Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,571   Posts: 1,545,629   Online: 980

Results 1 to 4 of 4

Thread: Rollei film

Shooter
    35mm

Rollei film

Ik heb (30 meter) Rollei kb film gebruikt 15/25 ISO Ontwikkeld in Ilford Hc ontw1+31 en daarna 1+9. Het resultaat was niet verkeerd. 3 minuten was iets tekort dus is 3.5 min beter denk ik. Heeft iemand ervaring met deze film?en liefst in combinatie met Ilford HC

Shooter
    Medium Format
    Een wel aardige vergelijkende test (uitgevoerd door Digitaltruth) van de Rollei PAN 25, Efke 25 en de oude bekende Agfa APX 25 (niet meer verkrijgbaar):

http://www.digitaltruth.com/store/rollei_pan25.html

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by fotohenk View Post
    Ik heb (30 meter) Rollei kb film gebruikt 15/25 ISO Ontwikkeld in Ilford Hc ontw1+31 en daarna 1+9. Het resultaat was niet verkeerd. 3 minuten was iets tekort dus is 3.5 min beter denk ik. Heeft iemand ervaring met deze film?en liefst in combinatie met Ilford HC
    beste fotohenk,

de resultaten van ontwikkeltijden korter dan 6 minuten zijn te weinig reproduceerbaar...
    streef naar een tijd van rond de 10'

mvrgr
    fred

Shooter
    35mm
    bedankt voor de tips. Ik was een beetje te gehaast denk ik. Het is idd verstandiger om een serie testjes te doen. Inmiddels ben ik er achter door proefondervindelijk langer te ontwikkelen. 5 min kan zonder prolemen.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin