Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,590   Posts: 1,545,946   Online: 1237

Results 1 to 8 of 8

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

High Definition ontwikkelaar: inkoop grondstoffen

Omdat ik sinds de workshop niets meer gehoord heb over de eventuele gezamelijke inkoop van grondstoffen voor de High Definition ontwikkelaar, gooi ik nog even een balletje op. Zelf wil ik graag aan de slag met de pyrogallol ontwikkelaar.

Harry, heb jij al aanmeldingen gehad?

Zo nee, dan moet ik zelf 't een en ander uit gaan zoeken.
    Alvast bedankt!

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by SoulSurround View Post
    Omdat ik sinds de workshop niets meer gehoord heb over de eventuele gezamelijke inkoop van grondstoffen voor de High Definition ontwikkelaar, gooi ik nog even een balletje op. Zelf wil ik graag aan de slag met de pyrogallol ontwikkelaar.

Alvast bedankt!
    Tot nu toe is de belangstelling hiervoor bedroevend. Ik denk als je snel zelf verder wilt dat je eigen initiatief moet nemen anders gaat het veel te lang duren voordat er concensus is. Mocht er nog reacties komen dan hoor je het van me.
    Groeten,
    harry

Release, the best you can do...

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9

Alvast bedankt!
    Ik meld me aan. Ik ben geïnteresseerd in beide recepten. Maar wil starten met de Catechol HD ontwikkelaar. Dat is de enige die ik geprobeert heb. de hoeveelheid weet ik nog niet. Misschien voor 100 a 200 sessies??? De pyrogallol ontwikkelaar wil ik ook nog eens proberen. Ik weet verder niets van scheikunde , dus ik ben een beetje terughoudend met zelf bestellen. Want bestel ik dan wel het juiste spul? Ik hoor graag wat de plannen worden.

Daniel

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Tot nu toe is de belangstelling hiervoor bedroevend.
    Mmm, dat is jammer. Dan maar de vraag aan jou en/of Jed. Is het mogelijk dat ik een beetje van jullie overneem? Ik ben geen grootverbruiker. Als ik denk dat ik gem. op dit moment niet meer dan 4 rollen 120 film per maand zelf ontwikkel. Als jullie me "op gang" kunnen helpen zou ik dat erg fijn vinden.

Laat het me anders maar in een PM weten.

Alvast bedankt,
    Jeroen

P.S. Voor mij gaat het om de Pyrogallol.

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Ik denk als je snel zelf verder wilt dat je eigen initiatief moet nemen anders gaat het veel te lang duren voordat er concensus is.
    Dat ga ik dan ook maar doen. Kun je mij aan het adres helpen waar jij de grondstoffen aangeschaft hebt (voor de pyrogallol, het stopbad en de fixeer).

Alvast bedankt!

Shooter
    4x5 Format
    Dat ga ik dan ook maar doen. Kun je mij aan het adres helpen waar jij de grondstoffen aangeschaft hebt (voor de pyrogallol, het stopbad en de fixeer).

Alvast bedankt!

Ik heb het internet adres voor de fotochemicalien opgezocht:
    http://www.jdphotochem.com/
    Hier kun je een catalogus downloaden.
    De volgende namen worden gebruikt: pyrocatecheine en pyro ( pyrogallic acid). De prijzen zijn er achter vermeld. Je hoeft echt geen chemicus te zijn om dit te bestellen.
    Je moet wel bedenken dat er vrachtkosten en BTW bijkomen. Aan de andere kant is de dollar wel lekker laag!
    Als Jeroen pyrogallol wil hebben en Daan wil pyrocatecheine hebben kunnen jullie dat toch ook samenvoegen tot een bestelling.
    Wat de ammonium thiosulfaat ( voor fixeer) betreft, zou ik het laatste nieuws bij Harry opvragen.Dat spul is hier in Nederland goed te krijgen, maar alleen in grote hoeveelheid. Chemicalien zoals natriumcarbonaat en kaliumcarbonaat bestel je in Nederland. Ik koop dat in zakken van 25 kilo bij de groothandel. Dat is goedkoper dan 1 kilo bij de kleinhandel.

Jed

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Ik heb het internet adres voor de fotochemicalien opgezocht.
    Bedankt!

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Voor kleine hoeveelheden chemie kan je terrecht bij de hekserij (ze hebben o.a. Metol ea) en de labshop in Twello. Labshop is gericht op renovatiewerkzaamheden. Wat de labshop niet heeft, willen ze bestellen. Ik was verbaasd, ze hebben stoffen als thiocarbamide (thioureum, voor Sepia bad B) op voorraad. Verder hebben beide glaswerk en de laatste ook een heleboel ander spul wat je in een lab aantreft...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin