Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,322   Posts: 1,536,915   Online: 1102

Results 1 to 7 of 7
    n_mercenier's Avatar
    Shooter
    35mm

Chemisch afval bis

Dag allemaal,

Ik vroeg me af hoe jullie je doka-afval 'verpakken' voor container- of recyclagepark?
    1. Scheiden jullie dit per produkt: film/papier ontwikkelaar, merk (bvb d76 /rodinal samen of niet),...
    2. Wat schrijven jullie op de flessen. Hoe gedetailleerd zijn jullie hierin?

Zelf heb ik de gewoonte om te scheiden in fixeer, filmontwik. en papierontwik., maar ik weet niet of dit voldoende, of net ontoereikend is.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Nicolas
    May the light be with us !!!
    http://users.telenet.be/merceniernicolas

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Verpakking: 2L melkflessen (=plastic) van de AH of C1000 (daar zit namelijk geen statiegeld op).
    Ik schrijf er met een zwarte stift op wat erin zit: ontwikkelaar, fixeer, toner, seleen. Ik doe overigens alle ontwikkelaars bij elkaar (papier & film).

n_mercenier's Avatar
    Shooter
    35mm
    Hey Soulsurround,

bedankt voor de info, maar mag ik je vooral feliciteren met je prachtige 'Pure souls' reeks. Zéér zéér knappe portretten !!!

Nicolas
    May the light be with us !!!
    http://users.telenet.be/merceniernicolas

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by n_mercenier View Post
    Dag allemaal,

Ik vroeg me af hoe jullie je doka-afval 'verpakken' voor container- of recyclagepark?
    1. Scheiden jullie dit per produkt: film/papier ontwikkelaar, merk (bvb d76 /rodinal samen of niet),...
    2. Wat schrijven jullie op de flessen. Hoe gedetailleerd zijn jullie hierin?

Zelf heb ik de gewoonte om te scheiden in fixeer, filmontwik. en papierontwik., maar ik weet niet of dit voldoende, of net ontoereikend is.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Nicolas

De manier van inleveren hangt af van de verwerkingswijze door het afvaldepot. Omdat de verwerkingswijzen verschillen van depot tot depot, moet je hiernaar vragen bij jouw depot.
    Sommige depots gooien alles door elkaar; andere depots hebben een andere praktijk. Dus dat moet je navragen.

Jed

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Sommige depots gooien alles door elkaar; andere depots hebben een andere praktijk. Dus dat moet je navragen.
    Wijze raad. Wees voorzichtig als je zelf dingen door elkaar gaat gooien. Er kunnen reakties optreden. Ik zou hoe dan ook toners apart inleveren. Selenium is giftig en sepia toner op basis van thiocarbamide is bijzonder schadelijk voor het oppervlaktewater en al het leven daar in, en ga zo maar door.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    35mm
    bij ons hier vragen ze uit veiligheidsoverweging (lees: omdat ze het zelf niet goed weten) om alles appart te doen. Dus ik lever braaf mijn ontw en fix appart in, stopbad gaat door de gootsteen en filmontw gaat bij de papier ontw. Dit meestal in bussen van 5l
    Voor de paar keer dat ik toner gebruik gaat die appart in een klein recipient.
    Gewoon altijd goed aanduiden op de fles wat er in zit. Nog nooit een porbleem mee gehad.

Tom

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by n_mercenier View Post
    ...mag ik je vooral feliciteren met je prachtige 'Pure souls' reeks. Zéér zéér knappe portretten !!!
    Hi Nicolas, bedankt voor je compliment! Ik kijk ernaar uit om er in het voorjaar weer mee verder te gaan; op dit moment is de hoeveelheid daglicht helaas te onvoorspelbaar om afspraken met een te portretteren persoon te kunnen plannen.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin