Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,944   Posts: 1,585,782   Online: 1034

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 15

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

X-tol 1L verpakking

Al een tijdje ben ik op zoek naar een 1 liter verpakking X-tol om wat filmpjes mee te testen, hier in Eindhoven kan ik alleen aan de 5 liter verpakking komen. Heeft iemand een adres voor me... of wellicht een zakje "over"?!

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Vroegah...waren er 1 liter verpakkingen maar die zijn destijds wegens houdbaarheidsproblemen van de markt gehaald. Er zijn dus alleen maar 5 liter verpakkingen te koop.. Edoch, niet getreurd, eenmaal aangezet blijft de XTol zeker zo'n half jaar goed.

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    Multi Format
    Images
    16
    van 5 liter X-tol kan je zonder problemen 25 rolletjes ontwikkelen zonder problemen.

heb alleen aangemaakte X-tol staan in flessen. Stuur je met liefde wat toe doch weet ik niet of dit praktisch is.
    Last edited by ijsbeer; 04-09-2007 at 05:02 AM. Click to view previous post history. Reason: iets vergeten

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by ijsbeer View Post
    heb alleen aangemaakte X-tol staan in flessen. Stuur je met liefde wat toe doch weet ik niet of dit praktisch is.
    Lol... nou vanuit Groningen aangemaakte x-tol opsturen lijkt me niet echt handig. Maar bedankt voor 't aanbod. Ik wist niet dat de 1L verpakkingen helemaal niet meer bestonden. Dan zal ik toch een 5L verpakking moeten aanschaffen t.z.t.. Bedankt voor de reacties!

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by SoulSurround View Post
    Lol... nou vanuit Groningen aangemaakte x-tol opsturen lijkt me niet echt handig. Maar bedankt voor 't aanbod. Ik wist niet dat de 1L verpakkingen helemaal niet meer bestonden. Dan zal ik toch een 5L verpakking moeten aanschaffen t.z.t.. Bedankt voor de reacties!

Ik heb nog een 1 L pakje zonder garantie. PM me voor details.

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Multi Format

XTOL 1L verpakking

Ik heb ooit ergens gelezen dat Fomadon Excel dezelfde samenstelling heeft als Xtol. Fomadon Excel is nog wel in 1L verpakking verkrijgbaar.

Met groet,

Joop Buker

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Lismore View Post
    Ik heb ooit ergens gelezen dat Fomadon Excel dezelfde samenstelling heeft als Xtol.
    Nog nooit van gehoord... ik begrijp uit de naam dat deze ontwikkelaar dus van Foma is? Heeft iemand hier ervaring mee?

Shooter
    Medium Format
    x-tol schijnt bij 1 liter verpakking soms niet goed te zijn door mengingsproblemen.
    vandaar dat er alleen 5 liter verpakkingen te koop zijn.

Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Ik heb Xtol stock gebruikt die 2 jaar oud was, zonder problemen.

De truc is om die 5 liter (aangemaakt met gedestileerd water) te verdelen over (bruine) galzen flessen, tot de rand gevuld. Dan uit het licht, zo koel mogenlijk bewaren (ik kan gebruik maken van een koelruimte , (+4 graden), maar heb een klein keldertje onder mijn huis waar het ong 15 graden is).

Verder verdeel ik een deel van de stock over kleinere flessen die ik vul met 150 ml of 250 ml stock, en die ik vervolgens tot de rand toe vul met gedestileerd water. Als een 6*6 film of een 35 mm film ontwikkel, dan pak ik zo'n flesje die dan aanvul tot 300 of 500 ml.

Op deze manier zing je het best lang uit met 5 liter..;-).

mvgr,

Cor

Shooter
    Medium Format
    Ik wilde ook beginnen met x-tol
    ik zou derhalve wel 2 liter van je over willen nemen.
    laat even weten of je naar Hasselt komt
    ruud.

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin