Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,973   Posts: 1,558,725   Online: 753

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 20 of 20

Thread: tmax 3200

Shooter
    Multi Format
    Matthijs,

Microphen van Ilford is hier het beste voor geschikt.

Groeten,
    G

alex.slaets@adeo.be's Avatar
    Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by ankepanke View Post
    Gisteren heb ik 2 tmax3200 iso rolletjes volgeschoten. ( belicht op 3200) Na wat surfen op het internet ben ik er nog niet echt achter welke ontwikkelaar ik hiervoor het best kan gebruiken.
    In de kast heb ik rodinal en am74. Nu las ik ergens dat je met rodinal een enorme korrel krijgt klopt dat? Iemand een tip voor mij? Ik hoop het.
    Ik heb hier 4 rolletjes tmax3200 liggen, klaar om te ontwikkelen. Zit met dezelfde vraag. Hebt U (of iemand anders) de AM74 gebruikt ? 6 1/2 minuuut aan 20°C ? Was het resultaat OK ?

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by Matthijs View Post
    Gelden de hierboven genoemde ontwikkelaars ook voor Delta 3200? Ik heb daar een aantal volgeschoten rolfilms van liggen, ben er nog niet aan toegekomen deze te ontwikkelen maar weet dat Pyrocat GEEN goede keuze is.
    Niet vergeten dat de nominale gevoeligheid van de delta 3200 (en ook de T-max) rond de 1000 iso ligt.

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Waarom niet volgens de richtlijnen van Kodak welke in de Technical Publications staan:
    http://www.kodak.com/global/en/profe....17.32.8&lc=en

Zelf heb ik de beste ervaring met de 3200 op 1600 belicht en ontwikkeld bij 24 graden,

Ben
    Das Licht macht dem Denker und Forscher die meiste Freude. (from Swiss farmhouse)

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Hallo ANke Panke,
    Ik heb Delta 3200 ook ontwikkeld in AM-74. Gewoon de tabel volgen die op de bijsluiter staat.
    Inderdaad is de dekking iets minder, dus ik denk idd dat delta 3200 eigenlijk gepusht is. Je kunt langer ontwikkelen, maar dan wordt de korrel en de sluierwaarde wel groter.
    Tis maar waar je van houdt.

alex.slaets@adeo.be's Avatar
    Shooter
    35mm

4 rolletjes ontwikkeld in AM74

Ondertussen 4 rolletjes TMAX 3200@3200 ontwikkeld in AM74 1+7 6.5 minuten 20°C.
    Het resultaat was goed. Voor mij aanvaardbare korrel . Een scan van een een print (20x25) staat op http://www.flickr.com/photos/alex_sl...7603316304359/ . Kan je voor jezelf even kijken.

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    even een vraagje,die T-max 3200 film,word die vaak gebruikt voor de 3200 iso,dus ook belicht als 3200 iso,of kan hij ook lager belicht worden,ik denk hierbij aan de HP 5 van Ilford,die op 200 iso een mooie doortekening laat zien in de schaduwen,en zo ja,met welke ontwikkelaar,en bijbehorende tijden.bedankt alvast voor de reactie,s.

Shooter
    4x5 Format
    als je de foto er uit wilt laten zien alsof het gewoon "daglicht" is zou de film op 1000 iso belicht moeten worden. Daar de film bedoeld is voor situaties met weinig licht waarbij de schaduw detail juist wat dicht moet lopen om de "sfeer" weer te geven van schaars verlicht. Is 't de bedoeling om hem dan theoretisch wat onder te belichten -> 3200 asa. Overigens is dat ook mogelijk met een lager gevoelige film. Ooit heb ik een serie van Italiaanse steden in november gemaakt. Koud / nat / donker. Om deze sfeer over te brengen heb ik bewust plus-x (wordt geloof ik niet meer gemaakt) gebruikt op 320 asa.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    ik heb delta 3200 altijd (kleinbeeld) in microphen ontwikkeld.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    als je de foto er uit wilt laten zien alsof het gewoon "daglicht" is zou de film op 1000 iso belicht moeten worden. Daar de film bedoeld is voor situaties met weinig licht waarbij de schaduw detail juist wat dicht moet lopen om de "sfeer" weer te geven van schaars verlicht. Is 't de bedoeling om hem dan theoretisch wat onder te belichten -> 3200 asa. Overigens is dat ook mogelijk met een lager gevoelige film. Ooit heb ik een serie van Italiaanse steden in november gemaakt. Koud / nat / donker. Om deze sfeer over te brengen heb ik bewust plus-x (wordt geloof ik niet meer gemaakt) gebruikt op 320 asa.
    bij 3200 "onderbelicht" je de film (ontwikkeld in ID-11)
    en idd elke onderbelichte film geeft een bepaalde sfeer
    en met sommige ontwikkelaars haal je wel die 3200 iso

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin