Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,906   Posts: 1,555,859   Online: 869

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 22

Thread: afval chemie

kraker's Avatar
    The Netherlands, close to the Belgian border
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by Annemarieke View Post
    Toner snappen ze niet. Willen ze bij de tonercassettes van printers doen........................ Selenium toner is toch echt niet prettig voor het milieu....
    Ouch! Mja, hoe leg je dat uit... :o Volgende keer maar zeggen dat het verfresten zijn?

Als ik hier met 25 liter jerrycans aankom, denken ze dat ik professioneel werk en dan moet ik betalen. Ze geloven niet dat ik het heb opgespaard. Sindsdien breng ik vaker kleinere hoeveelheden.
    Ik merkte dat ik al-tijd legitimatie moest laten zien, om afvaltoerisme uit omliggende gemeenten te voorkomen. Kwam ik de laatste keer met de fiets in plaats van met de auto, hoefde ik me niet te legitimeren...

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Shooter
    35mm
    net mailtje van ecowerf gehad,
    geachte bla bla bla, liefst gescheiden, alleen als het niet anders kan samen...
    huh??? onze mensen van het containerpark kunnen het dan beter sorteren...

enfin, ben ik dus niet veel wijzer uit geworden...

Tom

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Annemarieke View Post
    Als ik hier met 25 liter jerrycans aankom, denken ze dat ik professioneel werk en dan moet ik betalen.
    Anne Marieke
    Bij ons moet je eerst op de weegbrug. Per jaar krijgen we 100 Kilogram "gratis" en daarna moeten we betalen.

G

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by argus View Post
    Bij ons moet je eerst op de weegbrug. Per jaar krijgen we 100 Kilogram "gratis" en daarna moeten we betalen.

G
    Dat hebben wij voor grof afval dat niet in de kliko containers past, alleen dan per kuub en niet per kg.

Fotochemie mag volgens mij onbeperkt worden ingeleverd, zolang je niet als fotograaf werkt. Alleen hoe bewijs je dat... Soort omgekeerde bewijslast.

Het helpt niet om te zeggen dat zo'n beetje alle professionele fotografen d*g*t**l zijn gegaan

Anne Marieke

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Vlak bij mijn huis is een vijver en jawel met vissen er in, nog nooit een dooie vis zien drijven ook de eenden gaan niet kopje onder. Althans niet op basis van een overdosis HQ . Wel vissers die met hun gevangen buit naar huis gingen...
    Leuk onderwerp trouwens. Als je honderd geleerden vraagt krijg je evenzovele voor- als tegenstanders. Met andere woorden ook hier geldt weer dat je met beleid te werk moet gaan. Bij twijfel, je weet wel...
    harry

Release, the best you can do...

kraker's Avatar
    The Netherlands, close to the Belgian border
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by TomStr View Post
    hydroquinone (HQ) uit de ontwikkelaar is het ergste, vooral in water opgelost dood het al vissen, larven en andere dingen vanaf 0.2mg/l water... dat is al vanaf een lage concentratie, de Diethanolamine is pas schadelijk vanaf hoge concentraties en de rest van de produkten zijn redelijk onschadelijk. Nu is het ook een feit dat de Hydroquinone word omgezet bij de ontwikkelreactie naar een minder gevaarlijke stof... dus volledig uitgeputte ontwikkelaar kan niet veel kwaad meer...
    Onze start ontw heeft 1-5% HQ dus per liter maximum 5000mg/l
    onze verdunning?? en straffe vb: 1/9 dus hebben we nog 5mg/l HQ

(...)
    Tom, goed verhaal, maar van 5000 mg/l naar naar 5 mg/l haal je niet door 1 op 9 te verdunnen.

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Shooter
    35mm
    neen??? wel als je rekening houd met de middelpuntvliedende kracht, en de cosinus van de vierkantswortel van 1.25874....

Aaaahhh, stomme fout... had het zelf nog niet gezien...
    1/9 is dus naar 500mg/l
    mmm, dan moet je al veel keer toilet doorspoelen om aan de 0.2 grens te raken...
    bij nader inzien en na enige correctie van de getallen (dank u Kraker ;-)
    toch maar naar containerpark brengen...
    of vragen dat heel de buurt tegelijkertijd toilet doorspoelt als jij jou produkt weggiet :-)
    Tom

Shooter
    35mm

ontwikkelaar en fixeer

Ik breng ontw + fix gescheiden naar de vuilstort in oude plastic melkflessen van 2 liter. Ik bewaar het thuis tot ik een kratje vol heb en breng het dan weg. Soms mag ik het neerzetten op een tafel, maar zij weten niet waar de ontw of de fix inzit.....Ook stort ik het zelf wel eens in een container, er staat wel apart ontw of fixeer op. In het verleden goten we alles door de gootsteen. Ik denk dat de leideingen zwaar verzilverd zijn [;-)))

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by TomStr View Post
    neen??? wel als je rekening houd met de middelpuntvliedende kracht, en de cosinus van de vierkantswortel van 1.25874....

Aaaahhh, stomme fout... had het zelf nog niet gezien...
    1/9 is dus naar 500mg/l
    mmm, dan moet je al veel keer toilet doorspoelen om aan de 0.2 grens te raken...
    bij nader inzien en na enige correctie van de getallen (dank u Kraker ;-)
    toch maar naar containerpark brengen...
    of vragen dat heel de buurt tegelijkertijd toilet doorspoelt als jij jou produkt weggiet :-)
    Tom
    Ik denk niet dat er bij ons in Denderleeuw 10 DOKA's zijn op een bevolking van ruim 20.000 ;-)

G

Shooter
    35mm
    20.000 mensen, aan 10 liter per toilet, 200.000 liter, 10 liter ontwikkelaar door de gootsteen aan 500mg/l is 5000 mg HQ...
    *gefronst nadenken*
    *nog nadenken*
    ... kappen door de gootsteen die boel ;-)
    Weet je, eigenlijk denk ik niet dat het zo veel uitmaakt, ik voel me er niet goed bij als ik het door de gootsteen gooi dus ik lever het in. Zelf label ik de flessen wel heel duidelijk ONTW en FIX...
    maar voor de 10 doka's in denderleeuw zou ik zeggen giet maar weg en spoel maar lekker door...
    *kleine wasjes, grote wasjes, giet maar in de gootsteenmachien* :-)

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin