Switch to English Language Passer en langue franÁaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,822   Posts: 1,581,903   Online: 1134

Page 9 of 13 FirstFirst ... 345678910111213 LastLast
Results 81 to 90 of 123
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Mijn visie met het bestellen van film en chemie is de volgende; koop niet bij een zaak die niet meer geÔnteresseerd is in analoog. Calumet is er zo een bijv. dat zie je ook aan de website die deze categorie al flink uitgedund heeft. Mijn lokale boertje hou ik regelmatig tevreden met het bestellen van wat film en andere zaken. Ik vind het leuk om even bij hem te buurten, hij is een 'ouwe analoge vos, maar hij evenzeer. Even bij beppen over al die onnozele typen die er een digitaaltje komen halen. Kunnen we even lachen.
    Daarnaast, en dat is hier al vaker onder de aandacht gebracht, is er Fotoworld (vh Wolt) met een goede sortering en een goede service. Betalen als je de waar binnen hebt. Ook een plezierig persoon, die van de hoed en de rand weet, als je advies nodig hebt. Je belt 'm en bestelt telefonisch. Wil je dat via de website doen, dat kan ook. Menigeen hier op Apug bestelt al jaren bij deze man. Ik moet de eerste nog tegenkomen die er problemen heeft gehad. Kijken we over de grens dan zijn mijn ervaringen met Fotomayr erg plezierig. ook daar nog volle bak analoog en ook de benodigde kennis, zelfs over kant klare chemie en fotochemicaliŽn die je wilt gebuiken cq aanschaffen.
    Bestellen uit de USA laat ik even voor wat het is aangezien de douane erg scherp is op alles wat daar vandaan komt en voor het minste of geringste krijg ik een gepeperde rekening voor inklaring, accijnzen en andere kosten om mijn oren. Heb ik geen zin meer in. Heb via dat kanaal nog geen voordeel geboekt.
    harry

Release, the best you can do...

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Calumet BelgiŽ is al twee jaar geleden gestopt mer het verkoop van films.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Als ilford ze ook in stock moeten bewaren omdat niemand ze afneemt....
    Overigens praat je met z/w film over zo'n 2 jaar. Mijn nieuwe fuji acros staan op nov 2011.
    De kans dat een fabrikant er mee blijft zitten is veel kleiner dan dat dat bij een willekeurige verkoper gebeurt.
    De verloopdatum op het doosje geldt alleeen onder bepaalde bewaarcondities en afhankelijk van het gebruiksdoel. Een professionele film heeft scherpere specs als niet-professioneel.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Mijn visie met het bestellen van film en chemie is de volgende; koop niet bij een zaak die niet meer geÔnteresseerd is in analoog. Calumet is er zo een bijv. dat zie je ook aan de website die deze categorie al flink uitgedund heeft. Mijn lokale boertje hou ik regelmatig tevreden met het bestellen van wat film en andere zaken. Ik vind het leuk om even bij hem te buurten, hij is een 'ouwe analoge vos, maar hij evenzeer. Even bij beppen over al die onnozele typen die er een digitaaltje komen halen. Kunnen we even lachen.
    .
    Het lijkt mij voor een lokaal boertje vrijwel onmogelijk om het aanbod van films op voorraad te hebben. Zo heeft Calumet (VS) 230 analoog in zijn assortiment, Calumet Amsterdam is toch nog wel een beetje analoog met 145 soorten analoge film. Als je zaken als B&H en Adorama hebt, ja die hebben (zeker tesamen) nog veel meer keus. Deze zaken geven op hun website aan of het op voorraad is. Anders wordt je verzocht telefonisch contact op te nemen ivm de levertijd.
    Het verbaast mij niet, dat met een dergelijk aanbod niet alles op voorraad is.
    En het verbaast mij al helemaal niet dat een lokaal fotoboertje een dergelijk assortiment niet op voorraad kan houden en nog eens vers verkopen. Maar om onze analoge babbel aan een postbezorger te verkopen is ook niets.

Jed

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Maar om onze analoge babbel aan een postbezorger te verkopen is ook niets.Jed
    Deze snap ik niet?

Mijn lokale boertje heeft niet alles op voorraad. Dat schrijf ik ook niet. Doordat ik weet dat wanneer het er niet is, besteld moet worden, houd ik daar rekening mee en geef hem die ruimte. Mijn ervaring met deze zaak heeft me geleerd dat het met een paar dagen er dan wel is. Een keurig telefoontje of mailtje dat de spullen klaar liggen is dan mijn deel. Overigens is het wel zo dat het Ilford materiaal en de wat gangbare chemicaliŽn doorgaans wel op de plank staan. De man heeft nog een redelijke doorloop op deze artikelen.
    harry

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Deze snap ik niet?

Mijn lokale boertje heeft niet alles op voorraad. Dat schrijf ik ook niet. Doordat ik weet dat wanneer het er niet is, besteld moet worden, houd ik daar rekening mee en geef hem die ruimte. Mijn ervaring met deze zaak heeft me geleerd dat het met een paar dagen er dan wel is. Een keurig telefoontje of mailtje dat de spullen klaar liggen is dan mijn deel. Overigens is het wel zo dat het Ilford materiaal en de wat gangbare chemicaliŽn doorgaans wel op de plank staan. De man heeft nog een redelijke doorloop op deze artikelen.
    Mijn ervaring is dat iedere fotozaak, groot of klein, een begrensd assortiment verkoopt. Voor een kleine zaak (fotoboertje) is dat assortiment erg klein, vergeleken wat er op de markt is. En vele grote zaken geven op hun internetsite aan of een produkt al of niet op voorraad is.
    Een fotoboertje is erg handig als je plotseling om een filmpje of zo verlegen zit. Zo moest ik gisteren een FP4+ , 120 spoel filmje hebben. Ik naar ons fotoboertje. Nee hoor, we verkopen geen Ilford, maar wel Fuji.
    Als je nu papier neemt; daar staat geen datum op. Hoe weet je of het niet al een tijd op de plank heeft gelegen en hoe warm het in die zaak is geweest. Je kunt alleen maar afgaan op een maximale doorloop.
    Door verder alleen een emulsienummer te kopen, voorkom je ook enigszins dat je een restpartijtje krijgt.

Jed

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Als hij het moet bestellen ligt het niet bij hem op de plank.
    Welke garantie heb je dat de groothandel wel een vers papiertje verkoopt???
    Aan het emeulsienummer kun je da niet afleiden want dat houden de HH firma's nog steeds onder de geheimzinnige roos...
    En ja ik weet dat er een beperkt assortiment is maar toch houd ik het vlammetje brandende.
    harry

Shooter
    35mm
    Hallo kroket! Goed dat ik, ondanks het weinig inloggen maar daarom niet minder lezen, even langskom.
    De dokawinkel was tot een jaar geleden ook mijn "hofleverancier" naar chemie toe. Tot ik 5 verpakkingen D-76 bestelde en D-76 replenisher binnen kreeg.
    Terugnemen deden ze niet. Maar goed, ik had wel mijn D-76 nodig. Gelukkig heb ik altijd wat reserve liggen zodat ik nooit zonder kom te zitten in de "examentijd".
    Nadat ze me gegarandeerd hadden dat het nu wel goed zou lopen, een nieuwe bestelling geplaatst, duidelijk en in koeien van letters vermeld dat het wel degelijk ontwikkelaar was en GEEN replenisher. Even een weekje of 3 moeten wachten maar uiteindelijk toch gekregen wat besteld was, met daarbovenop een kleine verpakking D-76 gratis "ter verontschuldiging van het veroorzaakte ongemak".

Nu ben ik op zoek naar een barietpers, moeilijk een te vinden van iets of wat degelijke grootte. De dokawinkel kwam dus opnieuw boven. Ze hebben barietpersen....maar toch maar even eerst op Apug kijken of niemand een in de aanbieding heeft en welke merken interessant zijn.
    Tja...

Ik zal de dokawinkel maar voorbijgaan.

Ter info: sinds dat D-76 euvel heb ik meerdere bestellingen bij Monochrom.com geplaatst, gaande van negatieffilms over archiveringsdozen, papier, pinholeaccessoires enz. Nooit of te nimmer problemen gehad, praktische afhandeling via credit card en binnen de kortste keren thuis geleverd in perfecte staat.
    De andere linken hier in de topic gaan nagetrokken en eventueel getest worden, maar Monochrom.com raadt ik ten volste aan.
    Last edited by Cookie; 09-17-2009 at 03:23 PM. Click to view previous post history.
    F4s + F5 /SB24/Nikon 28mm f2.8/Nikon 50mm f1.8/Nikon 85mm f1.8/Sigma 105mm f2.8 - Hassiesetje in uitbreidingsfase

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Wellicht een tikkie buiten het onderwerp maar mijn fotospullenleverancier, Camera Professional te Rotterdam (voorheen Foto Klein Professional) heeft sinds kort weer chemie van Amaloco in voorraad.

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    35mm
    ***WEGBLIJVEN BIJ DEZE BALLENTENT!***

Yup, hier weer een -uiterst- negatieve ervaring met 'D Dokawinkel', a.k.a. de zieltogende hobby van ene Dries van Bergeijk te Veghel. Had ik maar eerst even gegoogled en APUG gelezen...

Op 22 juni (!) een aantal zaken besteld, weken niks gehoord. Na veel geprobeer eindelijk telefonisch contact: "Ja, euh, er is vorige week een deellevering onderweg gegaan, maar DHL had een computerstoring". Allemaal smoesjes natuurlijk (niks gezien, en DHL kent geen 'computerstoringen', wat denkt ie wel?). Vele, vele weken later eindelijk weer telefonisch contact (je moet ťťn van z'n Combi fotowinkels opbellen in Boxtel of Mierlo, anders is het sowieso zinloos. Op emails wordt Łberhaupt niet gereageerd): "Ja, Ilford weet niet wanneer ze zullen leveren. ik ga ze nabellen en bel je morgen terug". Dat laatste is natuurlijk nooit gebeurd. Daarna was ik het spuugzat en heb ik de order na bijna drie maanden aanklooien met deze vent telefonisch geannuleerd. "Ja, ik heb de administratie (that'll be him, then) al opdracht gegeven je terug te betalen. Je hebt het geld binnen een paar dagen". Ook een praatje natuurlijk, dus ik heb z'n beloften maar in een email bevestigd met daarbij de sommatie om binnen zeven dagen te betalen. Niks gezien natuurlijk na die termijn, dus uiteindelijk in arren moede een aangetekende ingebrekestelling gestuurd (ťn gemaild) met daarin het dreigement dat als ik niet binnen een termijn van nogmaals vijf dagen mijn geld (Ä120) terug zou hebben, ik bij de Politie aangifte van oplichting zou gaan doen. Nou, dŗt hielp! Een dag later had hij terugbetaald.

Enfin. Ik ben dolblij van deze charlatan af te zijn. Ik koop toch al vele, vele jaren met grote regelmaat zaken op het internet, maar zů zout als hier heb ik het nog nooit gegeten. Conclusie: deze man is volslagen onbetrouwbaar, niet in staat serieus zaken te doen en lijkt louter smoesjes te kunnen uitkramen. Dus, potentiŽle kopers, pas op: ***WEGBLIJVEN BIJ DEZE BALLENTENT!***

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  ó   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin