Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,704   Posts: 1,482,747   Online: 977

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 22

Shooter
    Medium Format
    Images
    8

Waar kopen jullie papier?

Ik woon in Canada maar kom nog regelmatig in Nederland. Waarschijnlijk weer in december. Dan wil ik eens wat Ilford A4 (PE) papier meenemen. A4 is bijna 2:3 en dat werkt zo fijn met kleinbeeld negatieven. Helaas is Canada alleen maar in naam metric en in de prakijk nog steeds imperial (inches en dat soort ouderwetse troep ). A4 is hier dus niet te krijgen. Wat is nu een goed(koop) adres voor Ilford papier in Nederland?

Menno
    Last edited by spijker; 10-18-2007 at 04:32 PM. Click to view previous post history.

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Spijker,
    Neem eens contact op met: www.fotokleinprofessional.nl

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by spijker View Post
    A4 is hier dus niet te krijgen. Wat is nu een goed(koop) adres voor Ilford papier in Nederland?
    Ik bestel het altijd via [S]Color (www.inktjetwinkel.nl) 't (ilford papier) staat nu geloof ik tussen "inktjetpapier". Ze zitten in Amsterdam.

Shooter
    ULarge Format
    Hier wordt het meeste papier nog in de oude Eurpese maten geleverd, soms gecombineerd met de Amerikaanse maten. Dus 10x15, 13x18, 18x24, 24x30 en 30x40 en groter, maar ook 8"x10". Er bestaat wel A4, maar dat is lang niet altijd uit voorraad leverbaar. Bij Foto Klein Professional staan nog een aantal dozen A4 van Amaloco. Als ik me niet vergis is dat Ilford papier met een andere naam er op.
    Verder staat de euro op het moment erg hoog tegenover de USD en in mindere mate waarschijnlijk ook tegenover de Canadese dollar. Ook is fotopapier nergens meer heel goedkoop. Laatstelijk was ik € 50,- kwijt voor een doos met 100 vel 8"x10". Met andere woorden: reken goed na in hoeverre je hier echt goedkoper uit bent.

Shooter
    Medium Format
    Ilford 100 vel A-4 dus 21 x 29,7 cm PE kost hier nu Euro 72,95
    ligt normaal op voorraad in heerlen bij de fotograaf foto gery
    beter is even van te voren te bestellen ( enkele dagen )
    ligt er natuurlijk aan waar je bent in nederland

\in maastricht en heerlen makkelijk te krijgen

groetjes

Ruud.

Bertus's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    171
    Het beeldgebouw aan de Abraham van Stolkweg te Rotterdam (naast parkeer ingang van diergaarde Blijdorp) heeft normaliter volop betaalbaar Ilford papier liggen. Wellicht niet onbelangrijk: je kunt er ook gewoon met een auto komen en voor de deur gratis 1,5 uur parkeren, alleen open op werkdagen. Hetzelfde geldt voor Calumet Amsterdam en zo zijn er nog velen. Overigens: Zelf snij ik 30x40 cm doormidden, dan heb je minstens 2 x 20X30cm. Zit toch redelijk bij A4? En 30x40 kun je nog steeds op genoeg plaatsen verkrijgen. Met vriendelijke groet, Bert.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Misschien ben je goedkoper uit bij Big Camera Workshop uit... Burlington, Canada.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    Medium Format
    Images
    8
    Bedankt allemaal voor de reakties. Daar kan ik wel wat mee.

Merlin/Jaap, BCW ken ik en heb daar inmiddels al een bestelling lopen via de fotoclub. Ik heb Rob (de eigenaar) ook de suggestie gedaan om A4 in te kopen. Zal echter wel niks worden. Canada is erg conservatief. 30x40 cm (12x16 inch) is hier ook niet te krijgen. 50x60cm (20x24 inch) echter wel en dat is weer in 5 stukken van 20x30 te snijden zonder verlies. Het is alleen allemaal zo'n gedoe.

Shooter
    Medium Format
    Laatstelijk was ik € 50,- kwijt voor een doos met 100 vel 8"x10".
    oeps....

Dan zou ik voortaan maar iets beter rondkijken. (Eur. 35,90)

A4 Variprof van Amaloco (Ilford MG IV compatibel) is er overigens alleen maar in VPG (glans).

Groetjes,

Robert

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by spijker View Post
    Canada is erg conservatief. 30x40 cm (12x16 inch) is hier ook niet te krijgen. 50x60cm (20x24 inch) echter wel en dat is weer in 5 stukken van 20x30 te snijden zonder verlies. Het is alleen allemaal zo'n gedoe.
    Snijden is inderdaad wat werk. Maar dan heb je ook exact de maat die je wilt. Met een snijmal wordt het een fluitje van een cent. Ik weet niet of Ilford ook papier aan de rol verkoopt, maar ik snij ongebruikelijke maten Kentmere vanaf een rol van 50 cm x 30 meter. Zie ook http://www.apug.org/forums/forum71/2...er-op-rol.html
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin