x5 Format
    Sinar sinaron w 1: 6.8 f:90mm MC made by rodenstock is de zelfde als een Rodenstock Grandagon N 90mm/6,8

De apo ronar's zijn er in minstens 3 uitvoeringen per brandpunt, multi coated,single coated en niet gecoat. De laatste zullen een minder contrastrijk beeld geven dan de eerste 2. 't verschil tussen MC en gewoon gecoat wordt mijns inziens nogal overdreven.

Shooter
    4x5 Format

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Mooi, Gary, ik was deze web site even kwijt geraakt. De naam is dus linos.

De Ronar blijkt echter niet in hun huidige pakket voor te komen; dat moet je elders op internet zien op te zoeken.

Jed
    Last edited by Jed Freudenthal; 01-20-2007 at 06:54 AM. Click to view previous post history.

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Weer terug naar de topic:

Ilford FP4plus in Ilford DD-X.
    met als tweede favoriet: Tri-X in D76.

Anne Marieke

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Ik heb nog te weinig ervaring om een favoriet aan te kunnen geven (zoveel combinaties heb ik nog niet gehad), maar ik werk met 1+1 D76 voor zowel TX400 als FP4 (middenformaat en kleinbeeld). Zelf vind ik FP4 erg mooi... maar voor portretten (mijn ding) zonder flits kom je vaak (behalve in de zomer) in de problemen met de snelheid van de film.

Ik vond wel dat D76 niet zo goed uit de verf kwam ten opzichte van de recentelijk uitgeprobeerde HD (pyrogallol) ontwikkelaar van Jed. De laatste gaf details erg mooi weer... waar D76 het een beetje "modderig" maakte. Dus vandaar dat ik me nu bezig houd met deze ontwikkelaar; ondanks het correcte inzicht van Fred (dat het beter is niet snel te wisselen).

Evi
    Evi is offline
    Evi's Avatar
    Shooter
    35mm
    Heel interessante reacties!

Ik heb me ondertussen al 4 Adox films CHM 400 Pro gekocht aan 2,50 euro / stuk in 120 mm. Dat zou exact dezelfde film zijn als de Ilford HP5+, maar dan in Oost-Europa verpakt. Weet niet of dit 100% klopt. Ik ben in ieder geval mijn broer zijn Hasselblad gaan lenen en ik vertrek woensdag naar Leeds voor een paar daagjes!

DD-X ontwikkelaar zou de vloeibare Ilford tegenhanger zijn van X-Tol. Weet iemand hier meer over?

Shooter
    Multi Format
    Evi
    hello
    als je de CHM 400 welke inderdaad HP5+ is, belicht op 200 Asa en ontwikkel in Perceptol 1+3 op 24 ° C ,de eerste 30 sec continu bewegen en daarna iedere twee min 3x ,verspreek ik je geweldige Hasselblad neg welke je zonder veel poespas op grad 2-2.5 kan afdrukken ,scherp en zonder korrel en met de hele grijsscala

succes

Evi
    Evi is offline
    Evi's Avatar
    Shooter
    35mm
    Dat klinkt interessant!

Perceptol? Ik heb het even opgezocht, want ik ken het niet. Dat is blijkbaar van Ilford. Eens horen of de fotowinkel die kan krijgen.

Dus de ontwikkeling ziet er als volgt uit bij 24°? Klopt dit?
    - begin tot 30" : agiteren
    - 30" tot 2,5': rusten
    - op 2,5': 3 x heen en weer agiteren
    - 2,5' tot 4,5': rusten
    - op 4,5': 3 x heen en weer agiteren
    - enzoverder

Hoe lang in totaal? Moet ik rekening houden met de normale ontwikkeltijden?

Thanks for the info!!

Shooter
    Multi Format
    Evi
    sorry heb vergeten te vermelden dat de totale tijd 16min is
    dit is mijn standaard sids meerdere jaren ,inderdaad perceptol is van ilford en practisch overal te verkrijgen

succes

jm

Aodhán's Avatar
    Shooter
    35mm
    Agfa APX-100 in Rodinal 1+50 13 minuten.

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin