Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,687   Posts: 1,482,350   Online: 840

Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 10 of 37
    Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49

Aanschaf Fp4+ 4x5 film

laatste keer bij freestylephoto.biz gekocht voor $69, 100 vel.
    Echter de prijzen zijn verhoogd ($89) door de dollar malaise, verzendkosten hoog en gevaar van douane en scan apparatuur.

Nu kwam ik met googlen als goedkoopste terecht bij robert white (www.robertwhite.co.uk) voor rond de 22,50 euro per 25 vel.

in duitsland bij fotoimpex rond de 28 euro en bayer boven de 30...

Heeft iemand nog een interessant adres?

Shooter
    4x5 Format
    Al een paar maal heb ik bij RW spullen besteld. Kan niet anders zeggen dat dat fantastisch loopt. Hou je wel rekening met de verzendkosten die zijn vanuit UK gemiddeld wat hoger dan vanuit onze oosterburen. Bovendien is de prijs van fotoimpex niet incl btw?

kraker's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    laatste keer bij freestylephoto.biz gekocht voor $69, 100 vel.
    Echter de prijzen zijn verhoogd ($89) door de dollar malaise, verzendkosten hoog en gevaar van douane en scan apparatuur.

Nu kwam ik met googlen als goedkoopste terecht bij robert white (www.robertwhite.co.uk) voor rond de 22,50 euro per 25 vel.

in duitsland bij fotoimpex rond de 28 euro en bayer boven de 30...

Heeft iemand nog een interessant adres?
    En waar je bayer zei, bedoelde je mayr?

Let wel; ik heb het niet nagerekend, maar robertwhite heeft z'n prijzen normaliter exclusief VAT staan; heb je daar rekening mee gehouden?

silverprint.co.uk: GBP 18.98, speedgraphic.co.uk: GBP 18.95; mayr: EUR 31.95; konijnenberg geen Ilford 4x5"; meer interessante adressen ken ik zo niet uit 't hoofd. Kan thuis nog eens door m'n links heen lopen...

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by kraker View Post
    En waar je bayer zei, bedoelde je mayr?

Let wel; ik heb het niet nagerekend, maar robertwhite heeft z'n prijzen normaliter exclusief VAT staan; heb je daar rekening mee gehouden?

silverprint.co.uk: GBP 18.98, speedgraphic.co.uk: GBP 18.95; mayr: EUR 31.95; konijnenberg geen Ilford 4x5"; meer interessante adressen ken ik zo niet uit 't hoofd. Kan thuis nog eens door m'n links heen lopen...
    Robert white is 14,28 pond ex btw. = ongeveer 16,78 pond incl btw.

inderdaad mayr...

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Al een paar maal heb ik bij RW spullen besteld. Kan niet anders zeggen dat dat fantastisch loopt. Hou je wel rekening met de verzendkosten die zijn vanuit UK gemiddeld wat hoger dan vanuit onze oosterburen. Bovendien is de prijs van fotoimpex niet incl btw?
    met impex heb ik slechte ervaringen gehad + de prijs is behoorlijk hoger.

Shooter
    Multi Format
    Foto Klein Professional in Rotterdam!?
    Volgens mij in dezelfde prijs klasse of zelfs goedkoper!

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Kortgeleden ook eens even een rondje gedaan voor voor 4*5. Conclusie is dat bestellen in Engeland ogenschijnlijk voordeliger lijkt maar dat de verzendkosten dat weer geheel teniet doen. Mayer is momenteel niet goedkoop met Ilford en als ik iets verder kijk in Duitsland dan is het de trend dat allen daar behoorlijk duurder zijn met Ilford produkten. De importeur beslist over de verkoopprijzen.
    Als je rond de 25 Euris 4*5 I-film kunt kopen is dat best goed.
    Als iemand adressen heeft waar dat haalbaar is dan graag hier vermelden dan kunnen we daar ook van mee profiteren.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Om je eerlijk te zeggen kan me die paar euro niet zoveel schelen. Als 't echt te duur is kun je altijd nog film uit oost europa gaan gebruiken. Daar is in de lage landen een prima leverancier voor. En bovendien als ik 't mooiste fotografische systeem wat er is (vlakfilm) wil gebruiken, hangt daar nu eenmaal een prijskaartje aan. Wat me meer boeit is een plek waar zoveel doorloop is dat je kunt rekenen op verkrijgbaarheid,vers spul en een ruim assortiment op voorraad. Maar op 't moment is 't duidelijk dat er zoveel aanbieders zijn dat de spoeling te dun is. Het is te hopen dat ons gebied groot genoeg is om 1 of 2 echt goede te onderhouden.
    Maar voorlopig zie ik 't zo dat ik of naar berlijn, parijs, of londen moet om aan mijn trekken te komen. Dus maar weer van de zomer een bezoekje brengen aan silverprint of RW als ik toch in de UK ben.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Gary,
    Ben het volledig met je eens dat je kiest voor kwaliteitfilms. Als deze een paar euro's duurder zijn, t.o.v. welke? je haalt hier even de oosteuropese merken aan, dan is dat voor mij geen vergelijk. Echter binnen dezelfde brand maakt een paar euris het wel interessant om te gaan shoppen. Elders in deze thread zie ik prijzen rondgaan van ca. €23 - 24 voor een pakje van 25 stuks. Mooie prijs lijkt me t.o.v. de prijs bij een duitse firma voor hetzelfde voor rond de €31,50?
    Tenslotte wordt je niet rijk van wat je verdiend maar van wat je niet uitgeeft!!! Ben geen Zeeuw... maar nu ik het zo lees begint het er wel aardig op te lijken...
    harry

Release, the best you can do...

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Kortgeleden ook eens even een rondje gedaan voor voor 4*5. Conclusie is dat bestellen in Engeland ogenschijnlijk voordeliger lijkt maar dat de verzendkosten dat weer geheel teniet doen. Mayer is momenteel niet goedkoop met Ilford en als ik iets verder kijk in Duitsland dan is het de trend dat allen daar behoorlijk duurder zijn met Ilford produkten. De importeur beslist over de verkoopprijzen.
    Als je rond de 25 Euris 4*5 I-film kunt kopen is dat best goed.
    Als iemand adressen heeft waar dat haalbaar is dan graag hier vermelden dan kunnen we daar ook van mee profiteren.
    ik heb robert white nog een mail gestuurd wat verzending kost.
    22,50 is niet duur. in vergelijking met mayr 30+, zal de verzending wel heel duur moeten zijn wil het gelijk uit komen uit engeland. Daar ik toch meestal meer 100-200 vlakfilms bestel wordt het interessant.

Page 1 of 4 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin