Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,926   Posts: 1,522,124   Online: 798

Results 1 to 4 of 4

Shooter
    Medium Format

Barietpapier-ontwikkelaar

Ik ben begonnen met barietafdrukken
    heb hiervoor kentmere fineprint vc gebruikt amaloco 1001 .ben tevreden daarover.
    had het idee dat kentmere fineprint een halve soort barietpapier is omdat je de afdrukken door de infrarood droger mag laten gaan.half papier en half kunststof
    Is dit zo of kan ik beter naar ilford papier gaan,

welke papierontw past er dan bij ilford, PQ universal of de nieuwe Harman papierontw.

iemand ervaring of een beter idee.

ook vond ik bij kentmere nauwelijks dry down effect

ruud.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Ik gebruik 1001 met groot succes op FB WT als vervanger van de Agfa ontwikkelaar. Uitontwikklen is hier wel aan de orde. Ik vind de Harman ontw. goed maar te duur.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Ruud View Post
    Ik ben begonnen met barietafdrukken
    heb hiervoor kentmere fineprint vc gebruikt amaloco 1001 .ben tevreden daarover.
    had het idee dat kentmere fineprint een halve soort barietpapier is omdat je de afdrukken door de infrarood droger mag laten gaan.half papier en half kunststof
    Is dit zo of kan ik beter naar ilford papier gaan,

welke papierontw past er dan bij ilford, PQ universal of de nieuwe Harman papierontw.

iemand ervaring of een beter idee.

ook vond ik bij kentmere nauwelijks dry down effect

ruud.
    Een papier is een barietpapier als de reflecterende laag bariet (bariumhoudende stof) is. Als de reflecterende laag plastic is, dan is het een RC of PE papier. Het kan niet beiden zijn.
    Als een papier ontwikkelaar je bevalt is dat OK. Dat kan verschillen, omdat smaken verschillen.

Jed

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Fineprint is barietpapier. Is te drogen in een doorloopmachine maar dan verwoest je het papier wel aangezien het erg reageerd op transportbanden of -rollen die het papier door de machine voeren. Gevolg is dat de droge print er als een berglandschap uitkomt en zie dat maar weer eens vlak te krijgen. Voor een snelle beoordeling kan dat prima maar de definitieve print normaal (natuur) laten drogen.
    Het is wel een erg stijl papier. Daarover is ergens anders op APUG nog wel het een en ander te lezen.
    harry

Release, the best you can do...

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin