Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,293   Posts: 1,535,466   Online: 1017

Page 12 of 13 FirstFirst ... 2678910111213 LastLast
Results 111 to 120 of 123

Shooter
    Medium Format

Dokawinkel De afronding.

Na gedreig en het sturen van herinneringen werd ik na 5 maanden eindelijk terugbetaald.

Bij kopen via internet hebben we te maken op de wet Overeenkomsten op Afstand (zie onder) en dat kan handig zijn.
    Niet terugbetalen is bij mij geen optie.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben om dit soort sujetten aan te pakken en je zuur verdiende centjes terug te krijgen.

Bron: wetten-online
    Laatste artikelen: 46f BW7
    Burgerlijk Wetboek 7 (BW7)

Artikel 46f | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 9A
    1. Het verzuim van de verkoper treedt zonder ingebrekestelling in, wanneer de koop op afstand niet uiterlijk binnen dertig dagen, te rekenen van de dag waarop de koper zijn bestelling bij de verkoper heeft gedaan, is nagekomen, behalve voor zover de vertraging de verkoper niet kan worden toegerekend of nakoming reeds blijvend onmogelijk is.
    2. Indien nakoming onmogelijk is doordat de gekochte zaak niet beschikbaar is, moet de koper daarvan zo spoedig mogelijk worden kennis gegeven en heeft hij recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de kennisgeving plaatsvinden.
    3. Indien in het in lid 2 bedoelde geval de verkoper krachtens een voor dan wel bij het sluiten van de koop op afstand gemaakt beding de bevoegdheid heeft, een zaak van gelijke kwaliteit en prijs te geven, komen de kosten van het terugzenden van de zaak in geval van ontbinding van de koop op afstand overeenkomstig artikel 46d lid 1 ten laste van de verkoper. De koper moet daarvan op duidelijke en begrijpelijke wijze worden kennis gegeven.

Shooter
    4x5 Format
    Hoi Willy Jan,

Ik heb zojuist de gehele verwijzing op mijn resellerslijst gewist van De Dokawinkel. Wellicht gaat hij nog eens bestellen maar dan onder rembours en anders dan maar niet.
    groet,
    René de Caluwé
    Last edited by argentic; 12-13-2009 at 05:12 AM. Click to view previous post history.

Shooter
    4x5 Format
    Na gedreig en het sturen van herinneringen werd ik na 5 maanden eindelijk terugbetaald.

Bij kopen via internet hebben we te maken op de wet Overeenkomsten op Afstand (zie onder) en dat kan handig zijn.
    Niet terugbetalen is bij mij geen optie.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben om dit soort sujetten aan te pakken en je zuur verdiende centjes terug te krijgen.

Bron: wetten-online
    Laatste artikelen: 46f BW7
    Burgerlijk Wetboek 7 (BW7)

Artikel 46f | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 9A
    1. Het verzuim van de verkoper treedt zonder ingebrekestelling in, wanneer de koop op afstand niet uiterlijk binnen dertig dagen, te rekenen van de dag waarop de koper zijn bestelling bij de verkoper heeft gedaan, is nagekomen, behalve voor zover de vertraging de verkoper niet kan worden toegerekend of nakoming reeds blijvend onmogelijk is.
    2. Indien nakoming onmogelijk is doordat de gekochte zaak niet beschikbaar is, moet de koper daarvan zo spoedig mogelijk worden kennis gegeven en heeft hij recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de kennisgeving plaatsvinden.
    3. Indien in het in lid 2 bedoelde geval de verkoper krachtens een voor dan wel bij het sluiten van de koop op afstand gemaakt beding de bevoegdheid heeft, een zaak van gelijke kwaliteit en prijs te geven, komen de kosten van het terugzenden van de zaak in geval van ontbinding van de koop op afstand overeenkomstig artikel 46d lid 1 ten laste van de verkoper. De koper moet daarvan op duidelijke en begrijpelijke wijze worden kennis gegeven

het is gewoon een schurk in mijn optiek, stoppen met die handel gewoon boycotten, er zijn genoeg betrouwbare bedrijven die hun klanten wel respecteren en vinden dat elke er een is waar ze van moeten eten.
    groet,
    René de Caluwé

Shooter
    35mm
    Oke, hoe hopeloos is het met deze winkel?

Want als beginnend DOKA'er heb ik wat spulletjes bij ze besteld vorige week (kom hier nu pas voor t eerst ). Gelukkig niet schandalig veel, wat papier en chemicalien.

volgende keer koop ik iig ergens anders, bedankt voor de tips hier!

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    floppie86,

Inmiddels zijn we twee maanden verder. Heeft hij binnen 30 dagen geleverd? (Normaal zou een week genoeg moeten zijn). Zoniet, eis dan je geld terug met bovenstaande rechtsartikelen en investeer je geld in een betrouwbare zaak.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

AgX
    AgX is online now

Shooter
    Multi Format
    Wilbert, jij hebt het datum fout begrepen. Wij hebben hier bijn de gevevens van een bericht de engelstalige schrijfwijze (eersd maand, dan dag).

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Inderdaad
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

JBoontje's Avatar
    Shooter
    35mm
    Ik kan wel zeggen dat ik dankzij dit onderwerp weg ben gebleven bij De Dokawinkel, en heb mijn spullen besteld bij Fotoworld (www.fotoworld.nl)

Het betalingssysteem mag dan minder helder zijn (Ideal heeft mijn voorkeur, maar dat brengt extra kosten met zich mee), maar toch ging het in 1 keer goed. De dag erna kreeg ik een bevestiging van mijn bestelling, geld overgemaakt, de dag erna geleverd.
    Binnen 3-4 dagen had ik wat ik wilde, ik hoop dat ze nog een tijdje doorgaan.

Ik raad alleen wel aan om het op te komen halen met een auto, de verzendkosten maakten mijn bestelling aardig duur (voor een student).

Shooter
    Medium Format
    Helaas heb ik dit onderwerp te laat gevonden. Ik heb 2 weken geleden voor iets over de 100 euro besteld. En het laat zich al raden, zelfs de telefoon word niet opgenomen.
    Wanneer ik Google zie ik de klachten terug gaan tot 2004, het kan toch niet waar zijn dat die website nog steeds in de lucht is?!
    Ik heb vandaag natuurlijk een brief naar ze geschreven, maar ik verwacht daar geen reactie op. Morgen neem ik contact op met de Internet Provider die de website host en bel ik de iDeal desk. Het zal allemaal wel 100x gedaan zijn, maar als ik naar mijn geld kan fluiten wil ik er toch wat aan gedaan hebben.

Shooter
    35mm
    Yep, ook ik heb te argeloos besteld en niet eerst ge-google-d op Dokawinkel. Stom! Doe ik meestal wel eerst als ik iets bestel van een onbekende winkel. Nu na ruim 4 weken en verschillende emails nog steeds geen teken van leven.... Ben erg benieuwd wat je bereikt bij m.n. iDeal.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin