Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,691   Posts: 1,482,382   Online: 707

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 14 of 14
    AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Lucas,

ergens op het engelstalig gedeelte vindt jij een lijstje van mij met enkele panchromatische Z/W papieren ooit gemaakt.

Zoals hier al gezegd bestaat wel dit Ilford papier. Heel opvallend reageert Ilford helemaal niet op al die aanwijzingen...
    Het is alleen beschikbaar als rol.

Shooter
    35mm
    Hai,

Bedankt voor de reacties.

Rob, ik heb dit al een tijdje geprobeerd, alles laten inscannen, omzetten met photoshop en vervolgens digitaal laten afdrukken. Toch was ik hier niet echt over te spreken. Ik had het prima laten inscannen (bestanden van 70mb) maar printers zijn over het algemeen niet echt heel denderend in het afdrukken van zwart wit foto's. Het zijn namelijk meestal kleurenprinters en moeten dus alles "benaderen" waardoor er altijd wel een kleurzweem in zit.

Ik ga op zoek naar dat hyper seagull papier, alleen is het probleem hiermee ook dat het niet meer gemaakt wordt.

Bedankt allemaal

Lucas

Contrastique's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Images
    68
    Quote Originally Posted by Lucasvw View Post
    Hai,

Bedankt voor de reacties.

Rob, ik heb dit al een tijdje geprobeerd, alles laten inscannen, omzetten met photoshop en vervolgens digitaal laten afdrukken. Toch was ik hier niet echt over te spreken. Ik had het prima laten inscannen (bestanden van 70mb) maar printers zijn over het algemeen niet echt heel denderend in het afdrukken van zwart wit foto's. Het zijn namelijk meestal kleurenprinters en moeten dus alles "benaderen" waardoor er altijd wel een kleurzweem in zit.

Ik ga op zoek naar dat hyper seagull papier, alleen is het probleem hiermee ook dat het niet meer gemaakt wordt.

Bedankt allemaal

Lucas
    Als ik het goed begrepen heb ben je na die digitale afdruk nog niet klaar. Die leg je in je doka op je zw papier en maak je een soort van contactprint. Dit lijkt me niet ten goede kome van je contrast en scherpte overigens.

Je kunt natuurlijk je kleurennegatief inscannen, overzetten naar zw, af laten drukken en van die afdruk een zw negatief laten maken die je in de doka kan printen. Waarom ik de tussenstap van print en DAN negatief erbij zet is, dat als je vanaf digitaal rechtstreeks een negatief laat maken dit vele malen duurder is.

Je kunt het natuurlijk ook op de volgende manier doen (zie link), maar dat is heeeel erg duur, vraag me niet naar prijzen, maar ik geloof dat we het dan over vergroters hebben vanaf €30.000,- . Je scant je negatief in en streamt het naar je vergroter:
    http://www.benboardman.com.au/bb/devere/dv504d.shtml
    Last edited by Contrastique; 03-26-2008 at 01:42 PM. Click to view previous post history.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Contrastique View Post
    Je kunt natuurlijk je kleurennegatief inscannen, overzetten naar zw, af laten drukken en van die afdruk een zw negatief laten maken die je in de doka kan printen. Waarom ik de tussenstap van print en DAN negatief erbij zet is, dat als je vanaf digitaal rechtstreeks een negatief laat maken dit vele malen duurder is.
    [/url]
    Ik print negatieven formaat A3 op Transfer Film van Permajet die het uitgangspunt vormen voor gomdruk en cyanotypie. Voor die contactafdrukken is de kwaliteit meer dan voldoende.
    ZW printen is de jongste jaren enorm verbeterd. Mijn zw prints maak ik met de Epson R3800 (max breedte 43cm en lengte 95cm) op barietpapier van Innova en Permajet. Zelfs een leraar fotografie zag het verschil niet meer.
    Zw bariet is mooi, zelfs als het niet analoog is.:rolleyes:

groetjes
    KK

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin