Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,514   Posts: 1,543,709   Online: 867

Page 8 of 13 FirstFirst ... 2345678910111213 LastLast
Results 71 to 80 of 123
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Juist...
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Ook spullen besteld bij de dokawinkel.nl op 11 juni. Paar keer gebeld. Kwam eraan zeiden ze. Laatste keer gebeld toen was het zelfs verstuurd! Dat was voor mijn vakantie, 2 1/2 week geleden! Nog steeds niets ontvangen. Begint een beetje veel op belazeren te lijken. Heb het huisadres van de eigenaren van deze zaak opgezocht op de KVK site. Misschien daar eens een brief heensturen....

Shooter
    35mm
    De beste remedie:

Gewoon niks meer bij hun bestellen.

Eigenlijk zou deze "firma" gewoon geschrapt moeten worden, en met geen enkele mogelijkheid meer om een andere firma op te zetten.

Het regent klachten; lees alleen dit topic almaar...

Benny

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    er zijn op dit moment meer bedrijven in NL en Belgie waar ik klachten over hoor op apug ivm leveren.

Heb enkele weken geleden een order voor vlakfilm bij calumet gedaan, tot op heden ook nog niets ontvangen. Lijkt wel of ze op dit moment pas inkopen als het geld op de rekening staat. Slechte ontwikkeling.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Heb enkele weken geleden een order voor vlakfilm bij calumet gedaan, tot op heden ook nog niets ontvangen. Lijkt wel of ze op dit moment pas inkopen als het geld op de rekening staat. Slechte ontwikkeling.
    Jammer, maar toch ook wel begrijpelijk, aangezien het een niche-markt is. Het staat in geen verhouding met de soms wel drie-kwart jaar die de Dokawinkel er voor uit trekt...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    4x5 Format
    Calumet is in wezen een amerikaans bedrijf. Het kan zijn dat zij de spullen uit de VS moeten krijgen. Maar afgezien hiervan; films behoren tot de bederfelijke waar. Als zij pas bestellen als de order binnen is, ben je wel verzekerd van verse films. Dat is de keerzijde van de medaille.

Jed

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Hallo Willie-Jan,

Als ik opname materiaal en chemicalieen nodig hebt,dan bestel ik het,ik betaal absoluut niets vooraf,pas op dat moment dat het materiaal voor me ligt,en mij de kassabon word gepresenteerd,dan pas betaal ik.

Bedrijven worden steeds brutaler,om eerst geld te vragen.
    Dat er rotte appelen rollen,dat begrijp ik,maar zo,n serieuze groep als de APUGGERS,daar kom je toch moeilijk omheen,en ik voel me beledigt,als dit van mij gevraagd word,eerst betalen en dan leveren,kom nou.

En mijn handelaar had het,in het begin best wel moeilijk met mijn zienswijze,maar het is een goed handelaar,
    en dat zijn ook mensen waarmee je goed kunt handelen,zonder sores.

Ik heb heus weleens dingen gekocht op e bay,en marktplaats,en ik heb er behoorlijk aan moeten wennen,deze manier van onderhandelen,en maar 1 keer een moeilijk geval gehad.
    Maar ook dat is weer ten goede gekeerd,maar ik heb daar best peentjes over gezweten.

Anderzijds kun je misschien ook eens proberen,of je dergelijke producten kunt bestellen bij een fotoboer in de omgeving,die je bekent is,want als je producten elders bestelt,moet je ook verzendkosten bestellen.
    Dat bij elkaar opgeteld,maakt het misschien niet zo,n groot verschil.

Ruud.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Calumet is in wezen een amerikaans bedrijf. Het kan zijn dat zij de spullen uit de VS moeten krijgen. Maar afgezien hiervan; films behoren tot de bederfelijke waar. Als zij pas bestellen als de order binnen is, ben je wel verzekerd van verse films. Dat is de keerzijde van de medaille.

Jed
    Als ilford ze ook in stock moeten bewaren omdat niemand ze afneemt....
    Overigens praat je met z/w film over zo'n 2 jaar. Mijn nieuwe fuji acros staan op nov 2011.

Shooter
    4x5 Format
    Als ilford ze ook in stock moeten bewaren omdat niemand ze afneemt....
    Overigens praat je met z/w film over zo'n 2 jaar. Mijn nieuwe fuji acros staan op nov 2011.
    De kans dat een fabrikant er mee blijft zitten is veel kleiner dan dat dat bij een willekeurige verkoper gebeurt.
    De verloopdatum op het doosje geldt alleeen onder bepaalde bewaarcondities en afhankelijk van het gebruiksdoel. Een professionele film heeft scherpere specs als niet-professioneel.

Jed

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by elbuveli2ETHPY View Post
    Hallo Willie-Jan,

Als ik opname materiaal en chemicalieen nodig hebt,dan bestel ik het,ik betaal absoluut niets vooraf,pas op dat moment dat het materiaal voor me ligt,en mij de kassabon word gepresenteerd,dan pas betaal ik.

Bedrijven worden steeds brutaler,om eerst geld te vragen.
    Dat er rotte appelen rollen,dat begrijp ik,maar zo,n serieuze groep als de APUGGERS,daar kom je toch moeilijk omheen,en ik voel me beledigt,als dit van mij gevraagd word,eerst betalen en dan leveren,kom nou.

En mijn handelaar had het,in het begin best wel moeilijk met mijn zienswijze,maar het is een goed handelaar,
    en dat zijn ook mensen waarmee je goed kunt handelen,zonder sores.

Ik heb heus weleens dingen gekocht op e bay,en marktplaats,en ik heb er behoorlijk aan moeten wennen,deze manier van onderhandelen,en maar 1 keer een moeilijk geval gehad.
    Maar ook dat is weer ten goede gekeerd,maar ik heb daar best peentjes over gezweten.

Anderzijds kun je misschien ook eens proberen,of je dergelijke producten kunt bestellen bij een fotoboer in de omgeving,die je bekent is,want als je producten elders bestelt,moet je ook verzendkosten bestellen.
    Dat bij elkaar opgeteld,maakt het misschien niet zo,n groot verschil.

Ruud.
    Ik bestelde in het verleden bij freestylephoto.biz. Nu dacht ik, laat ik eens bij calumet bestellen. wel iets duurder, maar lage verzendkosten tov de usa.
    Maar als het weer het oude liedje is van 1-2 maanden wachten, dan bestel ik wederom bij freestyle (1 week). De dollar holt nog steeds achteruit, wordt dus weer interessant...

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin