Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,302   Posts: 1,536,219   Online: 684

Results 1 to 2 of 2

Shooter
    Medium Format

ILFORD Multigrade papier

Het viel mij op dat bij het laatst gekochte Ilford multigrade papier na afdrukken
    het papier zelf dus de drager witter was dan voorheen bij oudere pakken papier.

ik vond dit witte veel mooier.

Is het nieuwe papier van ilford inderdaad witter .het oudere had iets blauwige tint ( een fractie maar toch zichtbaar ) nieuwe helderder

Ligt dit aan het nieuwe papier of is er wat anders aan de hand .

iemand dezelfde ervaring.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Ruud View Post
    Het viel mij op dat bij het laatst gekochte Ilford multigrade papier na afdrukken
    het papier zelf dus de drager witter was dan voorheen bij oudere pakken papier.

ik vond dit witte veel mooier.

Is het nieuwe papier van ilford inderdaad witter .het oudere had iets blauwige tint ( een fractie maar toch zichtbaar ) nieuwe helderder

Ligt dit aan het nieuwe papier of is er wat anders aan de hand .

iemand dezelfde ervaring.
    Ik ken dit papier niet. Er zijn fabrikanten, die de witheidsgraad regelen door toevoeging van witmakers ( fluorescerende stoffen). In dat geval is de witheidsgraad afhankelijk van de aard van het invallend licht. Als er veel UV in het licht zit zal het papier er erg wit uitzien.

Jed

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin