Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,732   Posts: 1,515,257   Online: 817

Results 1 to 10 of 10

Thread: Adox Agfa?

n_mercenier's Avatar
    Shooter
    35mm

Adox Agfa?

Dag allemaal,

heb op de volgende website info gevonden om adox-films te bestellen:
    http://www.efke.nl/bestel.html
    IK heb me ook laten vertellen dat Adox productiemateriaal heeft gekocht van Agfa, teneinde de oude agfaprodukten aan te maken, zoals un bariet papier en apx-film.

Nu, mijn vraag is: zijn deze adox-films al de alternatieve versies van de agfa apx films?

Groeten,
    Nicolas
    May the light be with us !!!
    http://users.telenet.be/merceniernicolas

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Fotoimpex te Berlijn verkoopt deze zelfde films en worden volgens hen in Engeland (de CHS) en door Efke (CHM) gemaakt. Er zijn echter wle plannen om de oude Agfa films nieuw leven in te blazen onder het Adox merk. Vooraleerst wil Fotoimpex zich gaan bezighouden met de productie van Agfa papier.

Groet
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

FotoGys's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    1

Adox gaat papier maken volgens Agfa receptuur

Ja lezers jullie berichten zijn inderdaad waar.
    FotoImpex heeft agfa productiemachines gekocht en agfa chemici in dienst genomen om onder de naam Adox papier te vervaardigen op basis van de Agfa emulsies MCP en MCC (bariet). Op dit moment zou het testen van PE papier al kunnen zijn afgerond en dit papier dus leverbaar zijn. Ook lopen nu testrondes bij eindgebruikers voor de bariet variant. Ik neem hieraan deel en kan melden dat ze er in gaan slagen om een zeer goed produkt neer te zetten dat zeker niet onder doet voor Agfa.

Ik kan jullie dan ook aanraden de leverbaarheid in de gaten te houden, vooropgesteld dat je met agfa-achtig papier wilt gaan werken.

Guus
    Fotografen zien veel meer in hun leven

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Vergeten jullie niet dat er twéé Adox merken zijn: een Canadees en een Duits.

(Of liever, twéé bedriven die ieder dezelfde merk in bescherming hebben.)

Shooter
    Multi Format
    Als ik het niet mis heb, is ons aller Marc Leest één van de mensen die het nieuwe Adox/Agfa papier reeds konden testen.

Ik ben zeer benieuwd, want diversifiëring is een zegen voor ons.

G

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Inhakende op dit draadje het volgende.
    De planning v.w.b. het papier zijn niet gehaald. Meer hierover op dit forum.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by n_mercenier View Post
    Nu, mijn vraag is: zijn deze adox-films al de alternatieve versies van de agfa apx films?
    nee, de alternatieve versies van de Agfa APX komen waarschijnlijk deze zomer.

de Adox CHS films worden volgens het orginele Adox recept uit 1952 door Efke gemaakt.

de emulsie van de Adox CHM films wordt door Ilford gemaakt en is identiek aan FP4 en HP5.

Agfa fotopapier onder de naam van Adox komt zeker.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argus View Post
    Als ik het niet mis heb, is ons aller Marc Leest één van de mensen die het nieuwe Adox/Agfa papier reeds konden testen.

Ik ben zeer benieuwd, want diversifiëring is een zegen voor ons.

G
    Ik heb het MCC in Adox jas getest. Het zou in juni op de markt komen. Maar er is wat onduidelijkheid over dit tijdstip. Zie de Adox site op APUG.

Jed

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Ik heb het MCC in Adox jas getest. Het zou in juni op de markt komen. Maar er is wat onduidelijkheid over dit tijdstip. Zie de Adox site op APUG.
    Jed
    Jed kun je wat over je bevindingen vertellen?

Groet, Rbb

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Robbedoes View Post
    Jed kun je wat over je bevindingen vertellen?

Groet, Rbb
    De vorige kroegmeeting had ik een testvergroting bij me, dat is de beste manier om de beeldkwaliteit te beoordelen. Het wit is wat witter dan van het opude MCC111; de contrastoverdracht ziet er goed uit.
    Nu blijkt dat het tijdstip van verkoop niet juni maar eind 2008 is geworden. Het komt dus wat later in de verkoop.

Jed

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin