Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,299   Posts: 1,535,759   Online: 855

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 14 of 14

Thread: Adox ART 4x5

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ik associeer HP5+ met Ilford...
    Nu weet ik nog niet of HP5+ nou bij Foma of Ilford gemaakt wordt???
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Help wat is dat nu!
    Is dat wel zoals het is.!
    Ik associeer HP5+ met Ilford...
    Volgens mij produceert FOMA de HP5+, volgens Ilford receptuur. Het is dus wel degelijk Ilford. Het is dus een kwestie van de plaats van productie.
    Maar dat geldt voor zovele producten. Zo kunnen delen van Europese producten in China zijn gemaakt.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Merlin View Post
    Ik ben er niet zo bang voor. Zolang er een (niche)markt is, zullen er aanbieders blijven. Om het maar zo te zeggen: er zijn nieuwe platenspelers die gelijk omzetten naar mp3, er zijn kroontjespennen met nieuwe coatings, enz.
    Alleen is de vraag of dit na onze generatie nog bestaat. Want dan zijn er nog maar bar weinig ouwe rotten, iedereen is straks groot geworden met digitroep. Maar als er dan ook geen vraag meer is, dus geen niche markt, geeft het ook niet.
    Je moet de film industrie niet als een niche markt zien. Er is een grote makt voor professionele, technische, en wetenschappelijke en draaifilm. De draaifilm markt is groter dan ooit. De amateur markt is voor een goed deel weggevallen als gevolg van de digitaal ontwikkeling.
    Ik zie de film industrie niet zo gauw verdwijnen. Voor foto papier kan ik mij eerder voorstellen dat er een verschraling optreedt. Omstreeks 1975-80 was het aanbod barietpapieren laag. Maar dat heeft zich ook weer hersteld. Zo lang er vraag is, zal er geproduceerd worden.

Jed

Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Nu weet ik nog niet of HP5+ nou bij Foma of Ilford gemaakt wordt???
    ..Misschien helpt dit draadje mbt HArman/Ilford?

(Zover ik weet/gelezen heb wordt HP5+ alleen door Ilford zelf in Engeland gemaakt, maar ik weet ook niet alles....

http://www.apug.org/forums/forum37/4...hats-deal.html

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin